Урок "Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей."

Про матеріал
Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей. Мета: вчити учнів розрізняти поняття: «ім’я», «по батькові», «прізвище»; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвище людей; закріпити знання про слова – назви предметів; розвивати вміння аналізувати, доводити; виховувати повагу та любов до рідної мови.
Перегляд файлу

   … етяна                                                       …ндрійко

    ... ленка                                                       …аталка

 …асилько                                                    …ихайло

 

   … етяна                                                       …ндрійко

    ... ленка                                                       …аталка

 …асилько                                                    …ихайло

 

   … етяна                                                       …ндрійко

    ... ленка                                                       …аталка

 …асилько                                                    …ихайло

 

   … етяна                                                       …ндрійко

    ... ленка                                                       …аталка

 …асилько                                                    …ихайло

 

   … етяна                                                       …ндрійко

    ... ленка                                                       …аталка

 …асилько                                                    …ихайло

 

   … етяна                                                       …ндрійко

    ... ленка                                                       …аталка

 …асилько                                                    …ихайло

 

   … етяна                                                       …ндрійко

    ... ленка                                                       …аталка

 …асилько                                                    …ихайло

 

 

Перегляд файлу

Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах  людей.

Мета: вчити учнів розрізняти поняття: «ім’я», «по батькові», «прізвище»; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвище людей; закріпити знання про слова – назви предметів; розвивати вміння аналізувати, доводити; виховувати повагу та любов до рідної мови.

Обладнання: портрети письменників, казка про велику букву, «асоціативний кущ», картки, таблиця.

Тип уроку: комбінований.

Зміст уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація  опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка.

Прописування рядка І, і, ім, іл

  1. Відгадай загадку.

Всі хочуть, як народиться дитина,

щоб я було красиве і дзвінке.

Бо носить все життя мене людина,

а відгадайте – но, що я таке? (Ім’я)

Як пишеться це слово? (З апострофом)

Запишемо цілий рядок цього слова.

Ім’я     ім’я ім’я  ім’я

Коли пишеться апостроф? (Після букв б, п, м, в, ф, р перед я, ю, є, ї).

Скільки букв у слові ім’я? (3) А скільки звуків? (4) Чому?

  • Яку частину мови означає це слово, на яке питання відповідає?
  • Що таке іменник?
  • Чи відносяться імена до іменників?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Проблемна ситуація.

  • (Запис на дошці.)
  • український поет – іван Якович Франко

Я стверджую, що в цьому реченні всі слова записані правильно. А ви як думаєте? Так чи ні?

2. Казка «Як маленька буква стала великою».

Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.

Чому мене не помічають, чому часто пропускають учні? – жалілась вона дядьку Алфавіту.

Ти маленька, тому й не помічають, – поважно відповів старий.

І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую – но я із середини речення переміститися на початок».

І сталось диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалось це букві. І прилаштувалась до імені, по батькові, стала на перше місце в прізвищах. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, які починаються з неї, пишуться з великої літери.

А тепер повернемося до нашого речення, виправте мої помилки.

3. Складання «Асоціативного куща».

Прослухавши казку, давайте складемо асоціативний кущ. Де пишеться велика буква.

 

Фізкультхвилинка

«Піднімись – великій літері вклонись».  

Стілець, Сашко, діти, ніч, Олегівна, зорі, Максим, Коваленко, школа, учні, Маринка, дерева, Київ, хмара, підручник, Марійка, Орлов.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Відкрийте підручник на ст. 51

  1. Робота з правилом.

Як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?

  1. Гра «Інтерв’ю»

Чи знаєте ви своє ім’я, по батькові, прізвище? Пропоную гру «Інтерв’ю».

Я Кореспондент. Що означає це слово?

Кореспондент – це людина, яка є співробітником газети, журналу, радіо тощо.

Опитування

  1. Робота з вправою 135 на с. 52.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Загубилась буква» ( робота по картках).

Знову трапилась пригода – загубилась буква в слові.

                    … етяна                                                       …ндрійко

                     ... ленка                                                       …аталка

                   …асилько                                                    …ихайло

Прочитайте слова. Як ви їх написали?

VІ. Підсумок уроку

1.Робота в зошиті      

Складіть речення використовуючи цеглинки  лего.

Шевченко Григорович відомий письменник Тарас український.

Запишіть речення у зошит, поставивши слова у правильному кольоровому порядку.

2. Гра «Незакінчені речення».       

1) Імена, по батькові та прізвища людей пишуться … ( з великої букви)

2)ці слова називають … (власні назви)

3) Сьогодні я дізнався (дізналась)…

VІІІ. Домашнє завдання:

 ст. 51 – 52 вправа 137, вивчити правила на ст. 51.

 

Перегляд файлу

Кореспондент

Велика буква

прізвище

ім'я

по батькові

Перегляд файлу

Тетяна

Андрійко

Оленка

Наталка

Василько

Михайло

zip
Додано
22 березня 2021
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку