Урок " Велика грецька колонізація"

Про матеріал
Розробка уроку з історії 6 класу " Велика грецька колонізація" дає можливість учителю максимально ефективно розкрити тему уроку. Методи та прийоми використані на уроці дадуть можливіть учням самостійно працювати, що є більш ефективно. Матеріал направлений на розвиток критичного мислення учнів.
Перегляд файлу

Тема уроку. Велика грецька колонізація.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

- розкрити поняття « велика грецька колонізація»;

- визначати причини грецької  колонізації;

- показувати на карті основні напрямки колонізації та найбільші грецькі колонії;

- знати які колонії заснували греки на території України;

- встановлювати причинно - наслідкові  зв’язки ;

- аналізувати та систематизувати історичний матеріал;

- характеризувати політичне та господарське життя в колоніях.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: карта, підручник, мультимедійна дошка, роздатковий  матеріал.

Основні терміни: метрополія, колонія.

                                   ХІД УРОКУ

  1. Актуалізація знань.

Історичний диктант

1.Як називається півострів, на  якому розташована Греція?

2.Які моря омивають Грецію;

3. На які частини поділяється територія Греції;

4. Як називається найвища гора Греції?

5. На якому острові виникла найдавніша грецька цивілізація?

 6. Як вона називається?

7.   Як греки називали свою країну?

8.  Який період в історії Стародавньої Греції називають гомерівським періодом?

9. Як називалась туніка яку носили чоловіки?

10.  Як називався привілейований прошарок населення в Греції

2. Мотивація.

 Сьогодні на уроці ми з вами вивчатимемо сторінку історії Стародавньої Греції, яка пов’язана з історією  України. Тема нашого уроку « Велика грецька колонізація». Ми дослідимо причини колонізації та її історичні  наслідки .

Хочу поставити перед вами таке питання: Чи вплинула грецька колонізація на інші народи?

  1. Вивчення нового матеріалу.

План

  1. Причини грецької колонізації.
  2. Грецькі міста-колонії на території сучасної України.
  3. Життя грецьких колоній.

 

  1. Причини великої грецької колонізації.

Метод « Перевернуте навчання» ( учні самостійно читають текст підручника, а потім з допомогою вчителя визначають причини колонізації)

  • зростання населення полісів;
  • нестача землі;
  • нестача продуктів харчування.

ВЧИТЕЛЬ, Близько  1000 р. до н.е. багато еллінів  залишили материкову Грецію, заселяючи нові землі за морем,засновуючи численні колонії. У 8 ст. до н.е.  розпочинається  Велика грецька колонізація.

Велика грецька колонізація ( VIll VIст. до н. е.) - процес заснування грецькими полісами власних поселень на нових землях.

Робота з картою.

( учні з допомогою учителя визначають і показують на карті напрямки колонізації)

Перший напрямок – західний ( Півд. Італія, острів Сицилія,узбережжя сучасної Франції та Іспанії)

Другий напрямок – північно-східний (Фракія, Гелеспонт, Боспор, Північне Причорномор ‘я)

Третій напрямок – південний ( Північна Африка)

Запитання. Як гадаєте яким способом греки освоювали нові землі? ( евристична бесіда)

Вчитель підводить учнів до висновку,що найкращим способом освоїти нові землі був мирний спосіб, оскільки це сприяло торгівлі, землеробству, скотарству.

  1. Грецькі міста-колонії  на території сучасної України.

Самостійна робота з підручником.

Завдання. Записати назви міст- колоній, їх місце знаходження, час заснування, організацію влади.( можна у вигляді таблиці) Після виконання завдання  вчитель проводить репродуктивну бесіду.

Вчитель. Греки освоювали багато територій , Україну у тому числі. І досі в Україні збереглося багато грецьких назв: Феодосія - « Божий дар»,  Ялта – прибережна. Також збереглися залишки колишніх грецьких поселень: Ольвія, Пантікапей,Херсонес.

 

  1. Життя грецьких колоній

Вчитель. Греки засновуючи нові поселення намагались відтворити життя своєї батьківщини, тобто міста з якого вони прибули. Зв'язок з цим містом був тісний, їх греки називали місто - матір – метрополія.

Напередодні уроку вчитель об’єднує учнів у кілька групі дає випереджувальне завдання, знайти інформацію про життя та заняття в грецьких колоніях . Кожна група отримує свою колонію (порада: колонії обирайте ті, що були на території України)

Запитання

  1. Де знаходилась колонія?

2.Який державний лад існував в колоніях?

3.Яким богам поклонялись в колоніях

4. яким господарством займались?

Учні на уроці представляють свої дослідження.

 Вчитель допомагає дітям зробити висновок про життя в колоніях.

Рефлексія.

Метод «ДЕРЕВО ЗНАНЬ»

На дошці намальоване дерево на якому є листочки-стікери з запитаннями. Учні по черзі відривають листочок і відповідають на питання.( порада. Питання складіть так, щоб відповіді були короткі і конкретні).

Підсумки уроку.

Проблемне запитання.

Як гадаєте, чи вплинула грецька колонізація на землі які греки освоїли та народи які там жили?

 

 

Домашнє завдання Опрацювати текст підручника. Підготувати повідомлення про царя Леоніда .

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку