Я досліджую світ, 3 клас.
Тема. Сімейні традиції.
Мета: вчити поняттю «традиції», розповісти про звичаї певної сім'ї;розвивати мовленнєві навички, мислення, увагу; виховувати повагу до родинних звичаїв, дбайливе ставлення до батьків.
Обладнання: аркуші паперу, мікрофон, виставка фотографій «Сімейні традиції»
Хід уроку
Ранкове коло
1.Привітання.
Роздаємо картки із запитаннями. Об’єднуємо учнів з однаковими картками у трійки, щоб разом дати відповідь на питання, яке на них написано.
— Яку роль відіграють у житті людини сімейні традиції?
— Які свята у вашій сім'ї є найулюбленішими?
—Кого з рідних запрошуєте на сімейні свята?
Що об’єднує всі ці питання, та як вони можуть бути пов’язані з темою сьогоднішнього уроку.
2.Зворотній зв'язок із попереднім заняттям.
Що ми робили протягом минулого уроку? Ми говорили про взаємодопомогу в родині, міркували як подарувати радість кожному члену своєї родини, яку записали на листочках і прикріпили їх на дереві добра.
3. Вправа на знайомство.
Роздаю учням малюнки (Додаток1). Пропоную по черзі назвати своє ім’я і підібрати малюнок, який відповідає сімейним традиціям вашої родини та розповісти про них.
4. Повідомлення теми уроку
Сьогодні ми поговоримо про сімейні традиції
Складіть пазл. (Додаток2)
Розповідь учителя з проведенням словникової роботи.
В сім’ї дитина робить свої перші кроки, навчається любові й доброти, учиться шанувати свою родину, свій рід, продовжує сімейні традиції.
Слово «традиція» походить з латинської мови й означає «передача».
Традиція - це звичаї, досвід, правила поведінки тощо, які передаються з покоління в покоління.
У багатьох родинах існують різні традиції, зокрема традиції, що сприяють збереженню і зміцненню здоров’я. Це - загартовування, участь у рухливих і спортивних іграх, туристичні походи тощо. Є інші сімейні традиції, які стосуються ваших родин.
Тому продовжуйте традиції , що були закладені у ваших родинах, та започатковуйте свої.
Робота за підручником на с. 29.
Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.
Об’єднайтесь у пари. З’ясуйте,як ваші родини відпочивають у вихідні. Проаналізуйте,які традиції схожі,а які-ні.
Оберіть дві найцікавіші традиції. Запишіть їх на стикерах.
Зберіть стикери і виготовте плакат «Традиції вихідного дня».
По черзі продовжте речення «Мені найбільше сподобалася традиція…, тому що…».
Фізкультхвилинка.
Бесіда
- Як ви піклуєтеся про здоров’я вашої родини?
- Які традиції є у вашій родині?
- Чи існують у вас сімейні традиції збереження здоров’я?
Розповіді дітей про сімейні традиції в їхніх сім’ях.
(На дошці виставка фотографій «Сімейні традиції» Діти розповідають з опорою на свій малюнок)
- Мені дуже приємно було дізнатися, що у ваших сім’ях панує любов, злагода, добрі стосунки між членами родини і це у вас вже стало традицією.
Робота в групах.
«Пізнайки» - Що потрібно робити, щоб члени твоєї сім’ї дотримувались традицій? Скласти поради .
«Допитливі» - Записати ознаки здорової сім’ї, які мають традиції . Довести, чому саме ці ознаки ви вибрали.
«Наполегливі» - Намалювати плакат, на якому буде зображена дружна сім’я на Різдво.
Групи презентують свою роботу.
- Переглянемо відео, як святкують Різдво у одній із українських родин
https://www.youtube.com/watch?v=g8hVYmAIhg4
Підсумкові завдання
Інтерактивна вправа “Мікрофон”
- Про що говорили на уроці?
- Що таке «традиція»?
- Про які традиції ви дізналися сьогодні на уроці?
Вправа «Обіцянка»
- Ще зробимо один крок,щоб родина була особливою. Поверніться один до одного, візьміться за руки і пообіцяйте робити те, що буде корисно для сім’ї. Почніть словами: « Я тобі обіцяю, що…»
- Пам’ятайте, що обіцянка повинна обов’язково виконуватися.
Вправа «Відкритий мікрофон»
Ваше завдання: по черзі висловити свої враження від уроку
Додаток1
Додаток2