Урок " Вчимося любити свою Батьківщину. Україна- незалежна, демократична,правова держава."

Про матеріал
Мета цього уроку : ознайомити учнів з поняттями " незалежна", "демократична", "правова" держава; виховувати почуття патріотизму,національної гідності. Формувати ключові компетентності: вчити аналізувати навчальну інформацію, формувати власну думку,доводити її,аргументувати,збагачувати свій власний соціальний досвід;розвивати критичне мислення,проявляти зацікавленість у навчанні.
Перегляд файлу

Тема.  Україна – незалежна, демократична, правова держава

(З використанням  технології критичного мислення  та інтерактивних технологій)

 

Мета: формувати предметні  компетентності: ознайомити учнів з поняттями «незалежна», «демократична», «правова» держава; виховувати почуття патріотизму, національної гідності;

формувати ключові компетентності: вчити аналізувати навчальну інформацію, формулювати власну думку, доводити її,  аргументувати, збагачувати власний соціальний досвід; розвивати критичне мислення, проявляти зацікавленість у навчанні; здійснювати комунікацію в малій  групі, вчити виявляти громадську позицію у ставленні до людей, до самого себе.

 

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Обладнання: Конституція України, тлумачний словник, відеокліп, український вінок, картки з текстом та завданнями, інтерактивна дошка, презентація

Хід уроку

 

І.Організація класу. Психологічна настанова «До успіху»

(Особистісно - зорієнтоване навчання)

 

II. Актуалізація опорних знань

1.Створення проблемної ситуації (проблемне навчання)

- Наш урок ми почнемо з музичного кліпу на пісню Тараса Петриненка (Т.Петриненко «Україна»)

- Ваша задача:прослухати,подивитися,проаналізувати і сказати, про яку країну йдеться мова в цьому кліпі. Свою відповідь потім обґрунтувати. (1-й куплет пісні)

- Я почула ваші умовисновки, а зараз дослухаємо приспів цієї пісні.

- Чи так само, як ви, вважає автор? (Звучить приспів)

- До речі пісня Т.Петриненка так і  називається «Україна»

 

2.Метод «Асоціативний кущ»(Технологія «Критичне мислення»)

- Один римський філософ сказав:»Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя.»

- А які асоціації виникають у вас зі словом Україна? (слайд 1)

- Підберіть синоніми до слова Україна.

 

3.Метод «Рольова гра» (Технологія «Критичне мислення»)

- А якого роду слово Україна?

- Я запрошую вийти всіх дівчат класу і побути в ролі нашої неньки України. Передаючи цей вінок, скажіть від імені України по одному слову:»Яка ти?»

- Хлопці, подаруйте оплески нашим дівчатам-красуням.

 

4.Технологія «Мнемотехніка»

- Про неймовірну красу України написано дуже багато віршів. Послухайте один із них. (Читання напам’ять вчителем)  (слайд 2)

Україна – рідний край.

Поле, річка, синій гай.

Любо стежкою іти –

Тут живемо я і ти!

- Чи є якісь незрозумілі для вас слова? (Виразне читання учнем)

- Давайте деякі слова замінимо художніми образами, які допоможуть швидше запам’ятати цей вірш. (слайд 3)

- Придивіться уважно до фотографії, яка замінила у вірші слова «рідний край».

- Можливо хтось здогадався, чому я звернула на неї особливу увагу?

(Фото  центру  міста Шостки – нашої малої Батьківщини) (слайд 4)

 

III. Вивчення нового матеріалу

1.Оголошення теми уроку та очікуваних результатів

Прийом «Знаємо – хочемо знати – дізналися»  (Технологія «Критичне мислення») (слайд 5)

- Те, що ми знали про нашу Україну, ми повторили. А ось про що хочемо знати, ви дізнаєтесь з нашої нової теми.

- Озвучте її. (Україна – незалежна, демократична, правова держава) (слайд 6)

- Так  що ми повинні з’ясувати сьогодні на уроці? (Чому нашу державу називають незалежною, демократичною, правовою?)

- Тоді постає питання, що ми очікуємо від цього уроку? (слайд 7)

1.Ознайомитися з поняттями « незалежна»,»демократична»,»правова» держава.

2.Аналізувати навчальну інформацію.

3.Вчитися формулювати і доводити власну думку, аргументувати її.

4.Збагачувати власний досвід.

 

2.Прийом «Прогнозування» змісту статті за її назвою. (Технологія «Критичне мислення»)

- І почнемо ми зі словникової роботи. Спробуємо пояснити,що означають ці слова. Нам допоможе тлумачний словник. (У дітей на картках)

А) Словникова робота  (слайд 8)

Незалежність - ?

Правова держава - ?

Демократія - ?

- Так поясніть, що означає кожне слово?

- Прочитайте назву статті, над якою ми будемо працювати.

- Яким буде ваш прогноз, про що йтиме мова у цій статті?

- Ми перевіримо наші очікування, прочитавши цю статтю.

Б) Читання статті

- Чи виправдалися наші очікування, як ви вважаєте? Обґрунтуйте.

Фізкультхвилинка (слайд 9)

3.Прийом «Читання із маркуванням тексту» (Технологія «Критичне мислення»)

- Я пропоную вам самостійно прочитати статтю і зробити маркування на полях. Нагадую,що знаком «+» позначаємо відому для вас інформацію,а знаком «-« те,що невідомо.

А) Самостійна робота над статтею.

- Яка інформація була вже відома?

- Що було невідомим?

Б) Підсумкова бесіда з відкритими та закритими запитаннями (Технологія «Критичне мислення»)

- Ця інформація важлива для вас: так чи ні?

- Чим корисна ця інформація для нас, сучасних людей? Обґрунтуйте відповідь.

- Як ви зрозуміли слова «Україна – незалежна держава?»

- А чому Україну вважають демократичною державою?

- Україна – правова держава. Це як пояснити?

IV. Закріплення вивченого

1.Тест на встановлення відповідності. (Технологія «Критичне мислення») (слайд 10) Самостійна робота

- Перед вами тест на встановлення відповідності. Розставте в правильному порядку елементи з правої частини відповідно до елементів лівої частини.  

 

 

 

 

 

 

                                   

 

 

 

 

 

- Перевірка: 1) 3; 2) 2; 3) 1. Обґрунтуйте відповіді. (слайд 11)

2.Робота в малих групах (інтерактивна вправа) (слайд 12, 13)

- А тепер попрацюємо в парах. З'єднайте лініями частини прислів’їв. Оберіть одне прислів’я і поясніть, як ви розумієте його значення. (Відповіді дітей)

Де рідний край,                    не так світить і сонце.

У чужій сторонці                  там і під ялинкою рай.

Навіть у птахів                      немає народу.

Кожна рослина                     є батьківщина.

Без мови                                  на своєму корені росте.   

 

V. Рефлексія

1. Прийом «Знаємо – хочемо знати – дізналися»  (Технологія «Критичне мислення»)(слайд 14)

- А тепер повертаємося до наших очікуваних результатів. (слайд 15)

- Яка інформація була головною? Про що дізналися?

- Чи з усіма завданнями впоралися?

 

2. Виступ вчителя

У всьому світі кожен зна!

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна … (Україна!)

 

VІ.  Домашнє завдання (відповідно до власних уподобань учнів)

 (слайд 16) (особистісно - зорієнтоване навчання)

А) Створити малюнок «Моя Україна в майбутньому»

Б) Написати міні – твір «Якою я бачу свою країну в майбутньому»

В) Написати листа Президенту України.

 

 

docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку