Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему "Тематичні групи слів"

Про матеріал

На уроці української мови на тему "Тематичні групи слів" я пропоную використати такі прийоми розвитку критичного мислення, як сенкан, кубування, а також роботу в групах. До конспекта додано презентацію.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тематичні групи слів визначати, до якої тематичної групи належать слова ; об’єднувати слова у групи за спільною ознакою; характеризувати слово за різними ознаками;

Номер слайду 2

Жовті, чорні і біляві Вони завжди. Ходять в парі.черевики

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

черевики

Номер слайду 10

Самостійна робота. Ялина, сосна, береза, …, … . Літак, корабель, підводний човен, …, … .

Номер слайду 11

Що нового дізналися?Що було цікавим?Що хотілося б повторити?Чи впоралися із завданнями, які поставили на початку уроку?Підсумок уроку

Номер слайду 12

Перегляд файлу

Тема: Тематичні групи слів.

 

Мета: вчити дітей обєднувати слова за спільною ознакою, розподіляти  слова за темами, характеризувати слово з різних боків, розвивати критичне мислення, поповнити словниковий запас, розвивати мовлення, виховувати вміння працювати у команді.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам'ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо.

  1. Повідомлення теми, мети
  1. Запис дати, відгадування загадки

Жовті, чорні і біляві

Вони завжди

Ходять в парі. (черевики)

---Це словникове слово і ми його помістимо на «дошку» слів, а також попрацюємо  з ним. Спочатку запишемо його каліграфічно.

  1. Че ер ре ев ви ик ки черевики
  2. Прийом критичного мислення.  Складання сенкана  зі словом черевики (усно)  .
  1. Черевики;
  2. нові, шкіряні;
  3. стоять, лежать, коштують;
  4. Мені купили нові черевики.
  5. Взуття
  1. Речення з 4 слів записати. (Мені купили нові черевики.)

---З яким словом з дошки слів і словом черевики можна скласти речення? (вулиця і черевики)

     III Основна частина урока

  5.Гра «Знайди зайве»

--- Давайте пограємо в гру. Я називаю ряд слів, ви аналізуєте і називаєте зайве і чому.

а) Тюльпан, береза, ромашка, троянда. (Береза – це дерево, а всі інші слова – квіти.)

б) Сонце, шар, вікно, глобус. (Вікно-прямокутної форми, а іші слова – круглої.)

в) Ведмідь, лисиця, коник, заєць. (Коник – комаха, а інші – звірі.)

6. Робота в групах

--- У грі я вам пропонувала слова, а тепер ви спробуєте обєднати слова за такими ознаками: розмір, колір, форма, матеріал, призначення, почуття. Для цього обєднаємось у групи. Кожна група отримає слова і спробує знайти схожі за такими ознаками (картки з назвами ознак на дошці). Повторимо, як називається найменша пташка планети –колібрі, бесідка –альтанка.  На роботу 5 хвилин.

 

1 група (форма)               

2 група  (розмір)           

3 група (матеріал)            

4 група(колір)                      

5 група(призначення)

6 група(почуття)

Сонце

Мураха

Стіл

Калина

Зошит

Гарна оцінка

Кулька

Блискітка

Стілець

Ожина

Пенал

Свято

Глобус

Колібрі

Олівець

Огірок

Ручка

Землетрус

Коробка

Слон

Колесо

Помідор

Пульт

Війна

Колесо

Вія

Альтанка

Сердечко

Праска

Перемога

Телевізор

Бісер

Двері

Полуниця

Підручник

Виграш

Мяч

девятиповерхівка

автомобіль

малина

портфель

мандрівка

Перевірка – малюнки на слайдах для кожної групи.

Фізхвилинка

7.Прийом критичного мислення.   Кубування.

--- А тепер спробуємо охарактеризувати слово черевики, називаючи всі ці ознаки (з дошки)

Пропустимо через кубик слово. 1. Опиши черевики (нові, маленькі, шкіряні, жовті, чисті…)  2. Порівняй черевики з гумовими чоботами (малюнок на слайді) – чоботи вище, черевики – зі шкіри, а чоботи – з гуми, колір різний, у чоботах можна ходити під дощем…  3. Асоціюй – вулиця, спорт, прогулянка, ігри, осінь, весна….  4. Проаналізуй – зроблені зі шкіри, є шнурки, підошва гумова…   5. Застосуй – прогулянка, школа, змінне взуття….  6. За і проти – зручні, теплі, не можна ходити взимку –проти, у дощ – проти.

8. Самостійна робота

--- Я думаю, що після такої вдалої, плідної праці ви зможете самостійно виконати наступне завдання (на слайді). Вам треба переписати 2 рядки слів, зрозуміти, якою темою вони обєднані і дописати свої слова з цієї теми.

Ялина, сосна, береза, …, … .

Літак, корабель, підводний човен, …, … .

9. Виконання вправи №288 на с.111

Коментоване письмо або самостійна робота.

Підсумок уроку

На слайді питання, на які пропонується відповісти учням:Що нового дізналися? Що було цікавим?  Що б хотілося повторити? Чи впоралися із завданнями, які поставили на початку уроку?

 

 

 

 

zip
Додано
11 березня 2018
Переглядів
3710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку