Урок "Велика буква в кличках тварин"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 2 класу "Велика буква в кличках тварин". Урок розроблений з цілепокладанням, з використанням мнемотехнічних прийомів та інтерактивних вправ.

Перегляд файлу

Тема. Велика літера у кличках тварин

Метa: формувати ключові компетентності вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну компетентність (взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем); соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, проявляти ініціативу).

Формувати предметні компетентності:

Формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички, правильно писати їх. Закріплювати навички добору слів, близьких за значенням. Розвивати словниковий запас, мовлення учнів, спостережливість. Виховувати любов до тварин.

 Обладнання. Малюнки; картки „Назви тварин", „Клички тварин"; роздаткові картки.

 Тип уроку. Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок

Хід уроку

І.  Організація класу до уроку.

– Будем  гарно, дружно працювати,

 Щоб слова навчитись правильно писати!

ІІ.  Актуалізація опорних знань та їх коригування

  • Сьогодні нас запрошують у гості. А куди саме, дізнаємось, відповівши на питання
  1.               Завдання за картками
  2.               Вправа «Мікрофон»

– Які слова відповідають на питання «хто»? ( Назви людей і тварин   відповідають на питання «хто»?)

– Які слова відповідають на питання „що»? ( Назви всіх інших предметів відповідають на питання «що?»)

 Які слова означають назви предметів? (Слова, що відповідають на питання хто? або що? Означають назви предметів.)

– Як пишуться імена, по батькові і прізвища людей?   Наведіть приклади.

– Як пишуться клички тварин?

–Подивіться на слайд і скажіть, в яких назвах ще пишеться велика буква. (застосування мнемотехнічного прийому «Колаж»)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Відгадайте загадку і дізнаєтесь, хто до нас завітав на урок.

Пухнастий клубочок під столом муркоче. (Котик)

  • Котик просить вас впіймати назви предметів у вірші. (Плеском у долоні)

 Кіт Василь

 Варив кисіль.

 Зайчик Степанчик

 Наливав у жбаник.

 А лисичка-тітка

 Роздавала діткам. (А.Камінчук)

  • Яке нове слово зустрілося у вірші ? Що воно означає? (Жбанчик)
  • Котик поведе нас у казкову країну – в долину Чомусиків. Тут знаходиться Лісова школа. Навчає звірят мудра Сова. На пеньочку сидять учні Лісової школи – собачка і півник. Котик і собі сів біля них. Іде урок української мови.
  • Назвіть усіх тварин, присутніх у Лісовій школі.( На дошці прикріплюю картку „Назви тварин».

 Діти називають тварин, вчитель виставляє відповідні картки справа на дошці:

Назви тварин:

котик

собачка

півник

  • Мудра Сова запитує котика, собачку, півника, як їх кличуть

 Котик написав так: мурчик, собачка – „гавчик», півник – „когутик».

 Мудра Сова прочитала, похитала головою і була дуже незадоволена.

  • Чому? Допоможіть розібратися!

ІV. Повідомлення теми й мети уроку

  • Сьогодні ми відправляємось до Лісової школи, будемо виконувати такі завдання, які підготувала Сова для своїх учнів, закріпимо, як потрібно писати клички тварин, щоб ви не повторити таких помилок.

 ( Вчитель повертає картки зворотнім боком, де клички тварин написані з великої літери).

Клички тварин:

Мурчик

Гавчик

Когутик

 V. Вступні вправи

1.  Хвилинка каліграфії:

Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки. Саме так починають урок у лісовій школі.

 Будемо мову рідну вивчати.

 Каліграфічно, старанно писати.

Розгорніть зошити, каліграфічно запишіть дату, записану  на дошці.

Ит Му рч котик Мурчик

   – Поділіть слова на склади ( дужками )

 – Назвіть голосні звуки, приголосні.

 – Чому слово «котик» написано з малої букви, а слово „Мурчик» – з великої?

– Складіть речення із цим словосполученням.

–Визначіть головні слова у реченні

  1. Робота з підручником.

 Тренувальні вправи

 Вправа 308

 – Сова запрошує до роботи в підручнику.

– Прочитайте текст і скажіть, хто першим побував у космосі?

– Які у тексті речення за метою висловлювання?

– Випишіть клички собак, які побували у космосі.

– Як називається дитя собаки?

–Доберіть до слова цуценя слова, близькі за значенням (собача, щеня)

  1. Гра «Подорож у казку»  (за вправою 309).
  • Діти, хто з вас любить слухати казки?
  • А які казки ви читали?       
  • Назвіть казки, у яких головні герої — тварини.
  • Яка казка починається словами «Жив собі дід Андрушка»? («Ріпка»)

Перевіримо, як ви впораєтесь з новим завданням.

  • Кого бачите на малюнку?
  • Випишіть спочатку назви людей та їхні імена, а потім — назви і клички тварин.

(Дід Андрушка, баба Марушка, дочка Мінка, собачка Фінка, киця Вар­варка, мишка Сіроманка.)                           

  • Яка різниця в написанні назв людей і тварин та імен людей і кличок тварин?

Фізкультхвилинка.

  • Яких тварин бачили?

VІ. Пробні та тренувальні вправи              

  1.               Гра „ Впізнай тваринку».

– Сова хоче перевірити, чи кмітливі ви, чи впізнаєте тварин їхньої школи за ознаками?

  • Дайте клички тваринам (один учень біля дошки)
  •                 Сірий, косий, вухатий, боягузливий — це… ( зайчик )- Вуханчик, Куцохвостик.
  •                 Руденька, прудка, оченята, як намистини – це ( білочка) –  Рудочка, Ласунка, Пустунка.
  •                 Маленька, сіренька, хвостик, як шило – це ( мишка ) – Сіроманка, Довгохвостик.
  •                 Високий, прудкий, має гарну гриву – це… (кінь ) –  Орлик, Прудко, Каштан, Вітер.

– За чим ми даємо їм клички ? ( За ознаками; кольором, характером ).

2. Словниковий диктант

– Позмагайтеся з учнями Лісової школи у правильності написання

–Пригадаймо, яку букву слід писати у словах

3.Взаємоперевірка

 

  1. Зоровий диктант

Кіт Мурчик спить на дивані.

На вулиці грається пес Гавчик.

На пеньку сидить півник Когутик.

VІІ. Творчі вправи

Робота в парах.

 – Ми добре відпочили із тваринками і тепер на черзі наступне завдання.

– Попрацюйте в парах.

  • Складіть та запишіть речення за малюнком, давши клички тваринам.

VІІІ. Підсумок уроку

 – Подорож наша закінчується.

 – Чи сподобалась вона вам?

 – Що нового дізналися під час подорожі?

 – Як ви ставитесь до тварин? (Оберігаємо, любимо).

ІX. Домашнє завдання.

– Сова задає завдання записати 3 речення про дружбу між цуценям та кошеням.

– Чи будете ви повторювати назви «цуценя, кошеня» у наступних реченнях?

– Як їх заміните? (щеня, він, котик)

docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
1115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку