Урок в 7 класі "Географічне положення Північної Америки. Історія дослідження"

Про матеріал
Ознайомити учнів із загальними відомостями про материк, сприяти засвоєнню знань про основні риси географічного положення Північної Америки, продовжувати формувати практичні навички учнів працювати з картами атласів, з типовими планами-алгоритмами, аналізувати, виявляти закономірності , встановлювати причинно-наслідкові зв’ язки, робити висновки, розвивати вміння працювати в колективі, виховувати культуру спілкування, самостійність, розвивати інтерес до вивчення теми на прикладі Північної Америки; розвивати мислення учнів, пізнавальний інтерес, використовуючи проблемні ситуації, скласти умови для розвитку навичок учнів уявляти повідомлене, враховуючи вимоги до компетентносно-орієнтовного завдання, виділяти головне, робити висновки.
Перегляд файлу

Тема уроку. Географічне положення материка Північна Америка. Історія відкриття.

Мета уроку: виявити особливості фізико- географічного положення материка.                     Навчальна: ознайомити учнів із загальними відомостями про материк, сприяти засвоєнню знань про основні риси географічного положення Північної Америки, продовжувати формувати практичні навички учнів працювати з картами атласів, з типовими планами-алгоритмами, аналізувати, виявляти закономірності , встановлювати причинно-наслідкові зв’ язки, робити висновки; Виховна: розвивати вміння працювати в колективі, виховувати культуру спілкування, самостійність, розвивати інтерес до вивчення теми на прикладі Північної Америки; Розвивальна: розвивати мислення учнів, пізнавальний інтерес, використовуючи проблемні ситуації, скласти умови для розвитку навичок учнів уявляти повідомлене, враховуючи вимоги до компетентносно-орієнтовного завдання, виділяти головне, робити висновки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, контурна карта, компьютер, проектор, портрети дослідників материка (Х.Колумб, В.Берінг, Дж.Кабот)

Опорні та базові поняття: материк, географічні координати, особливості природи,

пов ‘язані з ФГП материка

Діяльність учнів: виконання практичної роботи з використанням карт атласів і типового плану-алгоритму; розв’язання проблеми уроку, робота з контурною картою, ведення записів у робочому зошиті

Зміст уроку.

І. Організаційний момент

– Я бачу ви уважні і готові до роботи. Перевірте , щоб нічого зайвого не було на парті, крім робочого зошита, атлас, контурна карта, олівці, підручник,

ІІ. Актуалізація опорних знань , умінь, навичок учнів

  1. Прийом « Взаємоопитування»
  2. Індивідуальна робота: -визначити протяжність материка з заходу на схід по 30 паралелі. З півночі на південь по 90 меридіан. Висновок

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

-Яку велику тему вивчаємо на протязі багатьох уроків? Пригадайте, що таке материк?

(великі масштабні ділянки суходолу з усіх боків оточені водою)

-Скільки материків на Земній кулі? (6)

-Скільки частин світу? Які?

-Які материки відносяться до південної півкулі? До північної?

-Охарактеризуйте одним словом материк Африку? (найтепліший), Австралію? Антарктиду? Південну Америку?

-Наступний материк, який ми починаємо вивчати теж можна охарактеризувати багатьма словами з додаванням префікса най-:

-На цьому материку знаходиться безліч унікальних природних об ‘єктів, що не мають собі подібних у світі і я пропоную зараз подивитися і подумати, який це материк? (одна з найбільших карстових печер у світі (Мамонтова), найбільша кількість великих озер ( Великі озера-5), найбільший зелений острів світу, який повністю вкритий льодом ( Гренландія), найбільша кількість діючих гейзерів (Єллоустонський нац. Парк), найповноводніший водоспад світу (Ніагарський), найбільші країни світу (США, Канада), найвище у світі дерево (секвоя), найзагадковіші острова або острова « диявола» на Землі, де дуже часто зникають об`єкти ( Бермудський трикутник), найбільша кількість торнадо, найдіючий влк Ісалько, який діє безперервно 200 років, найцікавіше море без берегів (Саргасове).

Презентація до уроку

– Це материк –Північна Америка

-Отже, ми довго мандрували по південній півкулі і сьогодні я вас запрошую в нашу рідну північну півкулю, а саме до материка –Північна Америка, яка разом з Південною утворює частину світу. Яку? (Америка)

-Запишемо тему уроку. 

