Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20
Бердянської міської ради Запорізької області
Урок з української мови.Читання В. Скуратівський «Калина»
Підготувала: Підус В.В.
вчитель початкових класів,
спеціаліст вищої категорії,
старший вчитель
м. Бердянськ
2019
Тема уроку: В. Скуратівський «Калина»
Мета уроку:
формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про калину як символ України й оберіг; навчати визначати пізнавальну інформацію у прочитаному творі; удосконалювати читацькі уміння; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; розширювати світогляд учнів; виховувати любов до рідного краю, до природи, бажання її пізнавати і зберігати; виховувати повагу до національних традицій;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати; уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження;
комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування, уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;
інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;
соціальної: уміти працювати в парі з усіма в колективі;
загальнокультурної: дотримувати норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.
Обладнання: мультимедійна презентація, інтелект-карта, портрет В. Скуратівського, аудіозапис козацької пісні «Ой у лузі червона калина», ілюстрації калини, верби, тополі, лелеки, журавля, вишиванки, рушника, хліба, репродукція картини Д. Добровольського «Червона калина» (стратегія входження в картину), пазли, цеглинки LEGO DUPLO.
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Освітні галузі: мовно-літературна, громадянська, історична, соціальна і здоров’язбережувальна, природнича.
Форма роботи на уроці: індивідуальна, парна, групова, колективна.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Привітання.
2. Психологічна настанова на урок
Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!
Тож починаємо наш шлях до успіху!
А ключем до успіху буде ваше бажання відкривати нові знання. Бажаю вам успіхів у вашій діяльності.
3. План роботи
- читати нову статтю;
- грати в ігри;
- фантазувати;
- познайомитися з новими словами;
- хвилинки відпочинку;
- робота в парах, в групах.
ІІ. Основна частина
Ранком Лара з Мариною милувались калиною
Читання скоромовки у різні способи.
Виконайте дії та прочитайте слова що утворились
Країна – на – ї + й = ……
Усмішка – ка – міш – с + край – й + ї + наш – ш =……
Батько – ко + ківі – і + щи + на = ……
І у кожного народу є свої символи.
Хто ж ті ягоди не знає,
Від застуди їх приймає.
На кущах вони висять,
І, як маків цвіт, горять.
Тільки це не є малина,
Що за ягода?
Демонстрування ілюстрації калини.
Наша Україна славиться не тільки гарною природою, звичаями, традиціями, а славиться видатними людьми.
Продовжуємо далі наш незвичний урок. Сьогодні ознайомимося із твором В. Скуратівського і дізнаємося, чому українці так шанують і люблять цю рослину.
Інформація про В. Скуратівського.
Самостійне здобування інформації
Символізує
Насамкінець
Дбайливо
Богдан Хмельницький
клен козацької заморозки
береза Хмельницького боротьби
верба дбайливо накличете
калина насамкінець відходять
У тексті пісні постійно йде паралель: калина – Україна, калина похилилася – Україна зажурилася, калину піднімемо – Україну розвеселимо.
Дійсно, калина символ України. («Коло Вена»)
10)Презентація виконання завдання у групах
11) Фізкульхвилинка
12) Вправа з LEGO (вибрати із слів державні, тваринні, народні символи)
Що в інтер’єрі класу нового?
ІІІ. Заключна частина
Рефлексія
Заповнення третього стовпчика «Дізналися»