… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.
Мета: вчити учнів розрізняти поняття: «ім’я», «по батькові», «прізвище»; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвище людей; закріпити знання про слова – назви предметів; розвивати вміння аналізувати, доводити; виховувати повагу та любов до рідної мови.
Обладнання: портрети письменників, казка про велику букву, «асоціативний кущ», картки, таблиця.
Тип уроку: комбінований.
Зміст уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань
Прописування рядка І, і, ім, іл
Всі хочуть, як народиться дитина,
щоб я було красиве і дзвінке.
Бо носить все життя мене людина,
а відгадайте – но, що я таке? (Ім’я)
– Як пишеться це слово? (З апострофом)
– Запишемо цілий рядок цього слова.
Ім’я ім’я ім’я ім’я
– Коли пишеться апостроф? (Після букв б, п, м, в, ф, р перед я, ю, є, ї).
– Скільки букв у слові ім’я? (3) А скільки звуків? (4) Чому?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Проблемна ситуація.
– Я стверджую, що в цьому реченні всі слова записані правильно. А ви як думаєте? Так чи ні?
2. Казка «Як маленька буква стала великою».
Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.
– Чому мене не помічають, чому часто пропускають учні? – жалілась вона дядьку Алфавіту.
– Ти маленька, тому й не помічають, – поважно відповів старий.
І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую – но я із середини речення переміститися на початок».
І сталось диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалось це букві. І прилаштувалась до імені, по батькові, стала на перше місце в прізвищах. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, які починаються з неї, пишуться з великої літери.
А тепер повернемося до нашого речення, виправте мої помилки.
3. Складання «Асоціативного куща».
Прослухавши казку, давайте складемо асоціативний кущ. Де пишеться велика буква.
Фізкультхвилинка
«Піднімись – великій літері вклонись».
Стілець, Сашко, діти, ніч, Олегівна, зорі, Максим, Коваленко, школа, учні, Маринка, дерева, Київ, хмара, підручник, Марійка, Орлов.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Відкрийте підручник на ст. 51
– Як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?
– Чи знаєте ви своє ім’я, по батькові, прізвище? Пропоную гру «Інтерв’ю».
– Я Кореспондент. Що означає це слово?
Кореспондент – це людина, яка є співробітником газети, журналу, радіо тощо.
– Опитування
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Гра «Загубилась буква» ( робота по картках).
– Знову трапилась пригода – загубилась буква в слові.
… етяна …ндрійко
... ленка …аталка
…асилько …ихайло
– Прочитайте слова. Як ви їх написали?
VІ. Підсумок уроку
1.Робота в зошиті
Складіть речення використовуючи цеглинки лего.
Шевченко Григорович відомий письменник Тарас український.
Запишіть речення у зошит, поставивши слова у правильному кольоровому порядку.
2. Гра «Незакінчені речення».
1) Імена, по батькові та прізвища людей пишуться … ( з великої букви)
2)ці слова називають … (власні назви)
3) Сьогодні я дізнався (дізналась)…
VІІІ. Домашнє завдання:
ст. 51 – 52 вправа 137, вивчити правила на ст. 51.
Кореспондент
Велика буква
прізвище
ім'я
по батькові
Тетяна
Андрійко
Оленка
Наталка
Василько
Михайло