Урок "В. Симоненко "Подорож у країну Навпаки"

Про матеріал
У розробці уроку подано вправи на закріплення знань учнів. Матеріал поданий з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.
Перегляд файлу

Тема: В. Симоненко «Подорож у країну Навпаки»

 

Мета: закріпити і вдосконалити навички  учнів аналізувати прочитане, робити власні висновки, розповідати про свої враження від твору, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати власну думку, формувати у школярів інтерес до читання, навчання; виховувати чесність, дружелюбність, наполегливість, повагу до старших.

Обладнання: цеглинки лего, таблиця складів для читання, правила роботи у групі, роздатковий матеріал для кожної групи.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Вправа «Барометр настрою».

- Діти, щоб наш урок пройшов вдало, посміхніться один одному.

- Покажіть ваш настрій за допомогою цеглинки лего. Хороший настрій – зелена цеглинка, поганий настрій – червона цеглинка.

2. Вправа «Мікрофон».

- Що ви очікуєте від уроку?

- Яким буде цей урок?

- Плесніть у долоні, якщо згодні зі мною:

 -На уроці мені буде цікаво.

 - Я працюватиму старанно.

 - Я теж очікую, що ви будете старанними, дружно працюватимете, будете радіти своїм успіхам та успіхам однокласників. Пам’ятаємо про «правило піднятої руки»!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Бесіда.

- Діти, чи любите ви подорожувати?

- Куди можна здійснити подорож?

- Доберіть синоніми до слова «подорож» (мандрівка, мандри, подорожування, поїздка, вояж).

- Яка подорож вам найбільше запам’яталася?

- Сьогодні ми теж будемо подорожувати. А хто може сказати, у яку країну?

 - Хто автор цього твору? Ми будемо аналізувати твір, дамо характеристику головним героям, їх вчинкам, поведінці, удосконалимо навички виразного читання.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1. «Мозковий штурм»

- До якого жанру належить цей твір?

-Яка це казка?

-Чим відрізняється літературна казка від авторської?

-Яка головна думка цієї казки?

-Чому автор назвав цю країну країною Навпаки?

2. Артикуляційні прави.

-А тепер давайте потренуємо свої артикуляційні апарати. Так як ми з вами подорожуємо країною Навпаки, то і читати ми теж будемо навпаки – ззаду наперед.

3. Вправа «Вдих – видих». Вдихаємо, на видиху називаємо усі голосні звуки.

4. Вибіркове читання.

-А тепер перевіримо, як ви навчилися вдома виразно читати, а також, які ви уважні. Прочитайте уривок, де розповідається про те, як хлопцям:

* погано жилося;

* як перед героями з’явився бородань;

*уривок, де написано, чому цю країну називають раєм;

* уривок, де описані дії, які виконували герої у країні Навпаки;

* опис склепа, до якого кинули дітей;

* доведіть словами з тексту, що діти не хотіли повертатися до країни Навпаки.

5. Читання за малюнками.

- Прочитайте уривки, де згадуються ці предмети. Малюнки: борода, помідори, гарбузи, сині штани.

6. Літературний диктант з використанням цеглинок лего.

- Вчитель читає речення, якщо діти згодні, піднімають зелену цеглинку, якщо не згодні – червону.

1) Хлопчиків – героїв було п’ятеро. (Ні)

2) Хлоп’ята скаржилися, що їм тяжко жити з батьками (Так)

3) Перед дітьми раптом з’явився Зевс (Ні)

4) Химерний чоловічок пообіцяв хлопцям відправити їх у країну Навпаки (Так).

5) Якось хлопчиків зустріла грізна гвардія на конях (Ні)

6) У країні Навпаки ніхто не миється (Так)

7) Цар Невмивака чекав хлопців у розкішному палаці (Ні)

8) Склеп був із шоколаду і тістечок, і хлопчики, прогризши отвір, утекли (Ні).

Фізхвилинка

6. Робота в групах.

Повторення правил роботи у групах. Вибори секретаря групи.

Завдання 1. «Віднови прислів’я.

-Так як ми подорожуємо країною Навпаки, у вас буде таке завдання: відновити прислів’я, правильно прочитати його, пояснити.

Перевірка.

*Маленька праця краща за велике безділля.

*Лінивому жить весело, та їсти нічого.

*Праця додає здоров’я, а лінь – хвороб.

*Не лінися рано вставати та більше знати.

Завдання 2. Гра «Журналісти та герої»

1,2 групи- це журналісти; 3,4 групи – це герої. Журналісти ставлять питання героям казки, а герої відповідають, спираючись на зміст твору.

Завдання 3. Творча робота. Кожна група отримує завдання. Час виконання – 5 хвилин.

1 група – поділити казку на частини, скласти план.

2 група – скласти кінцівку, якби маленький Бородань не повернув дітей додому.

3 група – дайте пораду дітям, що треба робити, щоб не потрапити до країни Навпаки

4 група – поєднайте в одній казці героїв різних казок та складіть спільну казку.

Презентація творчих робіт.

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія навчальної діяльності.

-Діти, чи справдилися ваші очікування від уроку?

- Складіть асоціативний кущ до слова «країна Навпаки».

- Покажіть настрій в кінці уроку.

- Перегляд відео «Моя щаслива родина».

 

 

docx
Додав(-ла)
Фучіджи Ірина
Додано
9 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку