План конспекту уроку з інформатики для 4 класу на тему "Веб-сторінки для дітей".
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з веб-сторінками для дітей, дитячими
бібліотеками; сформувати поняття про інтернет-енциклопедію, інтернет-словник, он-лайн перекладач;
розвивальна: розвивати логічне мислення;
виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, активність, вміння самостійно здобувати знання.
Тема уроку. Веб-сторінки для дітей
Мета:
бібліотеками; сформувати поняття про інтернет-енциклопедію, інтернет-словник, он-лайн перекладач;
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання: дошка, підручники, ілюстрації, картки, презентація.
ТЗН: ПК.
Програмне забезпечення: веб-браузер, PowerPoint.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
1.1 Привітання
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку
1.3. Повторення правил поведінки та безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі
- Діти, а зараз ми з вами повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі за допомогою гри «Корзина - папка». Я буду вам говорити правила, а вам потрібно підтвердити правильно чи ні. Якщо правильно, то ви показуєте мені папку, якщо ні, то показуєте корзину. Всім зрозуміло? Добро, тож почнемо. (слайд 2-3)
1. В комп'ютерний зал потрібно вбігати та штовхатися.
2. Вмикати комп’ютери можна тільки з дозволу вчителя.
3. Не можна чіпати дроти та самостійно їх вимикати.
4. Не можна торкатися екрану та тильної сторони монітору.
5. У кабінет можна заходити у верхньому одязі, із їжею та напоями.
6. Коли в кабінет хтось заходить, коли ви сидите за комп’ютерами, то можна вставати с місця.
7. Якщо ви виявили несправність, то можна самостійно виправляти.
8. Перед роботою потрібно переконатися у відсутності видимих пошкоджень.
ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1. Розгадування загадок (слайд 4)
- А зараз давайте відгадаємо декілька загадок.
1.Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
2.Має хвостик, очі-кнопки,
Не боїться кішки!
Під долонею працює
Вправна, зручна…(Мишка)
3.Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ……(клавіатура).
4.Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це…(принтер)
2.2. Повторення раніше вивчених знань
- Що таке браузер? (Браузер – це комп’ютерна програма, що надає можливість переглядати веб-сторінки) (слайд 5)
- Комп’ютерна мережа, що поєднує комп’ютери, розташовані по всьому світу це? (Інтернет)
- Що таке комп’ютерний вірус? (Комп’ютерний вірус- це комп’ютерна програма, яка має здатність до прихованого створення власних копій, а також виконання шкідливих дій з даними на комп’ютерних носіях) (слайд 6)
- Що називають антивірусом? (Антивірусом називають комп’ютерну програму, що виявляє деякі комп’ютерні віруси у програмах, що завантажуються, а також наявні на комп’ютерних носіях, попереджає користувача про небезпечні програми, може знищувати деякі комп’ютерні віруси) (слайд 7)
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку та мотивація навчальної діяльності
- Чи доводилось вам шукати пояснення конкретного слова (терміну, поняття)? Або перекладати текст?
- Отже, зазвичай, ми користуємось відповідною літературою (словниками, енциклопедіями).
- А якщо її немає в бібліотеці або у вас дома, то що ви будете робити?
- Правильно, ви звернитесь до Інтернету.
- Напевне ви всі здогадались, що тема нашого уроку пов’язана з електронними словниками, енциклопедіями та програмами-перекладачами.
- Як їх знайти і як з ними працювати, ви дізнаєтесь під час вивчення нашої сьогоднішньої теми уроку, яка звучить так «Веб-сторінки для дітей». (слайд 8) Сьогодні ви: …(слайд 9)
ІV. Вивчення нового матеріалу
4.1. Пояснення нового матеріалу. Робота з підручником
Розповідь учителя (слайд 10-18)
- Діти, а зараз вашим завданням буде відгадати загадку. Будьте уважними. (слайд 19)
- На ваших партах лежать роздаткові картки, візьміть їх. Вашим першим завданням буде обвести значки пошукових систем. (слайд 20)
- Другим завданням, вам треба позначити на малюнку номерами: (слайд 21)
1- назву пошукової системи; 2- поле пошуку; 3 - кнопки для вибору способу пошуку.
- І третім завданням буде, вам потрібно допомогти Смайликові розплутати нитки й відгадати слово. (слайд 22)
4.2. Фізкультхвилинка (слайд 23)
-А зараз фізкультхвилинка.
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в бок.
Вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть.
Присядте, діти, кілька раз.
За роботу все гаразд.
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок (Практична робота за ПК)
5.2.Інструктаж до практичної роботи (слайд 24)
- Відкрийте сторінку підручника на 85. Вашим завданням буде через цей сайт що зазначений у вас на початку сторінки зайти на цю веб-сторінку. Спочатку запустіть на виконання браузер Google Chrome. Потім в адресному рядку водите цей веб-сайт і шукаєте його в інтернеті. Всі зрозуміли завдання?
- Спробуймо це зробити. Але спершу пригадайте правила безпечної роботи за комп'ютером.
5.1.Інструктаж з техніки безпеки при роботі з комп’ютером (слайд 25-26)
- Які правила з техніки безпеки при роботі з комп’ютером ви знаєте?
5.3. Виконання практичної роботи (слайд27)
- Тепер коли ми повторили техніку безпеки при роботі з комп’ютером, можемо приступати к виконанню практичної роботи.
5.4. Перевірка виконання практичної роботи
5.5. Релаксація. Вправи для профілактики зорової втоми
- Давайте зробімо маленьку паузу.
Сидимо в автобусі ми,
Дивимось на всі боки.
(дивимося вправо-вліво не повертаючи голови)
Дивимося вгору, дивимось униз
А автобус наш стоїть, що ж це він притих?
(замружуватися)
Внизу річка - глибоко,
(відкриваємо очі і дивимося вниз, на кінчик носа, не опускаючи голови)
Вгорі пташки - високо.
(дивимося вгору, на точку між бровами)
Двірники – туди-сюди
Витирають личенько.
(швидко моргаємо)
Колеса закрутилися,
Вперед ми покотилися.
(Здійснюємо кругові рухи очима)
VІ. Підбиття підсумків уроку
- Для того щоб перевірити як ви засвоїли нові знання, давайте пограємо у гру «Продовжить речення».
- На уроці я дізнався…
- Тепер я вмію…
- Мені цікаво було…
- Але мені не сподобалось…
VIІI. Домашнє завдання
]