Діти мають пізнавати навколишній світ і знаходити відповіді на запитання, які їх цікавлять. На цьому уроці учні познайомляться з різними приладами, за допомогою яких матимуть змогу досліджувати природу.
ТЕМА. Вчимося користуватися приладами під час
спостережень
МЕТА: формувати вміння користуватися приладами, використовувати їх за призначенням; розвивати уяву, спостережливість, пізнавальний інтерес, вміння орієнтуватися у просторі, вміння моделювати прилади; виховувати інтерес до вивчення таємниць довкілля.
ОБЛАДНАННЯ: моделі приладів, малюнки на тему «Використання приладів»
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: шкільне подвір'я.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
1. Підготовка учнів до уроку
2. Емоційне налаштування на урок
Дзвонить дзвіночок: «Дзень – дзелень!»
Сміється сонце, прокинувся день.
Кличе дзвіночок: «Бім-бам!-Бім-бам!»
Урок розпочати час школярам.
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов'язково
День для вас веселим буде!
- Діти, давайте посміхнемося один одному. Хай гарний настрій вас супроводжує ввесь урок.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
- Яких днів було більше на цьому тижні, сонячних чи похмурих?
- Чи були опади?
- Які зміни ви помітили у живій природі?
- Чи відбулися зміни у неживій природі?
- Як зміни у природі впливають на здоров'я людей?
- Діти, прошу вас із частинок слів скласти прислів'я і пояснити, як ви його розумієте
«Природа – наймудріший учитель».
4. Фронтальне опитування
- Як людина пізнає світ? (Спостерігаючи )
- Про що мріє людина, спостерігаючи за птахами, рибами, комахами?
5. Створення ситуації успіху
- Що ви знаєте про можливості тварин – спостерігачів ( Діти готують повідомлення)
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Що придумала людина, щоб поліпшити, збільшити, розширити можливості власних спостережень?
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні ми поговоримо про прилади, про правильне їх використання, будемо вчитися користуватися приладами у довкіллі.
1. Момент очікування
- Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
- Прошу кожну групу написати свої очікування на паперових долоньках, а потім їх прикріпити на нашу модель Земної кулі.
2. Бесіда з елементами розповіді
Наш урок буде складатися із двох частин. Перша частина - звіт груп. (Проходить у класній кімнаті) Вони протягом тижня виконували роботу і сьогодні готові перед нами звітувати. Друга частина – практичне використання приладів у довкіллі. Її ми проведемо на шкільному подвір'ї.
- Які ви знаєте прилади ?
- Де їх можна використовувати?
3. Виставка малюнків на тему « Використання приладів»
( Виставку малюнків можна зробити на окремому стенді або на дошці).
V. РОБОТА ПО ТЕМІ УРОКУ
1. Звіт груп
- Кожна група отримала завдання. Протягом тижня вони виготовляли прилади, готували цікавий матеріал з історії їх виникнення.
- Зараз надаємо слово капітанам .
( Кожна група представляє модель приладу, який вони виготовляли, знайомить з історією його виникнення).
1 група. Розповідь про термометр. Виготовлена модель з пляшки і трубки.
2 група. Розповідь про годинник. Модель годинника виготовлена із цвяха і картону.
3 група. Розповідь про компас. Модель компаса виготовлена з намагніченого цвяха та корка, який плаває у воді.
4 група. Розповідь про лупу. Модель лупи виготовлена з пляшки, у якій є вода, рамки з дротика, яка заповнена теж водою.
5 група. Розповідь про підзорну трубу. Модель підзорної труби виготовлена із двох трубок і двох лінз.
- Дякуємо групам за виконану роботу. Так тримати!
- А зараз настав час попрацювати з виготовленими приладами у довкіллі.
1. Емоційне налаштування на практичну роботу
Зараз, любі друзі, з вами
Вирушаємо в путь.
Поспішаймо в ту країну,
Що всі природою звуть.
Працюйте наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилинка не втратилась марно.
2. Повторення правил поведінки у довкіллі
3. Перехід на шкільне подвір'я.
4. Привітання довкілля
Завдання для груп
1 група. За допомогою термометра визначити температуру повітря.
( Пригадують два правила користування термометром).
2 група. Прослідкувати, за який час кожна група виконає своє завдання.
3 група. Позначити сторони горизонту , розташування школи відносно них, використовуючи компас.(Пригадують правила користування компасом).
4 група. Знайти у довкілля дрібний предмет, розглянути його за допомогою лупи.
5 група. За допомогою підзорної труби розглянути й описати предмети, які знаходяться вдалині.
5.Звіт груп
VІ. РЕФЛЕКСІЯ
- Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
- Який у вас був настрій?
- Який вклад ви внесли у роботу своєї групи?
- Чия модель приладу була виготовлена найкраще і найточніше?
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Гра « Мікрофон»
- Що сподобалося на уроці?
- Які моделі приладів ви виготовляли?
- Де їх можна використовувати?
2. Емоційне завершення уроку. Цінування
Ось і пролунав дзвінок —
Закінчився наш урок,
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.
Всі ви, діти — молодці,
Гарно працювали!
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Скласти казку про прилади