Тема: Велика буква Ю. Читання слів і тексту з вивченими літерами.
Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Ю, розвивати навичку читання, уміння добирати заголовок до прочитаного тексту; розвивати вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати прагнення дружити і дорожити дружбою.
Очікувані результати: здобувач освіти вміє розпізнавати та друкувати велику букву Ю, вивчені букви; відгадувати загадки, вміє складати речення за малюнками; сприймає усну інформацію, аналізує почуту інформацію та оцінює її, вчиться працювати з підручником та медіапродукцією.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання: таблички для стіни слів; картки для позначення голосних, твердих і м’яких приголосних звуків; мультимедійний комплект.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна.
Хід уроку
І. Вступна частина.
Сіли, діти, ви рівненько,
Усміхнулись всі гарненько.
Настрій на урок взяли,
Працювати почали!
Вітаю всіх присутніх на нашому уроці! Діти, подаруйте усмішку мені та своїм друзям, привітайте один одного.
ІІ. Повторення вивченого
Є ця буква в слові Юля.
І в словах: сміюсь, стою.
Ой, яка ж вона красуня.
Ця чудова буква …
Юра і Юля співають,
Юрок і метелик літають.
Правила гри: якщо є буква, плещемо у долоні.
Юрась, друзі, Люда, Юля, волосся, дружно, всюди, очі, сміються, весело, прибирають, сидять.
ІІІ. Основна частина.
Повідомлення теми уроку. Очікування.
Сьогодні ми ознайомимося з великою друкованою буквою Ю, дізнаємося, які слова будемо писати з цієї букви, продовжимо роботу над розвитком навичок читання, умінням добирати заголовок до прочитаного тексту, розповідати за малюнком і про події з власного життя; будемо вчитися дружити і цінувати дружбу. Чекаю від вас чудових результатів, щоб у кінці уроку сказати: у 1 класі всі діти молодці.
Розгорніть Букварики на с.44.
Графічний аналіз букви
- З яких елементів складається велика буква Ю?
- На що вона схожа?
- Чим відрізняється від малої букви ю?
Методика написання великої друкованої букви «ю».
Візьміть чистий аркуш паперу, улюблений колір олівця і надрукуйте велику букву Ю. Подивіться, як вона пишеться.
- Розгляньте малюнок. Хто зображений на ньому? Слайд 6
- Що роблять діти?
- Куди вони збираються?
- Що беруть із собою?
- А що ще можна взяти для походу?
- Який настрій у дітей?
- Хто з вас був у поході?
- Коли саме? З ким?
- Що запам'яталося?
- Чи є бажання піти в похід ще раз?
Оформлення стіни слів: рюкзак - спеціальна сумка для перенесення на спині важких багажів, продуктів
- Придумайте імена дітям, які починаються на букву Ю.
- До нас також завітали Юрко і Юля
-З якої букви треба писати ці слова??
- Коли ще вживається велика літера?
. Прочитайте завдання Читалочки. Слайд7
. Читання слів, надрукованих з великої літери.
Вправа "Черепаха і сорока" Слайд 8
- Що називають ці слова?
- Скільки імен надруковано у першому стовпчику. А у другому?
- А чому аж по 3 слова?( Слово подане у різних формах)
- А як до вас лагідно звертаються ваші рідні?
Читання слів, надрукованих з малої букви ( повільно, швидко)
- На які питання відповідають ці слова?
- Де розташована буква ю в цих словах?
- Які звуки позначає ця буква?
- Скласти речення із цими словами.
Вправляння у правильному інтонуванні речень.
Прочитати речення, у кінці якого стоїть знак питання, знак оклику!
Читання розмови дітьми.
1-2 - всі присіли.
3-4 - нахилились і з струмочка гарно вмились.
5-6 - всі веселі крутимось на каруселі.
7-8 - відпочили і на крісла свої дружно сіли.
1. Читання тексту вчителем. Про кого йдеться у тексті? Слайд 11
- Як звали друзів?
- Що вони роблять разом?
- Чим схожі між собою?
2. Словникова робота Слайд 12
Рясніють - багато, видніються
Веснянки - плями на обличчі
- Який заголовок можна дібрати до тексту?
Рухлива вправа
ІV. Заключна частина
Наша буква Ю хоче піти з Юрком і Юлею у школу. Вона хоче бути схожою на учнів. Візьміть свої аркуші, намалюйте сірі очі, носик, веснянки.
- Яку букву вивчали на уроці?
- Навіщо треба вміти друкувати велику букву?
- Доберіть слова, що пишуться з великої букви Ю.
Рефлексія «Мій настрій" Слайд13
Знову повертаємося до аркуша:
Намалюйте нашій букві веселий смайлик, якщо все вдалося.
Смайлик із закритим ротиком, якщо щось було незрозуміло.
Сумний - якщо ви взагалі не знаєте, що це за буква.
Можливо, хтось хоче показати свою букву?
Молодці!!! Дякую за урок!
Література
Інтернетні ресурси
Т.Л. Абрамюк, Н.О. Іванова, І.В. Оніщенко
Українська мова (навчання грамоти) ЧАСТИНА 2