Урок «Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей»

Про матеріал

Мета: вчити учнів розрізняти поняття: «ім'я», «по батькові», «прізвище»; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвище людей; ознайомити з етимологією деяких з них; закріпити знання про слова – назви предметів, навички правильного письма слів; розвивати вміння аналізувати, доводити; виховувати повагу до письменників, заохочувати до читання художніх творів.

Перегляд файлу

Конспект уроку  з української мови для 2 класу на тему: «Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей»

Мета: вчити учнів розрізняти поняття: «ім’я», «по батькові», «прізвище»; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвище людей; ознайомити з етимологією деяких з них; закріпити знання про слова – назви предметів, навички правильного письма слів; розвивати вміння аналізувати, доводити; виховувати повагу до письменників, заохочувати до читання художніх творів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок-подорож.

Обладнання: зображення казкового героя, карта подорожі, казка про велику букву, картки для індивідуальної роботи.

Час: 40 хв.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання:

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

2 Перевірка готовності робочих місць.

- Подивіться уважно, чи все ви приготували. На уроці вам знадобляться підручники, зошити, ручки, та гарний настрій.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Введення казкового героя.

- Дітки , я поки йшла до вас на урок, зустріла одну маленьку дівчинку. Ви впізнали її? Хто це? (Червона шапочка).

- Вона іде до своєї хворої бабусі, але дуже боїться, що може заблукати і не дійти, або зустріне страшного вовка. Наша гостя дуже простить, щоб ми їй допомогли. Допоможемо ?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ЗУПИНКА № 1: «ПРИГАДАЙКО »

- І от ми вирушаємо з вами із 19-ї школи, і першим нас зупиняє зайчик Пригадайко і хоче дізнатися, що ви вже вивчили.

1. Фронтальне опитування

- Діти, давайте ми з вами пригадаємо, що вчили на минулих уроках.

- Що означають слова, до яких ставимо питання хто? що?

- Як вони називаються?

- Скільки предметів вони можуть означати? Наведіть приклади.

- Доберіть слова – протилежні за значенням до слів: добро, день, ранок.

Вправа  Запиши у два стовпчики:    ХТО?     ЩО?

Зима, парта, учитель, клас, дитина, пенал, прочитав, червона, урок, дівчинка.
 

ЗУПИНКА № 2 «ПИСЕМНА»

2. Каліграфічна хвилинка

А) Відгадування загадок:

Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве і дзвінке.

Бо носить все життя мене людина,

А відгадайте – но, що я таке? (Ім’я)

- Як пишеться це слово? (З апострофом)

- Коли пишеться апостроф? (Після букв б, п, м, в, ф, р перед я, ю, є, ї).

- Відкрийте свої зошити, запишіть число і класна робота. Запишемо цілий рядок цього слова.

Ім’я ім’я ім’я ім’я

- Скільки букв у слові ім’я? (3) А скільки звуків? (4)

В) Гра «Вузлики»

- Давайте з вами зараз закреслимо букви а, с, а які залишилися утворимо слово

Дасмиастсарсо

- Яке слово утворилося? Дмитро. Запишіть.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Спостереження над мовним матеріалом.

Запис на дошці:

Нашу вчительку звуть петренко тетяна петрівна.

- Я стверджую, що в цьому реченні всі слова записані правильно. А ви як думаєте? Чому?

- Так як правильно треба писати? (Петренко Тетяна Петрівна) Чому?

2.Ознайомлення з правилом (ст. 75).

- Відкрийте свої підручники на сторінці 75, прочитаймо правило:

«Імена, по батькові та прізвища людей пишуться з великої букви»

ЗУПИНКА № 3 «КАЗКОВА»

3. Казка «Як маленька буква стала великою.»

а)розповідь казки вчителем.

- Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.

- Чому мене не помічають, чому часто пропускають учні? – жалілась вона дядьку Алфавіту.

- Ти маленька, тому й не помічають, - поважно відповів старий.

І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую – но я із середини речення переміститися на початок».

І сталось диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалось це букві. І наважилась вона дати назву містам, селам, вулицям, річкам, морям та озерам, горам та долинам, прилаштувалась до імені, по батькові, стала на перше місце в прізвищах і навіть у кличках тварин. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, які починаються з неї, пишуться з великої літери.

б) робота над змістом казки.

- Ви прослухали казочку. Про що вона?

- Що сталося із буквою, коли вона стала на початок речення? На початок імен, прізвищ та імен по батькові?

- А які ще слова пишуться з великої букви? (назви міст, річок, вулиць)

в) складання асоціативного куща

Прослухавши казку, давайте складемо асоціативний кущ. Де пишеться велика буква.

ЗУПИНКА № 4 «СПОРТИВНА»

4. Фізкультхвилинка.

- Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

ЗУПИНКА№ 5 «ІМЕННА»

5. Хвилинка відомостей.

- Ім’я своїй дитині батьки обирають за власним бажанням. До імені дитині додається ім’я її батька. Якщо його звуть Василем, то донька буде Василівна, а син – Васильович.

- А чи знаєте ви, що кожне ім’я має своє значення?

Ольга — свята.

Наталка — рідна.

Олена — світла, свято.

Юля — кучерява.

Марія — величність.

Тетяна — повелителька.

Утворилися ваші імена дуже давно і примандрували

до нас з різних країн, особливо зі Стародавнього Риму і

Греції.

V. Закріплення набутих знань.

1. Робота з підручником.

- Наш народ багатий на творчих та талановитих людей. Імена багатьох із них ми дізнаємося, виконавши вправи на сторінці 75.

а)вправа 1.

- З нового рядочку з великої букви спишіть речення та підкресліть прізвища.

- Які слова написані з великої букви і чому?

- Які прізвища письменників ви знаєте?

б)вправа 2.

Київ – столиця України.

- . Впиши імена та прізвища людей, про яких говориться в тексті. Що ти про них знаєш?

Богдан Хмельницький – полководець, гетьман, народний герой.

ЗУПИНКА № 6 «КМІТЛИВЧИК»

2. Робота з індивідуальними картками. «Загубилась буква».

І к. ІІ к.

… етяна …ндрійко

... івчинка …лопчик

…асилько …ихайло

2. Робота з підручником с.76 впр.3

3. Запиши в алфавітному порядку та до слова Ліда зробити транскрипцію:

Ліда, Галя, Ніна, Рая, Тамара, Олена

VІ. Підсумок уроку.

1. Підсумкова бесіда:

- Діти, що ми з вами сьогодні вивчали на уроці?

- А що нового ви дізналися?

- Молодці! Ви були старанними та допомогли нашій гості потрапити до бабусі.

2. Оцінювання.

3. Домашнє завдання.

С.76 вправа з вазою.

 

docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
1413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку