Урок Велика Британія в другій половинні XX ст.doc

Про матеріал
Урок Велика Британія в другій половинні XX ст. містить політичний, економічний розвиток країни, розкриває суть "тетчеризму", та "економічне диво". Урок містить проблемне питання та інтерактивні вправи.
Перегляд файлу

Урок Велика Британія в другій половинні XX ст. містить політичний, економічний розвиток країни, розкриває суть "тетчеризму". Урок містить проблемне питання та інтерактивні вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з історії для 11 класу

для студентів І курсу

ВНЗ І-ІІ рівня акредитації

 

На тему «ВЕЛИКА БРИТАНІЯ в 1945- поч. XXI ст.»

 

 

 

 

 

 

Розробила викладач суспільних дисциплін Костюченко К. М.

ВП НУБіП України  „Немішаївський

агротехнічний коледж ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


Заняття з «Всесвітньої історії » на тему

«ВЕЛИКА БРИТАНІЯ в 1945- поч. XXI ст.»

 

Мета: охарактеризувати економічний та соціальний розвиток Великої Британії, и зовнішню політику; розвивати пізнавальні інтереси студентів, навички роботи з джерелами.

Тип заняття: комбінований.

Обладнання: Атласи, карта, підручник, словник понять і термінів, мультимедійна – презентація, ілюстратив­ний матеріал з теми, портрети М. Тетчер, Дж. Мейджора, Т. Блера, слайди з краєвидами Лондона.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

I.    Організаційна частина заняття

II.  Актуалізація опорних знань

Викладач користується методом «Рів­ному — рівний»: група (3—5 студентів) сідає на стільцях спереду навпроти іншої групи (3—5 студентів) і ставить питання протилежній групі. Потім вони міняються місцями.

Орієнтовний перелік питань:

1)    Назвати основні причини руху за об'єднання Європи.

2)    Назвати економічні організації країн Західної Європи.

3)    Розказати    історію   створення «Спільного ринку».

4)  Пояснити терміни «інтеграція»,  «НБСЄ»,  «ЄАВТ»,  «Маастрихт»,  «євро», «ЄЕС», «ЄС».

5)    Назвати хронологічний ланцю­жок дат, що стосуються теми.

6)   Охарактеризувати дати створення «ЄЕС», «ЄС».

Викладач оцінює знання студентів у ба­лах.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності студентів

Вступне слово вчителя, мотивація навчальної діяльності, характеристика плану.

Проблемне завдання:

Чим було зумовлене «англійське диво»?

IV. Вивчення нового матеріалу

 

1.    Вступна частина

Викладач аналізує успіхи лівоцентристських сил та результати парла­ментських виборів 1945 р., інфор­мує про політику лейбористів. Студенти заповнюють таблицю (див. табл.).

 

2. Проведення дебатів

Прес-секретарі двох партій — лей­бористи і консерватори здійснюють обмін інформацією про мету прихо­ду до влади їхніх партій, презенту­ють партійні програми. (Два студенти, що мали випереджальне завдання, зачи­тують ці «програми».)

Лейбористи: «Прорив!»

Ми звертаємось до робітників та ін­телігенції. Дострокові парламент­ські вибори невідворотні! Фінансо­ве становище країни складне. Еко­номічний розвиток сповільнився. Посилилася інфляція. Ми — за ско­рочення бюджетних витрат, суворий контроль над зростанням цін, дохо­дами підприємців, заробітною пла­тою робітників і службовців, збіль­шення товарообороту з країнами Західної Європи.

Голосуймо за лейбористів!

 

Консерватори: «Стабільність»

Ми, партія правоцентристського спрямування, звертаємось до всього трудового населення: землевласни­ків, промисловців, представників середніх верств. Ми — за розгортан­ня НТР, оновлення основного капі­талу, виведення Британії з соціаль­но-економічного застою, зниження податків на прибутки, налагоджен­ня господарського життя, нову со­ціальну політику. Свободу підпри­ємництву! Геть мітинги!

 

3.    Брифінг за участі журналістів

1)   Як партія лейбористів буде вирі­шувати проблему контролю над зростанням цін?

2)   Чому, на вашу думку, сповіль­нився   економічний   розвиток Великої Британії?

3)   Чому   консерватори   соціальні проблеми  ставлять  на другий план?

4)    Розкажіть про проблему Оль­стеру. Як, на вашу думку, можна вирішити цю проблему?

5)    Ч и засуджуєте ви дії ІРА?

6)   Чому консерватори проти страй­ків і мітингів?

4.    Обговорення

Студенти висловлюють свою думку щодо програми двох партій і «заповнюють хронологічний ряд» такими датами:

1945 р. —  лейбористи   здобули перемогу на виборах.

1947 р.— Велика Британія отримала допомогу за «планом Маршалла».

1947 р. — здобула незалежність Індія.

1949 р. — створено НАТО.

 

       Рік               Прем'єр-міністр           Партія                         Наслідки

1945—1951 рр.       К. Еттлі                  Лейбористи        Економічні реформи,

                                                                                          націоналізація

1951 —1955 рр.       У. Черчілль            Консерватори    Стабільний розвиток

економіки

1955-1956            А. Іден                   Консерватори   

1957-1963 рр.       П.Макміллан         Консерватори     Відставання за темпами

 приросту промисловості

1964—1970 рр.       Г Вільсон              Лейбористи        Зниження собівартості

                                                                                         продукції, зростання експорту

1970—1974 рр.       Е. Хіт                      Консерватори     Надзвичайний стан

1976—1976 рр.       Г. Вільсон               Лейбористи        Наростання кризи

зупинити не вдалося

1976— 1979 рр.      Дж. Каллаген        Лейбористи        Економічна криза

 

• 1951р.— перемога консерва­торів (прем'єр-міністр У. Черчілль).


Далі викладач розповідає про державний устрій, фінансово-економічні проблеми Великої Британії, зни­ження її частки у світовому виробництві, вступ до Європейського співтовариства у 1973 р. (див. «Економічна і соціальна географія світу» (2000). -С. 119).

 

5.    Повідомлення «Інфо-центру»

Повідомлення студента про діяльність Кабінету М. Тетчер (1979-1990 рр.).

Викладач розповідає про кризу 1979— 1981 рр. та її наслідки, акцентує ува­гу студентів на причинах економічно­го   піднесення   Великої   Британії у 1985—1990 рр. (англійське «економічне диво»).

Щоб дати відповідь на проблемне завдання, студенти опрацьовують С. 95 підручника.

 

6.    Висновки

Викладач аналізує  політику урядів  Дж. Мейджора (1990—1994 рр.), об­рання у 1997 р. прем'єр-міністром і Тоні Блера та надання Північній Ірландії статусу політичної автономії.

Студенти працюють з контурними картами та позначають пріоритетні напрямки зовнішньої політики Великої Британії.

Викладач аналізує причини падіння і авторитету лейбористської партії, І зупиняється на питанні про становище українських емігрантів.

 

IV. Закріплення нового матеріалу

Метод «Спринт»

1. Лейбористський уряд після війни очолив:

 а)   Макдональд;

б)    Болдуїн;

в)    Еттлі.+

2.    «Англійське диво» сталося:

а)    1990 р.;

б)    1982 р.;+

в)    1997 р.

3.    Т Блер прийшов до влади:

а)    1992 р.;

б)    1997 р.;+

в)   2001р.

4. М. Тетчер була при владі протягом:

а)    1979-1990 рр.; +

б)    1979-1992 рр.;

в)    1979-1997 рр.

5.    Ольстер розташований в:

а)    Уельсі;

б)    Північній Ірландії; +

в)    Шотландії.

 

Студенти дивляться слайди з краєвидами Лондона.

V.   Підсумки заняття.  Домашнє завдання

1.    Опрацювати   відповідний   матеріал підручника.

2.   Випереджальне завдання: підготувати   повідомлення   на тему

Біографія президентів Франції «Ж. Ширак», «Н. Саркозі».

3.    Завершити виконання завдання на контурних картах.

 

1

 

docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Ладиченко Т.В.)
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку