Урок В.Сухомлинський „Кінь утік”

Про матеріал
Ознайомила учнів з твором В.Сухомлинського,вчила узагальнювати інформацію та формулювати висновки, розкрили сутність понять «дружба», «обов’язок»; розвивали навички правильного та виразного читання; вміння будувати причинно-наслідкові зв’язки; порівнювати, передбачувати; виховувати почуття товариськості.
Перегляд файлу

Тема уроку. В.Сухомлинський „Кінь утік”

Мета уроку ознайомити учнів з  твором В.Сухомлинського,вчити узагальнювати інформацію та формулювати висновки розкрити сутність понять «дружба», «обов’язок»); розвивати навички правильного та виразного читання; вміння будувати причинно-наслідкові зв’язки; порівнювати, передбачувати; виховувати почуття товариськості.

Обладнання: матеріали для словникової роботи, ,пам’ятка для аналізу оповідання, завдання для роботи в групах,  тестові завдання .

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Психологічний настрій на урок

Вправа „Очікування”

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Розминка

Утворити і прочитати слова, виділити їх спільні й відмінні риси.

Н.  З б л а і а         Н.Забіла

В. С х м л н с к й у о и и   В.Сухомлинський

М. П д г р н к і і я а         М.Підгірянка

- Творчість якого письменника ми вивчаємо зараз?

2.Мозковий штурм

Які моменти життя Сухомлинського запам’яталися (вразили) найбільше?

lll. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося  ще з одним оповіданням В.Сухомлинського, яке теж спонукатиме до роздумів  над своїми вчинками.

Словникова робота

 прочитати колонки слів, учням першої групи – спокійно; другої – сумно; третьої – здивовано; четвертої – радісно.

це       дам

кінь      подив

Петрик     Віталик

таємниця     намалював

вогнегривий     розголошуєш

Проблемна ситуація: ви помітили. що під час виконання завдання учнями класу, ваш товариш займається сторонніми справами. Як треба вчинити?                                         

Читання з передбаченням за ключовими словами

а) передбачення морального змісту твору;

б) передбачення змісту початку твору;

в) самостійне читання частини тексту для перевірки передбачень;

г) самостійне перечитування частини твору для підбору ключових слів на підтвердження передбачення;

д) голосне читання частини твору;

е) передбачення змісту наступної частини твору

є) перевірка передбачення морального змісту твору.

Творча робота над текстом

Завдання 1 групи: скласти характеристику прочитаного твору за пам’яткою аналізу оповідання.

Пам’ятка аналізу художнього твору

  1. Автор
  2. Жанр 
  3. Назва
  4. Головні герої
  5. Тема (про що розповідається в тексті)
  6. Мета (чого вчить текст)
  7. Висловити своє ставлення  до прочитаного

Завдання 2 групи: Встановити правильну послідовність подій.

Йшов урок математики.

Він повідомив учителя  про записку .

Це було в четвертому класі.

Хлопчик зрозумів, що вчинив неправильно.

Віталик отримав записку.

Кінь Петрика втік.

Завдання 3 групи: Прочитати прислів’я, вказати, яке найбільше підходить до прочитаного оповідання.

Людина без друзів     а людина – друзями

Птах сильний крильми          розіб’єш – не склеїш

Дружба – як скло:                  як дерево без коріння

Завдання ІV групи: Вибрати слова для характеристики Віталика, підтвердити змістом оповідання.

Віталик: уважний, розумний, чесний, добрий, жадібний, справедливий, непередбачливий, сором’язливий, визнає свої помилки, виправляє помилки, справжній друг, поганий товариш.

ІV. Рефлексія

2.Мікрофон (фронтальна робота).

  1. Чого ти сьогодні навчився?
  2. Про що хотів дізнатися більше?
  3. Які виникли труднощі?
  4. Як ти використаєш те, про що дізнався?

V.Оцінювання

VІ Домашнє завдання:

 

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
1677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку