Урок в 9 класі на тему "Особливості органічних сполук"

Про матеріал
Даний матеріал можна використовувати для уроків хімії в 9 класі при вивчення теми "Особливості органічних сполук"
Перегляд файлу

 

 

Урок хімії в 9 класі.

Розробка уроку на тему: Особливості органічних сполук. Елементи-органогени.

Мете уроку: ознайомити учнів з подібністю та відмінністю органічних та неорганічних сполук, предметом вивчення органічної хімії;

Формувати уявлення у здобувачів освіти про єдність живої та неживої природи, розкрити особливості органічних сполук порівняно з неорганічними;

Виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Згадайте, як давно відомі людям органічні сполуки.

-Наведіть приклади органічних речовин природного походження.

-Чому ці речовини називаються органічними?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Давайте розглянемо природні джерела органічних речовин. (Колекції: «Вугілля», «Нафта», «Поліетилен»)

ІV. Вивчення навчального матеріалу.

  1. Приклади органічних речовин, їх відмінності від неорганічних. Назвати елементи-органогени.
  2. Елементи, що входять до складу органічних сполук містять атоми Карбону й Гідрогену, а також можуть містити атоми інших сполук. Наприклад Оксигену, Нітрогену та Фосфору. Ці елементи називають елементи-органогени.
  3. Робота з підручником. Сторінка 160, малюнок 46. Сфера застосування органічних речовин.
  4. Органічна хімія—це розділ хімічної науки, в якій вивчаються сполуки Карбону, їх склад, будова та властивості, способи отримання та використання.
  5. Особливості органічних речовин. Властивості одного атома Карбону утворювати 4 зв’язки. Утворення лінійних молекул атома Карбону, розгалужених та циклічних. (робота з підручником, ст.162, рис.47,48,49)
  6. Особливості будови органічних речовин

-молекулярна структура;

-зв’язки між атомами Карбону й Гідрогену всередині органічних молекул найчастіше ковалентні, малополярні;

-різна розчинність у воді;

-майже всі органічні речовини добре горять або розкладаються під час нагрівання.

      7. Робота із підручником. Записати висновок на сторінці 164 в зошит.

ІV. Підбиття підсумків уроку.

Можна провести у вигляді гри «Передай мікрофон»

  1. У чому полягає термін «органічна хімія»?
  2. Розгляньте предмети, які знаходяться в нашій класній кімнаті. Які з них виготовлені з органічної хімії, а які з неорганічної?
  3. Чому органічну хімію виділили в окрему науку?
  4. Які елементи називаються органічними?
  5. Надайте аргументи щодо «за» і «проти» такого визначення з погляду хіміків, біологів та істориків.
  6. Як ми можемо визначити, що певна речовини відноситься до органічної?
  7. Давайте спробуємо навести факти про матеріальну єдність органічних та неорганічних сполук.

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника 20. Виконати завдання 274,275.

docx
До підручника
Хімія 9 клас (Гранкіна Т.М.)
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку