ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 3. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «хто швидший?»
Грають 3 команди.
2. Порівняйте
3. Усне розв'язування задач
1) На столі стояли 4 тарілки, з двома яблуками у кожній. Скільки було всього яблук?
2) По тарілочках розклали 6 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок?
3) Діти для прогулянки вишикувалися парами. Вийшло 9 пар. Скільки дітей вийшли на прогулянку?
4) До танцювального ансамблю записалося 17 учнів, а до хору — 35. На скільки більше учнів записалося до хору, ніж до танцювального ансамблю?
4. Хвилинка каліграфії
— Випишіть відповіді таблиці множення числа 2.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
13
14
15
16
17
18
19
20
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю множення числа 3.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 81-82)
Завдання 516. Колективне опрацювання матеріалу
— Прочитай рівність 3 ∙ 5 = 15. Що показує другий множник? Як перевірити, що 3 ∙ 5 = 15?
Завдання 517. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 3.
— Що цікавого ви помітили?
— Як можна одержати наступний добуток з попереднього?
— Вивчіть таблицю напам'ять.
Завдання 518
Учні «ланцюжком» обчислюють вирази, користуючись таблицею. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 519
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання. Після цього учні самостійно записують розв'язання. Учитель перевіряє.
Завдання 520. Коментоване розв'язування задачі
Завдання 521. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Було — ?
Витратили — по 3 м 6 с.
Залишилося — 9 м.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Обчислення значень виразів
2. Робота над задачами
1) Двом учням роздали по 3 м'ячі і ще 5 м'ячів залишили у кошику. Скільки всього було м'ячів?
2) Марічка купила три фарби, по 4 грн кожна, і палітру за 15 грн. Яка вартість покупки?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв'язування логічної задачі
В одній вазі 10 яблук, а в іншій — 6 яблук. Скільки яблук потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб яблук вийшло порівну? (2)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 82, завдання 522; 523.
ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 3. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «хто швидший?»
Грають 3 команди.
2. Порівняйте
3. Усне розв'язування задач
1) На столі стояли 4 тарілки, з двома яблуками у кожній. Скільки було всього яблук?
2) По тарілочках розклали 6 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок?
3) Діти для прогулянки вишикувалися парами. Вийшло 9 пар. Скільки дітей вийшли на прогулянку?
4) До танцювального ансамблю записалося 17 учнів, а до хору — 35. На скільки більше учнів записалося до хору, ніж до танцювального ансамблю?
4. Хвилинка каліграфії
— Випишіть відповіді таблиці множення числа 2.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
13
14
15
16
17
18
19
20
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю множення числа 3.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 81-82)
Завдання 516. Колективне опрацювання матеріалу
— Прочитай рівність 3 ∙ 5 = 15. Що показує другий множник? Як перевірити, що 3 ∙ 5 = 15?
Завдання 517. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 3.
— Що цікавого ви помітили?
— Як можна одержати наступний добуток з попереднього?
— Вивчіть таблицю напам'ять.
Завдання 518
Учні «ланцюжком» обчислюють вирази, користуючись таблицею. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 519
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання. Після цього учні самостійно записують розв'язання. Учитель перевіряє.
Завдання 520. Коментоване розв'язування задачі
Завдання 521. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Було — ?
Витратили — по 3 м 6 с.
Залишилося — 9 м.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Обчислення значень виразів
2. Робота над задачами
1) Двом учням роздали по 3 м'ячі і ще 5 м'ячів залишили у кошику. Скільки всього було м'ячів?
2) Марічка купила три фарби, по 4 грн кожна, і палітру за 15 грн. Яка вартість покупки?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв'язування логічної задачі
В одній вазі 10 яблук, а в іншій — 6 яблук. Скільки яблук потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб яблук вийшло порівну? (2)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 82, завдання 522; 523.