Урок "Вбивча краса" (за романом О.Вайльда "Портрет Доріана Грея").

Про матеріал
Урок- узагальнення вивчення роману "Портрет Доріана Грея" побудований у формі гри за типом ток-шоу "Стосується кожного" та передбачає глибоке знання учнями текстового матеріалу. Підготовча робоча включає розподіл ролей між учнями, тестування учнів практичним психологом з теми "Чи піддаєшся ти чужому впливу?". Кабінет бажано стилізувати під студію, щоб створити невимушену атмосферу.
Перегляд файлу

Тема уроку: Вбивча краса.(За романом О.Уайльда «Портрет Доріана Грея»)

Мета уроку: дослідити  причини і наслідки моральної деградації головного героя роману; розвивати в учнів навички компаративного аналізу тексту, критичне мислення, творчі здібності; виховувати міцні моральні переконання.

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь

Вид уроку: гра за типом ток-шоу «Стосується кожного»

Методи та прийоми: рольова гра, аналітична робота з текстом роману,  складання схеми , робота в парах , використання кінофрагментів, літературний диктант, презентація випереджального завдання.

Наочність : ілюстрації до роману,кінофрагменти екранізації роману «Портрет Доріана Грея»,  хрестоматії,  сигнальні картки.

Технічні засоби навчання: телевізор, мікрофон , електронні гаджети.

Міжпредметні зв’язки: кіномистецтво, філософія, суспільствознавство, психологія.

Додаткові умови: кабінет стилізовано під студію, в якій передбачені місця для головних дієвих осіб, експертів та глядачів

Епіграф  уроку : «Яка користь людині, коли вона здобуде цілий світ, але

                             життя втратить?»

Священне письмо

Перебіг  уроку

  1. Оголошення теми і мети уроку.

Викладач: Вітаю всіх у студії  ток-шоу «Стосується кожного» . Тема нашої програми - «Вбивча краса».  Сьогодні мова піде про історію вродливого юнака, який власними руками зруйнував своє життя. Ми будемо досліджувати, які вчинки  привели головного героя до самознищення і шукатимемо відповіді на запитання : як не повторити долю Доріана Грея. У розмові братимуть участь наші герої, експерти і шановні глядачі. Кожен  із вас отримає оцінку за роботу. Вона складатиметься із балів за літературний диктант і участь у роботі студії. Головний критерій оцінювання – глибоке знання тексту.

 

  1. Перевірка знань літературного твору

Учні виконують тестування

https://naurok.com.ua/test/oskar-uayld-portret-doriana-greya-992.html

 

 

  1. Робота за темою уроку

Викладач: настав час познайомитись з головним роману – Доріаном Греєм. Увага на екран.

Лунає пісня Доріана  у виконанні Бориса Леві з відеорядом ( 2 хв.)

  • Розповідь Доріана Грея про історію свого життя

( родина, знайомство з Безілом  і  історія створення портрету, дивне бажання,роль Лорда Генрі у подальшому житті,стосунки з Сибіл, спосіб життя наступні 18 років, причини знищення портрета)

Викладач:  Доріане, у чому Ви вбачаєте причини свого падіння?Чи студія з цим згодна?

Викладач: для того, щоб бути об’єктивними, ми послухаємо і інших герої роману.

  • Розповідь Безіла Голуорда

(Чому взявся писати портрет саме Доріана,чому не хотів знайомити його з Лордом Генрі,чи вірив чуткам про ниці вчинки свого кумира,як відреагував на спотворений портрет )

Викладач: Безіле, чи очікували ви ножа в спину від друга? В чому вбачаєте причини його деградації?

  • Розповідь Лорда Генрі

( Де познайомився з Доріаном, чому він привернув увагу, яким парадоксальним ідеям навчив юнака)

Викладач: Саме Ви, лорде, навчили Доріана не слухати голосу власної совісті. Це вперше сталось після  загибелі Сибіли Вейн. Давайте її вислухаємо.

  • Розповідь Сибіли Вейн

(історія знайомства з Доріаном, за що покохала і як називала,причина розриву стосунків і самогубства)

Викладач:  Доріане, чи кохали Ви цю 17-літню дівчину?

Завдання глядачам: проаналізувати реакцію Доріана на загибель дівчини. Про яку рису характеру це свідчить?Як це відобразилось на портреті? («З’явилась складка жорстокості біля рота»)

Викладач: Отож,портрет став змінюватись і відображати усі  злі вчинки  Доріана. А що це були за вчинки?Давайте знову звернемось до тексту.

Викладач: Лорде Генрі, яку книжку ви прислали  Доріанові ?Як вона вплинула на юнака?(« Про гріхи усього світу, отруйна  це була книжка»).

Викладач: ( до глядачів)  Ви розумієте, що це чтиво отруїло мозок юнака, спонукало до розпусних вчинків? Які це були вчинки, в тексті чітко не говориться, але  відгуки про репутацію Доріана свідчать, що за ним тягнувся шлейф безчестя. Доведіть це.

Як Доріан ставився до змін  на портреті?

Викладач: Чим був портрет для Доріана? (Його совістю, відображенням душі, тобто внутрішньої людини). Якою була ця душа? ( жорстока, розбещена, байдужа до почуттів інших)

 Чи усвідомлював Доріан, наскільки низько він впав?

Відео «Бачили б ви мою душу»

Викладач: Який вчинок Доріана свідчив, що він взагалі втратив людську подобу? ( Вбивство Безіла). Давайте послухаємо ще одного свідка.

  • Розповідь Алана Кемпбела

( Що пов’язувало з Доріаном, чому перестали спілкуватись, з яким проханням звернувся Доріан, чому не зміг йому відмовити.)

Викладач: Як вбивство відобразилось на портреті?

Врешті-решт Доріан вирішив знищити портрет, який був свідком його злочинів та змінити своє життя. Як думаєте, чому в нього це не вийшло?

( Додаткове запитання: чи розкаювався він у власних вчинках? Кого він звинувачував?)

Викладач: Давайте вислухаємо наших експертів, які в свій час теж «грались » з власним життя, до яких висновків вони прийшли.

  • Виступ Р. Раскольнікова  («Злочин і кара»)
  • Виступ Ж. Сореля  ( «Червоне і чорне»)

Викладач запропонувала глядачам  висловитись з питання: «Хто винен у зіпсованому житті Доріана Грея : художник, лорд Генрі чи він сам».                                        

(метод  «Відкритий мікрофон»  або за допомогою програми

https://www.mentimeter.com/

 

Викладач: Які уроки ми можемо винести з цієї історії? Як не стати на шлях самознищення? ( учні висловлюються).

Виступ учениці : повідомлення про видатних людей сучасності,кумирів молоді,  які теж стали жертвами безладного життя.

Виступ експерта  – практичного психолога про результати тестування учнів , наскільки вони підвладні чужому впливу.

Викладач  організовує  колективне складання  пам’ятки  у формі колажу « Як не згубити власне життя»  і підбиває підсумки роботи студії.

Уроки, який  підлітки повинні засвоїти на прикладі долі Доріана  Грея: кожна людина сама відповідальна  за свої вчинки; не можна безкарно нехтувати моральними законами  життя, і бути щасливим. Краса і злочин несумісні. Це стосується кожного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку