Урок «Велична пісня геройству й мужності. Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.»

Про матеріал
Розробка уроку зарубіжної літератури на тему «Велична пісня геройству й мужності. Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.» 8 клас з використанням авторських віршів. Мета: розвиток творчих здібностей учнів, навчити мислити креативно, висловлювати власну думку образно
Перегляд файлу

Тема:«Велична пісня геройству й мужності. Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.» (8 клас)

Мета: поглиблювати роботу над аналізом тексту поеми та характеристикою образів  головних персонажів – Ахілла й Гектора; з’ясувати, яким був античний ідеал воїна-героя; розвивати навички читання; переказу, усного мовлення; виховувати морально-етичні якості учнів.

Обладнання: тексти поеми Гомера «Іліада»; ілюстрації до твору: «Двобій Ахілла з Гектором», репродукція картини А. Лосенка «Прощання Гектора з Андромахою», роздатковий матеріал: таблиці для складання порівняльної характеристики героїв.

    ХІД   УРОКУ

                                   «Хто ти єси поміж смертного люду, герою хоробрий?»

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1. Слово вчителя: (власний вірш)

«Не всі народженні стають на добру путь,

Щоб добрими ділами прославлятись.

Не всі хоробрість в серці віднайдуть,

Щоб силам зла чимдуж протистояти.

Та ми геройству гімн хвали несем,

Ми мужність прославляємо, відвагу.

Ахілла й Гектора за приклад ми візьмем –

Двох воїнів, що рівні ідеалу.

Вітчизні віддані, сміливі і стійкі,

Любити здатні ніжно й співчувати.

Та у бою їм рівних не знайти,

Їх героїзм і силу не здолати.»                                                                                            24

У поемі Гомера «Іліада» найбільше уваги приділено двом героям, які є представниками ворогуючих сторін. Впізнайте цих героїв.

Перший герой був наймогутнішим у  Троянській війні, син фесалійського володаря Пелея і морської богині Фетіди; мати тримала його за п’яту і опускала у води Стікса, щоб дати безсмертя і саме п’ята стала єдиним його вразливим місцем. (Ахілл)

Цей герой був сином троянського царя Пріама і Гекаби, він очолював троянське військо. (Гектор)

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЕПІГРАФУ

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

2. Творче завдання. Усно змалюйте, якими ви бачите кожного із героїв.

3. Переказ тексту. Епізод «Двобій Ахілла й Гектора»

4. Робота з ілюстраціями («Двобій Ахілла й Гектора»)

5. Слово вчителя (власний вірш)

Два мужі відважні, два герої

Ахілл і Гектор волею богів

Стають до поєдинку, до двобою

Без слізних нарікань, без зайвих слів.

Двобій жорстокий. Силу має кожен.

Та жереб кинутий богами і один

Залишиться лежать на полі бою,

Вірний обов’язку, Вітчизни гордий син.

 

                                                                                                                                                  25

 

Повітря гострим вістрям розітнувши

Списи летять, напоготові щит.

Рятує кожного непереборна мужність

І до життя ще додається мить.

 

Мечі важкі, загострені і довгі

Схрестилися в бою. Але удар

Смертельний, доленосний, в ніжне горло

Списом Ахілл противнику завдав.

6. Бесіда з учнями.

- Хто переміг у двобої?

- Як помирає Гектор?

- Чи здійснюється пророцтво Гектора стосовно Ахілла?

7. Робота над характеристикою образу Ахілла.

(Ланцюжкове складання переліку рис характеру Ахілла)

8. Робота над характеристикою образу Гектора.

Слово вчителя. Ми ніколи не зможемо дати повноцінну характеристику Гектору, не прочитавши епізод «Прощання Гектора з Андромахою.»

9.Виразне читання пісні 6 «Прощання Гектора з Андромахою»

 

10.Робота з ілюстраціями: «Прощання Гектора з Андромахою»

 

                                                                                                                                                    26

 

11.Слово вчителя: (власний вірш)

Кохати віддано, кохати як ніхто.

Кохати, незважаючи на долю

Не кожен зможе, але наш герой

Кохав свою дружину аж до болю.

 

І відчуваючи, що йде на вірну смерть,

Їй ніжно промовляв слова кохання.

Відчаю не було в словах. А честь, 

Честь чоловіка змішана з коханням.

 

«О, Андромахо, серце ти не рви.

І не журись за мною понад міру.

Мимо своєї долі не пройти.

А ти живи. Виховуй вірно сина»

12.Бесіда за прочитаним.

- Коли відбулася зустріч Гектора з Андромахою?

- Чого Гектор просить у богів для свого сина?

- Які риси характеру Гектора виділяє автор?

13. Робота з роздатковим матеріалом ( складання порівняльної таблиці «Образи Ахілла й Гектора».)

                                                                                                                                              27

Ахілл

Гектор

 

  Спільні    риси  героїв

  1. Захисник Вітчизни.

2.Вірний обов’язку.

      3.Сміливий

  4.Мужній

5.Побожний

Відмінні риси героїв

Гордий, самовпевнений

Люблячий чоловік і батько

Запальний

Стриманий

Гнівливий, інколи жорстокий

Мудрий, далекоглядний

Здатний на співчуття

Здатний визнавати свої помилки

 

ІУ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

14. Робота з епіграфом. Отже у Гомера і Ахілл і Гектор виступають ідеалом воїна і є достойними супротивниками.  Якою буде ваша відповідь на запитання, поставлене Гомером?

15. Підсумкова бесіда.

Які риси вдачі головних героїв ви відзначили б?

Яким був ідеал воїна у давніх греків? Чи реально зустріти цей ідеал у наш час?

У. Домашнє завдання.

Дописати порівняльну таблицю, виписати цитати, які підтверджують названі риси характеру героїв.

 

docx
Додано
8 березня 2023
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку