Тема : В гостях у букви Зз. Звуки [з],[з']. Позначення їх літерою З з.
Урок з використанням інтерактивних технологій. Велика кількість різновидів роботи залучає учнів до уроку, зацікавлює і створює позитивний настрій протягом всього уроку.
ВІДКРИТИЙ УРОК В 1-В КЛАСІ СШ № 31
ТЕМА: В ГОСТЯХ У БУКВИ З («зе»). ЗВУКИ [З], [З’]. ПОЗНАЧЕННЯ ЇХ ЛІТЕРОЮ З з («зе»)
МЕТА: ознайомити учнів із літерою З з, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звуки [З], [З’]; учити учнів читати склади та слова з літерою З; збагачувати активний словник учнів; розвивати спостережливість, уважність, логічне мислення, естетичні почуття; виховувати уміння бачити прекрасне в природі.
ОБЛАДНАННЯ: таблиця «Будиночок Феї Фонетики», картки-фішки для звукового аналізу слів; предметні малюнки «Зима», таблиця «Зима», квітка-алфавітка, інформаційно-пізнавальний текст «Зайчик», паровозик зі звуками, тварини, картки настрою.
ПЛАН УРОКУ
ХІД УРОКУ:
Дзвоник вже сигнал нам дав,
Працювати час настав,
Тож і ми часу не гаємо,
Працювати починаємо!
Прийшла до нас красуня
У білому вбранні.
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Запам’ятайте!
Приголосний глухий звук [с] має пару – дзвінкий звук [з].
Торох, торох розсипався горох,
Почало світати – нема що збирати.
С О І И
К О
Н Г В Ч
С И І К
Н Ж Н А
К И И К
Ж Р А Н
- Завдання друге. Викладіть фішками слово ЗИМА.
― |
|
― |
|
- Тепер викладіть слово ЗІРКА
|
|
― |
― |
|
- Звуки [З], [З’] на письмі позначаються буквою З.
- Отже, сьогодні ми будемо в гостях у букви З. Допоможуть нам зробити цю букву нарядною … (Називаю дітей).
- А ми продовжуємо працювати.
- Послухайте вірші про літеру З
На осоння вуж повзе
Вигнувсь він, мов буква З.
Буква З – як цифра три.
Щоб завчити, повтори!
Збоку, знизу і згори
Схожа З(зе) на цифру три.
Є три зуби в букви З.
Ними все вона гризе.
- Давайте допоможемо Красуні-Зимі прочитати склади у таблиці.
А А
О О
У У
З И И З
І І
Е Е
- Наступне завдання. Зима заморозила та розкидала слова. Складіть слова з карток, утворивши слова.
КОЗА – КОСА ЛОЗА – РОСА
ЗАМОК – САДОК ЗИМА – САМА
ПІСОК – ВІЗОК КАЗКА – КАСКА
МОРОЗ МОРОЗА ВОДИВ ЗА НОСА
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
Білий сніг, білий сніг
Заміта доріжки.
На мереживо доріг
Падають сніжинки.
Завірюха-заметіль
І мороз тріскучий
Снігову метуть крушіть
На високій кручі.
Вітерець-жартівник
Віхолу здіймає,
А Мороз-чарівник
Наче сріблом грає.
Позаносить білий сніг
У лісах ялинки.
У казковім наче сні
Все навколо взимку!
Зійшли хмарки і небо посиніло,
А сонце ген з-за обрію пливе.
І всюди звеселіло, заіскрилось.
У гості вже зима до нас іде.
Ой ти, Зимонька-зима,
В тебе жалощів нема:
Снігом вкрила наш садок,
Розігнала всіх пташок.
ЗИМА: Не лякайтесь, любі діти.
Буду я вас веселити.
Принесла ж я вам, малята,
Сніг біленький і лапатий,
Лижі, ковзани і санки
Для Івасика й Оксанки.
- Красуня-Зима припорошила нашу ялинку сніжинками, але ці сніжинки не прості. Вони загадкові, які допоможуть вам відповісти на запитання : БЕЗ ЧОГО НЕ МОЖЕ БУТИ ЗИМИ?
На дошці прикріплюється надруковане слово ЗИМА. Відгадки також поміщаються на дошці. Складається таблиця.
Цей скляр старанний дуже –
Вночі посклив калюжі,
Та тільки сонечко зійде,
Все скло відразу пропаде.
/МОРОЗ/
Рано-рано увесь світ
Вбрався в білий оксамит.
А як вітер нападе,
Оксамит цей опаде.
/ІНІЙ/
В небі хмарка пролітала,
Білий пух порозсипала,
Він на землю міцно ліг,
Називають його …
/СНІГ/
На долоню зірка впала,
Я дмухнув – вона розтала.
То не зірка вже, краплинка,
А була вона …
/СНІЖИНКА/
Прозорий, мов скло,
Та не вставиш у вікно.
/ЛІД/
Сірі гусочки летіли,
Біле пір'я погубили.
/ХМАРИ, СНІГ/
Холодна пора,
Що не крок – то гора.
/ЗАМЕТ/
- Окрім загадок, Красуня Зима принесла нам свій словничок.
Словникова робота
ВІХОЛА – невеликий вітер із снігом.
ЗАМЕТІЛЬ – сильний вітер зі снігом.
ЗАВІРЮХА – дуже сильний вітер зі снігом.
СНІГОПАД – йде великий лапатий сніг.
ОЖЕЛЕДЬ – тонкий шар льоду на поверхні землі.
- Приготуйтесь уважно слухати, стежити і розуміти почуте.
ЗАЙЧИК
Я вийшов на подвір’я поглянути, як падає сніг. Ловив сніжинки й дивувався: «Хто їх робить такі красиві?» Аж бачу: полем біжить маленький зайчик, а над ним кружляє великий птах. Підбіг зайчик під копичку сіна та й заховався. Покрутився птах над сіном, і полетів собі.
А завірюха все дужчала: вітер свистів, завивав, виростали снігові замети. Пішов я до сіна. Зайчик сховався в кубельці, сніг засипав його, тільки оченята блищать. Дивиться на мене й ніби просить: «Не чіпай мене, мені так жити хочеться!» Мені стало шкода зайчика, я пішов додому.
Цілу ніч завивала хуртовина. Уранці я прокинувся й визирнув у вікно. Сяє сонце. Іде я до копички сіна. Ледве добрався через замети. Та зайчика вже під копичкою не було. Він вибрався зі схованки й пострибав до лісу. Ось його слід. Гуляй, зайчику, як потрібно буде врятуватися від небезпеки, біжи до мене!
В.О. Сухомлинський
- У кожного пасажира є квиточок. На ньому написаний склад. Якщо у Зайчика в квитку написано «ЗА», то ви повинні провести його до вагону зі складом «ЗА». Розсадіть звірів правильно.
Працювали всі старанно
І почули всі в кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!