https://padlet.com/julia1599/huhaurok2020
Тема. В. Королів-Старий «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Світлий погляд на світ
Мета. Удосконалювати навички роботи з текстом, створювати умови для розуміння понять «добро» і «зло», розвивати критичне мислення, сприяти вихованню кращих моральних якостей
Структура і хід уроку
І.Організація класу. Налаштування на роботу
Споконвіку триває протистояння добра і зла — двох категорій, таких само протилежних, як життя і смерть, кохання і ненависть, світло і темрява, християнство і язичництво. Здавалося б, ці поняття несумісні і можуть існувати лише як протиставлення одне іншому. Але це не так. І добро, і зло співіснують у людській душі, розриваючи її на шматки. Що ж потрібно для того, щоб добро перемагало зло?
ІІ.Підготовка до сприйняття навчального матеріалу
За допомогою QR-кодів завершити прислів’я (додаток 1)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Вірю-не вірю»(виконання вправи за допомогою сигнальних карт: зелена – так, червона – ні)
ІV.Повідомлення теми, мети, робота з технологічною картою
(додаток 2)
V.Вивчення теми уроку
Не будь переможений злом,
але перемагай зло добром.
Біблія, Апостол Павло
Дід руйнує хатинку Хухи;
Народження Хухи;
Хуха шукає собі житло;
Хуха допомагає козі;
Дід замерзає в лісі;
Дід поранив Хуху;
Хуха рятує діда.
засоби створення образу
портрет риси характеру
стосунки з іншими вчинки
- перегляд відео (за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Fvs9_joBlY0)
VІ.Закріплення вивченого
VІІ. Рефлексія
- визначення актуальності твору
Велике добро починається з маленьких справ (діти пишуть на сердечках, які добрі справи вони зробили)
VІІІ.Підсумки. Визначення, чи досягли очікуваних результатів
ІХ. Домашнє завдання: твір-мініатюра «Мої добрі справи»
Додаток 1
Без ядра горіх ніщо, так само…
|
|
Дорожче за всі титули…
|
|
Не за обличчя судіть…
|
|
Добре діло…..
|
|
Хто людям добра бажає….
|
|
Не одежа красить людину…
|
|
Все добре переймай….
|
|
Додаток 2
Технологічна карта уроку
Тема уроку |
Завдання |
Добро і зло в казці В.Королева-Старого “Хуха-Моховинка” |
|
Додаток 3
Таблиця для характеристики образу Хухи
Портрет |
|
Риси характеру |
|
Ставлення до інших |
|
Вчинки та поведінка |
|
Додаток 4
Тестові завдання
1. Коли Хуха народилася?
а) взимку; б) весною; в) влітку; г) восени.
2. Як називали Хуху в родині?
а) малятком; б) мізинчиком; в) кошеням; г) квіточкою.
3. З ким порівнювали маленьку Хуху?
а) малятком; б) козенятком; в) кошенятком; г) ялинкою.
4. Всі Хухи не люблять:
а) сухого; б) теплого; в) бур'янів; г) вогкого.
5. Якого кольору найчастіше була Моховинка?
а) сірого; б) зеленого; в) бурого; г) білого.
6. Яка біда спіткала Моховинку?
а) тяжко захворіла; б) потрапила в неволю до дідугана; в) залишилася без домівки; г) перетворилася на камінь.
7. Що гнітило Хуху в затишному хліві?
а) боялася, що прийде дід-лісоруб і покарає її;
б) життя „без рідного товариства в чужій стороні";
в) що довелося жити в козячім хліві ; г) голод і холод.
8. Яке нещастя трапилося в хліві?
а) загорівся; б) розвалився; в) вовк поїв кізочок; г)заплуталася Лиска.
9. Чому дід-лісоруб напав на Моховинку?
а) вважав її „нечистою силою"; б) завжди на всіх нападав; в) любив полювати на тварин; г) Хуха дражнилася з діда.
10. Яка біда трапилася з лихим дідом?
а) заблукав у лісі; б) потрапив у пастку; в) тяжко захворів; г) перетворився на пеньок.
11. Чому Моховинка врятувала діда?
а) шкода стало старого; б) за винагороду; в) щоб розважитись; г) щоб уславитись.
12. До чого закликає казка?
а) робити добро; б) жити в лісі; в) остерігатись людей; г) бути войовничим.
1