Урок "В.Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки" 6 клас

Про матеріал

Урок містить інтерактивні та проблемні завдання, що мають допомогти учням усвідомити мотиви вчинків головних героїв прочитаної повісті, дати їм власну оцінку та з'ясувати причини тривалої незгасаючої популярності твору серед підростаючого покоління.

Перегляд файлу

Українська література          6 клас

Тема уроку. В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка

                       героїв твору, їх вчинки.

Мета: аналізуючи твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», охарактеризувати головних героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях, проаналізувати поведінку героїв та розкривати риси їхньої вдачі, визначити мотиви вчинків; розвивати вміння грамотно та аргументовано висловлювати свої думки, виділяти зі сприйнятої інформації головне; виховувати прагнення бути оптимістом, вірити у власні сили та цінувати дружбу.

Очікувані результати: учні вміють переказувати епізоди прочитаного твору за ілюстраціями та уривками із кінострічки, коментувати події та вчинки героїв, чітко висловлюють й аргументують свої думки.

Теорія літератури: пригодницький твір.

Обладнання (мультимедійні матеріали, розміщені на он-лайн дошці у сервісі Padlet): портрет письменника;  фрагменти кінофільму «Тореадори з Васюківки»; відео «Зроблено в Україні. «Тореадори з Васюківки»; презентація PPT,  ноутбуки з під’єднанням до Інтернету для проведення інтерактивної гри.

Тип уроку: засвоєння нових знань

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1. Вступне слово вчителя.  Повість В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», над якою ми працювали кілька уроків поспіль, є одним із найвідоміших та найпопулярніших творів дитячої літератури не лише в Україні, а й далеко за її межами. Але що робить його настільки популярним? На сьогоднішньому уроці я пропоную  вам з’ясувати причини такої тривалої популярності цього твору серед читачів і не лише це.

2. Перегляд відео «Зроблено в Україні. «Тореадори з Васюківки», обговорення сприйнятої інформації.

- Що є свідченням того, що повість «Тореадори з Васюківки» є визначним явищем у світовій дитячій літературі?

-Що, на вашу думку, є основною причиною тривалої популярності більшості творів В. Нестайка?

3. Цілепокладання:

- переказати  епізоди з повісті, проаналізувати вчинки героїв та визначити їх мотиви;

- дати власну оцінку поведінці героїв, спираючись на моральні норми;

- з’ясувати, чи може пригодницький твір навчати  читача чомусь корисному;

- розкрити секрет тривалої популярності повісті.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Літературний диктант «Уважний читач» (завдання виводяться на мультимедійний екран).

  1.   Озброєний шпагою учасник бою биків – …
  2.   Головними героями повісті «Тореадори з Васюківки» є ...
  3.   Станції майбутнього метро хлопці назвали ...
  4.   Меншу сестричку Яви звали ...
  5.   Хлопці налякали лектора у клубі, випустивши …
  6.   Клички корів Яви та Павлуші ...
  7.   Кличка колгоспного бугая, котрий загнав дачника на телеграфний стовп ...
  8.   Як звати діда, що змусив героїв відмовитися від будівництва  сільського метро?
  9.   Як назвали хлопці песика, якого витягли з колодязя?
  10. Через що  хату баби Деркачки затопило під саму стріху?
  11. На чому поїхав Павлусь  по допомогу для потерпілих односельців?
  12. Куди поїхав Павлусь по допомогу?

2. Оцінювання учнями робіт із використанням «Ключа для взаємоперевірки» (текст виводиться на екран).

  1.                 ТОРЕАДОР
  2.                 ЯВА ТА ПАВЛУША
  3.                 «КЛУНЯ» - «КРИВА ГРУША»
  4.                 ЯРИШКА
  5.                 ПУГУТЬКАЛА
  6.                 КОНТРИБУЦІЯ ТА МАНЬКА
  7.                 ПЕТЬКА
  8.                 ВАРАВА
  9.                 СОБАКЕВИЧ
  10.             ПОВІНЬ
  11.             НА ВЕЛОСИПЕДІ
  12.             ДО ВІЙСЬКОВОГО ТАБОРУ

3. Робота із «Колами Вена», складеними учнями вдома.

- Чи багато спільних рис ви виділили в характеристиках головних героїв?

- Які риси переважають серед названих: позитивні чи негативні?

III. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу (супроводжується демонстрацією мультимедійної презентації )

1. Вправа «Пригадай твір – назви епізод»:  розглянути ілюстрації до твору / переглянути уривки з художнього фільму, стисло переказати епізоди, яких вона стосуються, та дати власну оцінку вчинкам героїв.

2. Робота в зошитах: складання схеми «Мотиви вчинків Яви та Павлуші».

3. Гра «Упізнай героя»: за словесною характеристикою зашифровано образ героя, якого слід назвати, аргументувавши свій вибір.

- Звідки таке незвичне ім’я ? То він сам себе так назвав, коли йому було лише півтора роки, але причепилося оте ім'я  до нього, як реп’ях до собачого хвоста. У хлопця руде скуйовджене волосся, а обличчя  рясно вкрите веснянками. Він енергійний і відчайдушний, зазвичай є ініціатором різноманітних вигадок. Але хлопець здатний не тільки на бешкет: коли сталася прикра подія з переекзаменовкою, то він влітку сумлінно готувався до перескладання екзамену з української мови. (Ява Рень)

- Це більш врівноважений і спокійний хлопець. Він захоплюється малюванням і мріє стати льотчиком, але не менше за друга полюбляє різноманітні пригоди й таємниці. Він завжди має благородні наміри, але через брак досвіду і знань, на жаль, іноді потрапляє у прикрі ситуації. Разом із другом, обмірковуючи вчинки, вміює усвідомити помилки й намагається їх не повторювати, хоча відразу ж погоджується здійснити нову «авантюру». (Павлуша Завгородній)

4. «Мозковий штурм»: доповнити характеристику улюблених героїв, висловити свою думку про них.

Іван Рень та Павло Завгородній — найкращі друзі. Пригода — це невід’ємна частина життя хлопців. Вони добрі та чуйні, …

«+»                                ПАВЛУСЬ                             «―»

               Добрі                                  ЯВА                                     

     чуйні                (найяскравіші риси поведінки)

Висновок: герої повісті — веселі невгамовні бешкетники, які своїми безкінечними вигадками завдають безліч клопотів дорослим. Але все це від відчуття ними повноти життя, життєрадісності, прагнення краще пізнати світ. Вони мріють, набираються досвіду, мужніють, і ми разом із ними сміємося та захоплюємося їхніми пригодами, стаємо досвідченішими та оптимістичнішими.

5. «Хвилинка мудрості». Пояснити зміст афоризму,  автором якого є        В. Нестайко:  «Кожна пригода – до мужності дорога».

6.Обговорення проблемних питань.

  1.                  Чи може пригодницький твір навчати  читача чомусь корисному?
  2.                  У чому секрет тривалої популярності повісті?

IV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.Робота з Інтернет-ресурсами. Інтерактивна вправа «Просте упорядкування» (https://learningapps.org/display?v=pp6hj4fot18)

2. Вправа «Закінчи речення»:

- Повість «Тореадори з Васюківки» В. Нестайка допомогла мені зрозуміти …

- Коли, читаючи художній твір, ми сміємося …

V. Домашнє завдання: скласти  сенкан до образу одного з героїв повісті.

VI. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— У героях повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» я впізнаю...

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Tetjana Matvijiwyn
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярова Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 березня 2018
Переглядів
19421
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку