Урок «Важливі не роки життя, а життя в ці роки». (за твором Надії Гуменюк «Зустріч на Босому мосту»)

Про матеріал

Розробка уроку (урок-подорож) з позакласного читання «Важливі не роки життя, а життя в ці роки». (за твором Надії Гуменюк «Зустріч на Босому мосту»)

Перегляд файлу

 

ТЕМА. «Важливі не роки життя, а життя в ці роки». Надія Гуменюк

              «Зустріч на Босому   мосту».

МЕТА:

  • Навчальна мета: забезпечити розуміння змісту навчального матеріалу з позакласного читання, зокрема твору Надії Гуменюк «Зустріч на Босому мосту»; формувати вміння учнів висловлювати власні думки з приводу прочитаного, співставляти окремі факти та явища.
  • Розвивальна мета: сприяти розвиткові  уяви учнів, логічного мислення, уваги; допомогти   усвідомити ідейний зміст твору, розвивати творчі здібності учнів.
  • Виховна мета: створювати умови для розвитку творчих здібностей учнів; викликати інтерес до вивчення сучасної дитячої прози; переконати учнів в значущості вивчення української літератури та історії рідного краю.

 

ТИП УРОКУ: урок- подорож

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І Оголошення теми та мети уроку.

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

 

      Слово вчителя.  Добрий день! Сьогодні ми з вами поринемо у світ пригод у сні й наяву. Пропоную вам вирушити разом  у дивну подорож подій, в яких опинився головний герой твору «Зустріч на Босому мосту» сучасної української письменниці Надії Гуменюк. Читаючи цей твір, ми відчуваємо з якою повагою і любов’ю ставиться авторка до дитячих мрій, відчуттів і поривань. Сподіваюсь, герої твору та їх пригоди знайдуть відбиток в душі кожної людини, малої та дорослої.

 

ІІІ Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

     Вчитель (гід). Допомагати нам подорожувати Країною Пригод допоможе один з головних героїв – Кіт Боні. Як ви гадаєте, чому саме він? (Кіт супроводжував головного героя майже у всіх його маршрутах)

 

     Кіт Боніфацій. Добрий день, шановні! Так, це я герой! І якби не моя присутність, то й скарб би ніхто не знайшов! Я був від початку! А цей хлопчисько Радик – розбишака ще той! Це вам будь-хто у нашому дворі скаже!

 

     Еллінгер. А я постійно був з головним героєм у його уяві. Ми завжди допомагали один одному. І хоч я й не брав участі у цих цікавих пригодах, але, можу з впевненістю сказати, що краще за мене ніхто не знає головного героя!

 

     Вчитель (гід). Добре, що разом з нами подорожуватимуть такі обізнані герої. Тому пропоную класу поділитись на три групи, які будуть слідувати різними маршрутами, але кінцева зустріч відбудеться в одному місці, якому – дізнаємось згодом! Прихильники історії підуть з гідом. Ті, хто хоче отримати додаткові коментарі пригод, хай прислухаються до Боні. На чолі з  Еллінгером  - учні, які спробують охарактеризувати героїв, спираючись на події, що відбувались у творі.

 

 (Учні поділяються на три групи. Кожна група отримує завдання і час на його виконання)

 

     І група. Гід.

     Дослідити історичні місця,  легенди,  музеї, згадані у творі.

      Маєток пана Ярецького

      Легенда про Білу Панну

      Історія Босого мосту

      Історія родоводу діда Аборигена

     Легенда про з’їзд Ордену Тамплієрів

 

     «Бабуся каже, що кожна культурна людина мусить відвідувати музей, бо в них зібрані духовні скарби світу»

 

     «У місті, де живе Радик, - не тільки великий краєзнавчий музей, але й музей Лесі Українки, музей військової техніки, єдиний в Україні музей волинської ікони, а в старовинному замку Любарта розміщені музеї дзвонів та книги, художній музей.»

 

     - Як називалась виставка в музеї? («Врятовані скарби»).

Зачитайте уривок з тексту твору, де зображено експозицію, представлену на виставці у музеї. Намалюйте уявлені вами предмети.

 

     2 група. Еллінгер.

      Охарактеризувати головного героя твору.

  • «Думаєш дуже мені хочеться сидіти над підручниками і зошитами, зубрити всілякі там правила?»
  • «Ніяка біла панна чи чорний тамплієр… не зупинили б його, адже десь там був вірний друг, його милий чорний песик»
  • «Ми козаки, а не ґаволови!»
  • «Хоч би вирости скоріше і вирватись на свободу, робити, що хотіти, ходити, куди хотіти…»
  • «Головне – не розпускати нюні, не впадати у відчай і не сидіти склавши руки»
  • Вона (Марійка) так захоплено дивиться на нього, що він аж сам підростає у власних очах»
  • Мати про Радика: «Це у нас таке допитливе порося, яке дуже любить сунути свій цікавий кирпатий ніс у всі шпаринки»

 

           Твір про осінь (самопізнання, думки про себе)

           Фантазування. Уявна боротьба з космічними воїнами.

