Контрольні роботи з української мови для 2 класу за підручником М.Д. Захарійчук. Перевірка мовних знань і вмінь за оновленою програмою початкової школи за темами "Звуки і букви", "Слово", "Речення".
Тема №1
Звуки і букви
1.Познач рядок, у якому записані слова, у яких букв більше, ніж звуків.
а) ім’я, лелека;
б) лялька, ходжу;
в) щука, ялинка.
2. Познач рядок, у якому записані трискладові слова.
а) мальви, ходять;
б) садок, явір;
в) дерево, ящірка.
3. Познач рядок, у якому два слова правильно поділено для переносу.
а) зо – шит, книж - ка;
б) пе – нал, о – лі -вець;
в) руч – ка, пал -ьці.
4. Встав пропущені букви, запиши слова.
Ду…, сте… ка, шви … ко, бли … ько.
5. Запиши п’ять слів, у яких є подовжені м’які приголосні звуки.
______________________________________________________________________
2 - й варіант
1.Познач рядок, у якому записані слова, у яких звуків більше, ніж букв.
а) тюльпан, малята;
б) маяк, щітка;
в) ключі, льон.
2. Познач рядок, у якому записані трискладові слова.
а) пісня, єнот;
б) учитель, ялинка;
в) день, в’юна.
3.Познач рядок, у якому два слова правильно поділено для переносу.
а) зо – шит, книж - ка;
б) пе – нал, о – лі -вець;
в) руч – ка, пал -ьці.
4. Встав пропущені букви, запиши слова.
Дзьо … , кі … ка, ри … ка, ни … ько.
5. Запиши п’ять слів з апострофом.
Тема № 2
Слово
1 - й варіант
1. Слова, що відповідають на питання хто? що? є …
а) назвами ознак ; б) назвами дій ; в) назвами предметів.
2. Вибери рядок, в якому записано тільки дієслова:
а) спів, співати, заспівати;
б) музика, музичний, виконувати ;
в) гратися, програти, виграти.
3. Познач словосполучення, у якому є прикметник:
а) краса осені;
б) чарівна осінь;
в) красуня осінь.
4. До поданих слів добери і запиши слова, протилежні за значення:
Плакати - …. .
Говорити - … .
Загадати - … .
5. Склади і запиши два речення, використовуючи службові слова.
_________________________________________________________________
2 - й варіант
1. Слова, що відповідають на питання що робити? що зробити? називаються:
а) дієсловами ; б) іменниками ; в) прикметниками.
2. Вибери рядок, в якому записано тільки іменники:
а) радість, радісний , радіти;
б) навчання, завдання, запитання;
в) осінь, восени, осінній.
3. Познач словосполучення, у якому є прикметник:
а) доброта людини;
б) добра людина;
в) доброта і людяність.
4. До поданих слів добери і запиши слова, протилежні за значення:
Радіти - …. .
Загубити - … .
Зайти - … .
5. Склади і запиши два речення, використовуючи службові слова.
Тема № 3
Речення
1 –й варіант
1. Знайдіть речення.
А) Навесні кожен хоче?
Б) А ти посадив своє дерево?
В) Школярі повісили.
2. Позначте головні слова в реченні.
На деревах з’явилися молоді листочки.
А) на деревах з’явилися;
Б) листочки з’явилися;
В) з’явилися молоді.
3. Визнач, яким є за метою висловлювання речення.
Школярі старанно виконують домашнє завдання.
А) розповідним;
Б) питальним;
А) спонукальним.
4. Спиши речення у такій послідовності, щоб утворився текст. Підкресли зачин тексту.
Вони дружно почали ліпити хатку.
Навесні повернулися ластівки.
У гніздечку з’явилися ластів’ята.
Вони веселим щебетанням зустрічали сонечко.
5. Допиши початок і кінцівку тексту.
Дзвінко співають птахи, дзюркочуть струмочки. Скоро зацвіте біла черемха. Защебечуть соловейки. Загуде джміль.
2 – й варіант
1. Знайдіть речення.
А) Вечора ми дружно.
Б) Школярі обкопували деревця.
В) Тепло гріє.
2. Позначте головні слова в реченні.
Тендітні проліски вкрили галявину.
А) проліски вкрили;
Б) тендітні проліски;
В) вкрили галявину.
3. Визнач, яким є за метою висловлювання речення.
Учні уважно слухають учителя.
А) розповідним;
Б) питальним;
А) спонукальним.
4. Спиши речення у такій послідовності, щоб утворився текст. Підкресли кінцівку тексту.
Раптом із яру вискочив вовк.
Молодий пастух пас овець.
Це трапилось у гірському селі.
Пастух кинувся на вовка і прогнав його.
Він схопив вівцю.
5. Допиши початок і кінцівку тексту.
Настала осінь. Падає з дерев жовте листя. Їжачок почав готуватися до зими.