Конспект уроку з української мови для 2 класу "Велика буква в кличках тварин". Урок розроблений з цілепокладанням, з використанням мнемотехнічних прийомів та інтерактивних вправ.
Тема. Велика літера у кличках тварин
Метa: формувати ключові компетентності вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну компетентність (взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем); соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, проявляти ініціативу).
Формувати предметні компетентності:
Формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички, правильно писати їх. Закріплювати навички добору слів, близьких за значенням. Розвивати словниковий запас, мовлення учнів, спостережливість. Виховувати любов до тварин.
Обладнання. Малюнки; картки „Назви тварин", „Клички тварин"; роздаткові картки.
Тип уроку. Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
– Будем гарно, дружно працювати,
Щоб слова навчитись правильно писати!
ІІ. Актуалізація опорних знань та їх коригування
– Які слова відповідають на питання «хто»? ( Назви людей і тварин відповідають на питання «хто»?)
– Які слова відповідають на питання „що»? ( Назви всіх інших предметів відповідають на питання «що?»)
– Які слова означають назви предметів? (Слова, що відповідають на питання хто? або що? Означають назви предметів.)
– Як пишуться імена, по батькові і прізвища людей? Наведіть приклади.
– Як пишуться клички тварин?
–Подивіться на слайд і скажіть, в яких назвах ще пишеться велика буква. (застосування мнемотехнічного прийому «Колаж»)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Пухнастий клубочок під столом муркоче. (Котик)
Кіт Василь
Варив кисіль.
Зайчик Степанчик
Наливав у жбаник.
А лисичка-тітка
Роздавала діткам. (А.Камінчук)
Діти називають тварин, вчитель виставляє відповідні картки справа на дошці:
Назви тварин:
котик
собачка
півник
Котик написав так: мурчик, собачка – „гавчик», півник – „когутик».
Мудра Сова прочитала, похитала головою і була дуже незадоволена.
ІV. Повідомлення теми й мети уроку
( Вчитель повертає картки зворотнім боком, де клички тварин написані з великої літери).
Клички тварин:
Мурчик
Гавчик
Когутик
V. Вступні вправи
1. Хвилинка каліграфії:
Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки. Саме так починають урок у лісовій школі.
Будемо мову рідну вивчати.
Каліграфічно, старанно писати.
Розгорніть зошити, каліграфічно запишіть дату, записану на дошці.
Ит Му рч котик Мурчик
– Поділіть слова на склади ( дужками )
– Назвіть голосні звуки, приголосні.
– Чому слово «котик» написано з малої букви, а слово „Мурчик» – з великої?
– Складіть речення із цим словосполученням.
–Визначіть головні слова у реченні
Тренувальні вправи
Вправа 308
– Сова запрошує до роботи в підручнику.
– Прочитайте текст і скажіть, хто першим побував у космосі?
– Які у тексті речення за метою висловлювання?
– Випишіть клички собак, які побували у космосі.
– Як називається дитя собаки?
–Доберіть до слова цуценя слова, близькі за значенням (собача, щеня)
Перевіримо, як ви впораєтесь з новим завданням.
(Дід Андрушка, баба Марушка, дочка Мінка, собачка Фінка, киця Варварка, мишка Сіроманка.)
Фізкультхвилинка.
VІ. Пробні та тренувальні вправи
– Сова хоче перевірити, чи кмітливі ви, чи впізнаєте тварин їхньої школи за ознаками?
– За чим ми даємо їм клички ? ( За ознаками; кольором, характером ).
2. Словниковий диктант
– Позмагайтеся з учнями Лісової школи у правильності написання
–Пригадаймо, яку букву слід писати у словах
3.Взаємоперевірка
Кіт Мурчик спить на дивані.
На вулиці грається пес Гавчик.
На пеньку сидить півник Когутик.
VІІ. Творчі вправи
Робота в парах.
– Ми добре відпочили із тваринками і тепер на черзі наступне завдання.
– Попрацюйте в парах.
VІІІ. Підсумок уроку
– Подорож наша закінчується.
– Чи сподобалась вона вам?
– Що нового дізналися під час подорожі?
– Як ви ставитесь до тварин? (Оберігаємо, любимо).
ІX. Домашнє завдання.
– Сова задає завдання записати 3 речення про дружбу між цуценям та кошеням.
– Чи будете ви повторювати назви «цуценя, кошеня» у наступних реченнях?
– Як їх заміните? (щеня, він, котик)