-Подумайте, якщо ми не знаємо місцезнаходження материка на карті, яке в такому випадку ставимо питання? (де?)

-За допомогою якого питання можно виявити дослідників материка? (хто?)

–Якщо нам потрібно встановити особливості природи материка, яке поставимо питання?

(які?)

-Отже, на протязі уроку ми повинні дати відповіді на питання

Де знаходиться материк?

Хто відкрив і досяг берегів материка?                          

Які особливості материка?

-Яку мету ми повинні досягти при першому знайомстві з материком?

(Виявити особливості фізико-географічного положення материка Північна Америка)

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота за типовим планом                                                                                                                        На які питання повинні дати відповідь, щоб більш точно визначити місцезнаходження материка? ( площа, крайні точки) -на дошці ви бачите пункти плана характеристики материка, поставте їх в належному порядку.                                                                                План характеристики фізико-географічного положення материка.

4 Площа материка                                                                                                                             2Положення материка відносно екватора, нульового меридіану                                                  5Положення материка відносно тропіків, полярного кола.                                                                1Крайні точки, їх координати.                                                                                                       3Протяжність материка з півночі на південь та з заходу на схід в градусах и кілометрах.       7Положення материка по відношенню до морів і океанів.                                                                              8 Характер контуру берегів: затоки , протоки, острова, півострова, архипелаг                                 6Положення материка до інших материків                                                                                        9Історія відкриття і дослідження

Які джерела будемо використовувати, характеризуючи материк? (атлас, фізичну карту світу)

-на партах у вас є план характеристики материка

-перше що нас цікавить –це площа.знайдіть в атласах площу? (24 млн км2, 3 місце у світі)

( запис на дошці і в зошиті)

  1. Картографічна лабораторія-назвіть основні лінії на карті.

Визначимо положення стосовно головних ліній на карті. Які це лінії? (екватор-пн, пн. тропік-перетинає-жарко і сухо, полярне коло перетинає-холодно і сухо, нульовий-зх.)

-визначимо крайні точки, запишіть в зошит ( 2 учня біля дошки)

Пн.-м. Мерчісон                       72 пн.ш., 95 зх.д.

Пд.-м. Мар`ято                          7 пн.ш., 81 зх.д.                  

Сх.-м. Сент-Чарльз                 52 пн.ш.,56 зх.д.

Зх.- м. Принца Уельського    66 пн.ш.,168 зх.д.

Визначимо географічні координати, дані запишіть в легенду карти ( учні диктують дані)

Форму якої геометричної фігури нагадує материк?

В якому напрямку більша протяжність : з пн. на пд. чи з зх. на сх.?

Визначити протяжність материка з заходу на схід за паралеллю 40 пн.ш. (додатково 60 паралелі)

124зх.д-74 зх.д=50 *85.4=4270км                     1учень

Визначити протяжність з півночі на південь за меридіаном 100 зх.д. (додатково 120 меридіану)

68пн.ш-17пн.ш=51*111км=5661км

Далі будемо працювати з контурною картою.

Нагадайте, як працювати з контурною картою? (наносимо об`єкти охайно олівцем або чорною пастою, в тому напрямку, як розташован о` єкт) (вчитель показує на карті, учні наносять)

Нанесемо крайні точки

Покажіть, які океани омивають материк, нанесіть на контурну карту ( Атлантичний, Тихий, Північно-Льодовитий), моря-нанести на контурну карту: Карибське, Берингове, Баффіна, Бофорта;

Затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска.

Півострови: Численні півострови Північної Америки названі іспанцями. Так, у перекладі з іспанської Каліфорнія означає розпечені гори, Лабрадор – країна робітників, Флорида – країна квітів. Юкатан означає я вас не розумію. На запитання іспанців, що висадилися в цьому місці на берег у 1517 р., що це за земля, індіанці відповіли: „І ке тен”, тобто: „Я вас не розумію”. Іспанці прийняли цю відповідь за назву і закріпили її за півостровом. Назва Аляска у перекладі з алеутської означає “китове місце”.

а Алеутські о-ва перекладаються , як: “В чому справа”?. Іще вони мають назву « Вест-Індія» чому? До Північної Америки належить острови материкового походження –Гренландія, в перекладі ,як “зелений острів”, тому що в X ст він дійсно був вкритий зеленою травою, що відбулося і чому зараз він повністю вкритий льодом, дізнаємося на наступних уроках, коли будемо вчити кліматичні умови.

Острів Ньюфаундленд, який відкрив Джон Кабот, у перекладі з англійської означає “заново відкритий”. Острів славиться породою собак ньюфаундленд, які добре плавають і пірнають. Цю породу вивели індіанці ще до приходу європейців. Потім ньюфаундлендів англійці завезли в Європу. Ці собаки мають спокійну і добру вдачу, тому здавна використовуються для спасання людей.

Канадський Арктичний архіпелаг, айсберги якого стали причиною загибелі відомого на весь світ британського лайнера «Титанік»

Дуже цікава протока, єдина в своєму роді, яка з єднає 2 моря (Чукотське, Беренгове), 2 океана(Тихий, Північно-Льодовитий), розділяє 2 материка (Пн. Америка, Євразія), 2 п-ови (Чукотський, Сьюард), 2 держави (Росія, США), і по протоці проходить лінія зміни дат –БЕРИНГОВА.

Із Пд Америкою її сполучає Панамський перешийок, від Євразії- Берингова протока                                (нанести на контурну карта)

Який висновок можно зробити щодо географічного положення материка?(Висновок: націкавіший материк, лежить в пн. та зх. Півкулях, омивається 3 океанами, береги сильно розчленовані про що свідчить наявність протоки, затоки, островів, півостровів)

3. Фізкультхвилинка

Ви трохи втомилися і я пропоную відпочити, а саме , коли я називаю слово « суходол» ви присідаєте, а коли скажу « вода» піднімаєтесь, але будьте уважні: суходол, вода, материк, Флорида, озеро,Аляска, океан, Гренландія, затока, архіпелаг, Мерчісон, море.

4. Географічний лабіринт

З яким материком утворює одну частину світу?

Давайте порівняємо 2 материка однієї частини світу, знайдемо спільні та відмінні ознаки Пн. та Пд. Америки  (усно)

Спільні: походження назви материків, форма трикутника, не перетинає нульовий, з ‘єднуються Панамським каналом

Відмінні: площа, не перетинає екватор, к-ть океанів, що омивають, берегова лінія більш розрізана, більша к-ть морів

  1. Домашня заготовка

Історія відкриття і дослідження                                                        

дослідники

Час дослідження

Результати досліджень

Ейрік Рауда

X ст

Гренландія

Христофор Колумб

1492, 1502

Пд. узбережжя

Джон Кабот

1497-1498

О. Ньюфаундленд

Ернандо Кортес

1519

Флорида, Мекс затока

Вітус Беринг, Олексій Чириков

1741

Берингова протока, Аляска, Алеутські о-ва

Америго Веспуччі

 

 

Перевірка

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Прийом «Так чи ні» слайд

Територія Пн. Америки повністю знаходь у пн. півкулі                    зелена

Перетинає екватор черв

Знаходь найбільша карстова печера в світі                                          зелена

Найбільша протяжність з пн. на пд.                                                      зелена

Омивають 2 океани                                                                                 червона

З єднана з Євразією Панамским каналом                                             червона

На тер-ії знаходиться Гудзонова протока                                             червона

Америку відкрив Америго Веспучі                                                       червона

Тер-рія повністю знаходь в зх. Півкулі                                                 зелена

Перетинає пд. Тропік                                                                              червона

  1. Прийом « Закінчи речення»

Першими дослідниками Північної Америки були …………….Площа материка становить …………….і за розмірами він займає ……………..місце. Має велику протяжність з ……………..Омивається …………………океанами. Межує з материками ……………..Берегова лінія материка ………………..Із Південною Америкою її сполучає ……………………., а з Євразією – ………….

VI. Підведення підсумків. Домашнє завдання

Який материк почали розглядати? Що нового дізналися?

§ 34, опрацювати, відповідати на питання, працювати з конт. Картою (нанести географічну номенклатуру материка), скласти 5 питань.

Для творчих учнів: скласти маршрут-подорож територією материка будь-яким меридіаном або паралеллю з описом географічних об’єктів.

VII. Рефлексія (діти отримують різнокольорові фігурки дівчинки або хлопчика- приблизно 8 см та повинні зобразити на обличчі емоції від уроку)

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
29 березня 2021
Переглядів
1436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку