Урок літературного читання в 3 класі
В.Сухомлинський « Красиві слова і красивее діло»
Підготувала вчитель початкових класів
Гуменюк Валентина Вікторівна
Тема . Оповідання для твоїх ровесників
В.Сухомлинський « Красиві слова і красиве діло»
Мета . 1.Ознайомити з новим твором В.Сухомлинського. Вчити давати характеристику дійовим особам. Порівнювати вчинки персонажів , робити висновки щодо прочитаного .
2. Розвивати зв’язне мовлення , критичне та творче мислення ; вміння цінувати думки інших.
3.Виховувати доброту , чуйність , вміння бачити й творити красу .
Обладнання : підручник « Читанка » О.Савченко , 3 клас , картки із завданнями , портрет В.Сухомлинського , дидактичний матеріал .
Тип уроку : урок вивчення нових знань .
Очікувані результати :
Хід уроку
І. Організаційний момент .
-Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. У наш клас прийшли гості. Давайте привітаємо їх.
- Позначте настрій , з яким ви розпочинаєте урок . Щоб до кінця уроку ваш настрій став ще кращим , давайте налаштуємося на плідну працю .
Психологічний настрій
Люблю я свій розум , увагу і пам'ять ,
Працює мій мозок і вчусь я старанно .
Сприймаю все нове і мислю критично ,
Учителя слово здійсню я практично
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Байки пише … (байкар).
Вірші складає … (поет).
Казки вигадує … (казкар).
Прозу створює … (прозаїк).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом В.О.Сухомлинського.
1. Працює дослідницьке бюро:
1 дослідник. Народився В.О. Сухомлинський 28 вересня 1918року в с. Василівці на Кіровоградщині в родині бідного селянина.
2 дослідник. У 1933 році Василь закінчив семирічну школу. Однокласники згадували, що у Василя був чудовий характер. Він був енергійним, життєрадісним хлопчиком, дуже любив читати твори Т.Шевченка, П.Мирного.
3 дослідник. Закінчив Кременчуцький педінститут і працював учителем української мови і літератури, був завучем.
4 дослідник. У 1941 році, коли розпочалася війна, Василь Олександрович пішов на фронт. Але довелося воювати недовго, бо був двічі поранений і довго лікувався.
5 дослідник. У 1948 році Василь Олександрович стає директором Павлиської школи.
2.Ознайомлення із статтею «Василь Сухомлинський» (про нього).
Учні читають мовчки. Потім дають відповіді на запитання вчителя.
V. Актуалізація опорних знань.
1. «Як же це так – мене не було 1. « Соловей і Жук? »
А все довкола – дерева , квіти ,
голуби – все це було ?»
2.« Учитель затамував подих 2. « Як же це все
і повернувся до класу . Він було без мене?»
дивився у вічі пустотливих
дітей і мовчки благав : хай не
побачить дівчинка в ваших очах
ні подиву , ні насмішки».
3. « Хай собі будуть Соловей і Жук , 3. «Горбатенька
відповіла дівчинка . Тоді дівчинка»
подумала й додала :
- Як же можна жити без Жука»
4. «- Яке ж твоє слово про небо? 4. «Покинуте кошеня»
- Небо ласкаве ,- тихо сказала
дівчинка й усміхнулась».
5.«Поверталась із школи маленька 5. « Я хочу сказати своє
Наталочка. Чує – нявчить кошеня. слово»
Вона не сказала ні слова , а взяла
кошеня й принесла додому»
12 |
15 |
23 |
24 |
31 |
42 |
45 |
54 |
К |
О |
Р |
М |
А |
В |
С |
А |
( Перевірка виконання)
12 |
23 |
31 |
45 |
54 |
К |
Р |
А |
С |
А |
2.Мозковий штурм
( Це те , що приємно і подобається всім людям , все те добре і прекрасне , що оточує нас і викликає радість)
У світі навколо нас існує стільки краси , хоча інколи ми її зовсім не помічаємо .
- У людини все повинно бути прекрасним і думки, і почуття , і слова , і вчинки .
VІ. Опрацювання нового матеріалу.
-Читання твору вчителем або сильним учнем.
Вправа на миттєве сприйняття слів.
Слова на картках-блискавках: її, в цей, суху, мокру, гарні, красиві,негода, хатина, хатинка.
- Яке слово найменше з прочитаних? Які запам’ятали слова-антоніми? А синоніми? Продовжіть їх ряд (Чудові, прекрасні).
Фізкультхвилинка
Повторне читання оповідання «ланцюжком».
- Скільки дійових осіб у творі?
Небо затягло хмарами -…
Дуже сильний дощ -…
Дуже мокрий -…
Гра «Розвідники»
Робота з ілюстрацією до оповідання.
- що це за маленька хатинка стояла серед поля? Прочитайте.
VІІ. Підсумок уроку.
-Що ж важливіше красиві слова чи красиве діло ?
І все ж, діти, я хочу сказати останнє слово.
Найголовніше – це жити для інших , допомагати їм , підтримувати в горі і в радості .
Хай тепло ваших сердець зігріває всіх — і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей.
Отже, наш урок добігає до кінця.