 

     3 група. Кіт Боні.

     Дослідіть фразеологічне багатство першої частини твору «Боні й підземна ріка».

 

      -  «Підкрадаєтесь до шафи, як Мурчик до сала»

  • «Не відкладай на вечір те, що можна зробити вдень»
  • «Хто першим встав, той штани вбрав»
  • «Хто пізно ходить, той сам собі шкодить»
  • «Зробив діло – гуляй сміло»
  • «Ну дивися, котику-муркотику, прийде ще коза до воза сіно смикати»
  • «… на те нуль уваги, фунт зневаги»
  • «… кривиться, як середа на п’ятницю»
  • «…лови вітра в полі»
  • «Ну й котисько: де не посій, там вродиться!»
  • «Мир миром, пиріжечки з сиром, не сварімося – помирімося, поцілуймося, обнімімося»
  • «Якби знав, де впадеш, то й соломи підстелив би»
  • «За царя Гороха, як людей було трохи»

 

Фізкультхвилинка.

 

       Вчитель (гід). Кожна група справилась із завданнями, які стояли на шляху до скарбу. І, як ми і домовлялися, зустрінемося в останньому пункті нашої пригоди – підземеллі. Пам’ятаєте, Радику необхідно було відгадати таємний шифр, ми ж зараз спробуємо пригадати деякі важливі деталі і ще ближче наблизитись до фінішу нашої подорожі.

 

ІV Закріплення вивченого матеріалу.

 

     Гра «Найуважніший» (тест). Кожна правильна відповідь – 1 бал.

  1. У якому класі навчався Радик?

А 7-А

Б 5-А

В 3-Б

2. Яка тваринка була постійним супутником Радика у його пригодах?

А кіт Боні

Б цуценя Цезар

В хом’як Пушок

3. Яку назву дали діти своєму детективному агентству?

А «Цезар і К»

Б «Боні й Цезар»

В «Радик, Марійка та Мишославія»

4. Де герої знайшли сховану драбину?

А На горищі хати діда Аборигена

Б У підземеллі

В У вербовому шатрі під густою кроною

5. Якого року було Євангеліє, що знайшов Радик у підземеллі?

А 1915

Б 2003

В 1800

6. Що взяли з собою хлопці на нічне стажування?

А ліхтарики, сірники

Б бутерброди

В хрестики, часник, мак

7. Девіз тамплієрів:

А «Перемога або смерть»

Б «Боротись й не здаватись»

В «Охороняти скарби будь-що»

8. Як назвав Радик дуже дивний день свого життя?

А «День двох надій»

Б «День трьох обманів»

В «Веселий день»

9. На місці Аборигенової хати колись стояв палац:

А пана Яворницького

Б козака Дорошенка

В пана Ярецького

10. У якому місті відбуваються події твору?

А Луцьк

Б Чернігів

В Київ

11. Щоб віднайти скарб, скільки квадратиків необхідно було відрахувати у кладці стіни?

А 156

Б 66

В 136

12. Яка Радикова річ містила захований жучок?

А портфель

Б брелок

В телефон

 

 

 

     Поєднайте героїв та їх прізвиська

 

V Рефлексія

     У підземеллі Радик побачив невідомі сліди, які дуже зацікавили його і привели до скарбу. Перед вами відбитки дитячих слідів. Давайте разом з вами спробуємо з’ясувати, що нас зацікавило у цьому творі, що для кожного з вас сьогодні є скарбом, і відобразимо це на цих відбитках, відбитках, які ведуть у доросле життя…

 

(Кожен отримує аркуш з намальованим відбитком, на якому пишуть свої думки. Ці відбитки вчитель розміщує на дошці, коментуючи написане і бажаючи учням, щоб всі їх мрії обов’язково здійснились.)

 

VІ Підсумки

 

     Інтерактивна вправа «Мікрофон»

     Як ви розумієте вислів головного героя  твору Надії Гуменюк «Зустріч на Босому мосту»: «Прикро, що дорослі не розуміють: важливі не роки життя, а життя в ці роки»?

 

VІІ Домашнє завдання

1. Скласти презентацію «Легендарні історичні місця нашого міста».

2. Записати фразеологічні звороти, які ви використовуєте в своєму мовленні.

doc
Додав(-ла)
Годун Анна
Додано
3 січня 2019
Переглядів
1115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку