Трудове навчання
Тема. В гостях у декоратора. Декорування писанок.
Мета. Вчити дітей декорувати писанку, естетично оформлювати виріб;
розвивати фантазію, спостережливість, увагу, старанність, акуратність;
виховувати інтерес до звичаїв українського народу.
Обладнання: ножиці, клей, кольоровий папір, кольоровий картон, писанка, заготовки писанок.
Хід уроку
II. Актуалізація опорних знань
- В руках у мене мішечок. Для того, щоб взнати, що в ньому, треба відгадати загадки.
1. Розбиваю лід – отримую срібло,
Розбиваю срібло – отримую золото. (яйце)
- А коли звичайне яйце стає твором мистецтва?
2. У фарбі катається, до церкви збирається. (писанка)
- Давайте перевіримо, чи правильно вгадали? ( Демонстрація писанки)
III. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми більше взнаємо про символи християнського свята Великодня, уявимо себе майстрами-декораторами та будемо вчитися самостійно прикрашати писанку.
Вивчення нового матеріалу
-Кожної весни приходить в наш дім найбільше християнське свято – Великдень. Це свято в Україні завжди асоціюється з писанкою. Майстерно розписане яйце завжди створює особливий, святковий настрій. Писанка – твір мистецтва. Не випадково в Україні все найкраще порівнювалося з писанкою. В народі про красиву дівчину часто говорили : « Така гарна, наче писанка!» Тарас Шевченко про красу українського села говорив так: « Село на нашій Україні, неначе писанка, село…»
- А що ще може лежати на святковому столі? (крашанка, куліч)
- А що таке крашанка?
- Кольори, в які фарбували крашанку, мали своє значення .
Зелений – пробудження природи.
Жовтий – символ місяця, колір пшеничного поля.
Синій – символ неба, вітру, здоров’я.
Червоний – радість життя.
Коричневий – символ землі, богатство врожаю.
- Що ж таке писанка? Писанка – яйце, розписане орнаментом. Назва походить від слова «писати», значить прикрашати орнаментом. Писанки прикрашали геометричним, рослинним, пейзажним орнаментами, християнськими символами або тваринами (риби, птахи, звірі).
- Що символізує писанка? Наші предки вірили, що писанка має магічну силу. Вона приносить добро, достаток, захищає від усього злого.
- Розгляньте аплікацію в альбомі.
- Який орнаменти використані для оздоблення писанки?
- Знайдіть писанку з геометричним орнаментом. Які геометричні фігури використані?
- Знайдіть писанку з рослинним орнаментом. Які елементи використані для оздоблення цієї писанки?
- Який орнамент вам більше сподобався?
3. Інструктаж
Уявіть себе майстером-декоратором.
Оберіть кольоровий папір того кольору, в який вам би хотілося розфарбувати яйце.
Приложіть заготовку яйця до білої сторони паперу. Обведіть. Виріжте по контуру. Наклейте яйце на кольоровий картон. З кольорового паперу виріжте деталі того орнаменту, який вам сподобався та прикрасьте писанку.
Проявіть фантазію. Додайте свої елементи.
V. Практична робота
VI.Підсумок уроку
-Що для вас на уроці було новим?
- Що більше сподобалось?
Виставка робіт. Прибирання робочого місця.