Урок в 5 класі "Мішані числа"

Про матеріал

Урок в 5 класі на тему " Мішані числа" складено відповідно до Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Математика. 5–9 класи»» (М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номіровський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір, 2013 року (зі змінами 2015року) Він призначений для використання на уроках математики в 5 класі при вивченні теми «ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ».

Перегляд файлу

Уроки  математики  в  5  класі

Тема  ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ

 

 

Бурлай Г.Ф.

вчитель математики

першої категорії

Михайлівської загальноосвітньої школи              

   І-ІІІ ступенів

Михайлівської сільської ради Кам'янського району Черкаської області

 

Урок №4

Тема уроку: Мішані числа                        

Мета уроку: сформувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формування алгоритмів виділення цілої частини з неправильного дробу та запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу; навчити учнів застосовувати названі алгоритми під час розв'язування вправ; розвивати пам'ять, математичну мову; виховувати працьовитість, охайність при записі виразів, самостійність.

Тип  уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Методи: словесний, наглядний, практичний.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер

 

№ з/п

Зміст уроку

Коментарі

 

1.Організаційний момент

 

 

 

 

 

Девіз уроку:

Пам'ятайте: хочете навчитися плавати, сміливіше входьте у воду. Хочете  навчитися математики, беріться сміливіше за задачі. Кожен розв'язок є своєрідним мистецтвом пошуку.

Правила, які будуть діяти на уроці:

Міркувати - колективно!

Розв'язувати - оперативно!

Відповідати - сумлінно!

Змагатися  -   активно!

Вправа «Мій настрій»

 

Слайд 2

 

 

Слайд 3

 

 

 

 

 

 

2. Перевірка домашнього завдання

  1. Фронтальна перевірка домашнього завдання

 

 

2.  Актуалізація опорних знань

 

Усні вправи:

1.На скільки однакових частин треба розрізати пиріг, щоб ти міг роздати його порівну своїм друзям, якщо тобі заздалегідь невідомо, скільки їх буде – троє чи четверо?

2. Скільки шоколадок отримав кожен із 7 учнів, якщо між ними порівну поділили 4 шоколадки?

3. Розв'яжи рівняння:

6у = 3; 5х+х = 5

Проблемне завдання:

Як порівну розділити 5 яблук між трьома дітьми.

 

 

Слайд 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Повідомлення теми і мети уроку

Тема :  Мішані числа                        

Мета:  сформувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формування алгоритмів виділення цілої частини з неправильного дробу та запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу; навчити учнів застосовувати названі алгоритми під час розв'язування вправ;розвивати пам'ять, математичну мову; виховувати працьовитість, охайність при записі виразів, самостійність.

 

 

Слайд 5

 

 

 

 

 

 

 

4. Вивчення нового матеріалу

 

 

План вивчення нового матеріалу:

  1. Приклади, що приводять до поняття мішаного числа.
  2. Поняття мішаного числа.
  3. Які неправильні дроби можна подати у вигляді мішаного числа?
  4. Алгоритм подання неправильного дробу у вигляді мішаного числа. Приклад.
  5. Алгоритм подання мішаного числа у вигляді неправильного дробу. Приклади.

 

= 2                

 

7 = =

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

Слайд 10

 

 

 

 

 

 

5. Засвоєння нових знань і вмінь

 

 

 

 

 

 

 

Розв'язування вправ: §4, п29, №772, 774,776, 789,додаткові задачі №№ 1-6.

Додаткові задачі

  1. За тиждень сім'я спожила 8 кг картоплі. Скільки кілограмів картоплі витратили за 1 день?
  2. Турист пройшов 25 км за 4 год. Знайдіть швидкість туриста. Яку відстань він пройде за 2 год?
  3. Учень розв'язав 12 рівнянь за 40 хв. Скільки хвилин він розв'язував кожне рівняння? Скільки секунд він витратив на розв'язування кож­ного рівняння?
  4. У Вінні-Пуха декілька банок, які вміщують кг меду. Скільки знадо­биться таких банок, щоб розкласти в них 6кг меду?
  5. Замість квадратиків запишіть такі числа, щоб утворились правильні рівності:

1) 2) 3) 4) 5)

  1. Розв'яжіть рівняння:
    1) ; 2) ; 3) .

Самостійна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 11

Підведення підсумків уроку

 

Наведіть приклад:

1) правильного дробу;

2 ) неправильного дробу, що дорівнює 1.

3) неправильного дробу, що більший за 1.

4) мішаного числа. Чому воно так називається?

Поясніть, як:

1)    число  подати у вигляді мішаного числа;

2)    мішане число 3 подати у вигляді неправильного дробу;

3) Яка  рівностей правильна?

1) ; 2) ;  3) .

Фронтальна робота

  Слайд 12

Домашнє завдання

§4,п. 29, №№ 773; 775; 777.

 

Слайд13

 

 

 

 

Література:

  • .Г. Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір. Математика. Підручник для 5 класу.- Х.: Гімназія,2005.
  • Т.Г. Роєва, Л.Я.Синельник. Математика . Робочий зошит для 5 класу.- Х.: Гімназія.»Країна мрій»,2002.
  • М.М. Гаук. Математичні диктанти. 5-6 класи. – Тернопіль: «Навчальна книга – Богдан», 1998.
  • С.П.Бабенко. Уроки математики.5 клас.-Х. «Основа», 2005.

Інтернет-ресурси

(скачані фото, відео, аудіо файли):

 

    -  https://www.youtube.com/watch?v=OCgfsgW-7vc

    -  http://googest.ru/mr?

    -  https://www.slideshare.net/kalishnatalka/ss-45094378

-  https://www.google.com.ua/search?q=малюнки+математика&tbm

    -  https://sagevg.wordpress.com

    -  http://gif-kartinki.ru/shkola.html

    -  http://www.myshared.ru/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку