Тема уроку. В.Сухомлинський „Кінь утік”
Мета уроку ознайомити учнів з твором В.Сухомлинського,вчити узагальнювати інформацію та формулювати висновки розкрити сутність понять «дружба», «обов’язок»); розвивати навички правильного та виразного читання; вміння будувати причинно-наслідкові зв’язки; порівнювати, передбачувати; виховувати почуття товариськості.
Обладнання: матеріали для словникової роботи, ,пам’ятка для аналізу оповідання, завдання для роботи в групах, тестові завдання .
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Психологічний настрій на урок
Вправа „Очікування”
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Розминка
Утворити і прочитати слова, виділити їх спільні й відмінні риси.
Н. З б л а і а Н.Забіла
В. С х м л н с к й у о и и В.Сухомлинський
М. П д г р н к і і я а М.Підгірянка
- Творчість якого письменника ми вивчаємо зараз?
2.Мозковий штурм
Які моменти життя Сухомлинського запам’яталися (вразили) найбільше?
lll. Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося ще з одним оповіданням В.Сухомлинського, яке теж спонукатиме до роздумів над своїми вчинками.
Словникова робота
прочитати колонки слів, учням першої групи – спокійно; другої – сумно; третьої – здивовано; четвертої – радісно.
це дам
кінь подив
Петрик Віталик
таємниця намалював
вогнегривий розголошуєш
Проблемна ситуація: ви помітили. що під час виконання завдання учнями класу, ваш товариш займається сторонніми справами. Як треба вчинити?
Читання з передбаченням за ключовими словами
а) передбачення морального змісту твору;
б) передбачення змісту початку твору;
в) самостійне читання частини тексту для перевірки передбачень;
г) самостійне перечитування частини твору для підбору ключових слів на підтвердження передбачення;
д) голосне читання частини твору;
е) передбачення змісту наступної частини твору
є) перевірка передбачення морального змісту твору.
Творча робота над текстом
Завдання 1 групи: скласти характеристику прочитаного твору за пам’яткою аналізу оповідання.
Пам’ятка аналізу художнього твору
Завдання 2 групи: Встановити правильну послідовність подій.
Йшов урок математики.
Він повідомив учителя про записку .
Це було в четвертому класі.
Хлопчик зрозумів, що вчинив неправильно.
Віталик отримав записку.
Кінь Петрика втік.
Завдання 3 групи: Прочитати прислів’я, вказати, яке найбільше підходить до прочитаного оповідання.
Людина без друзів а людина – друзями
Птах сильний крильми розіб’єш – не склеїш
Дружба – як скло: як дерево без коріння
Завдання ІV групи: Вибрати слова для характеристики Віталика, підтвердити змістом оповідання.
Віталик: уважний, розумний, чесний, добрий, жадібний, справедливий, непередбачливий, сором’язливий, визнає свої помилки, виправляє помилки, справжній друг, поганий товариш.
ІV. Рефлексія
2.Мікрофон (фронтальна робота).
V.Оцінювання
VІ Домашнє завдання: