Конспект уроку з Основ християнської етики на тему : "Великдень - перемога над злом "
Підготувала Надія Татарин
Тема: Великдень – вічна перемога над злом
Мета: допомогти дітям глибше відчути і пережити радість Великодня, розширити знання учнів про великодні обряди і звичаї; показати потребу нашого безнастанного воскресіння до життя в благодаті.
Тип уроку: урок формування та закріплення знань, умінь і навичок.
Методи і прийоми: евристична бесіда, робота в групах, аналітична робота з текстом Святого письма і дидактичною наочністю.
Обладнання: портативна колонка, ілюстративні матеріали на тему «Воскресіння Христа», писанки, матеріали для ігор, Біблія.
Ключовий біблійний вірш: «Шукайте Ісуса розп’ятого. Нема його тут, бо Він воскрес, як ото сам прорік» Як.24:5
Словник понять і термінів:
Осанна – найвища хвала Бога.
Алілуя – хваліть Бога, вигук на прославу Бога.
Воістину – правдиво.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Слава Ісусу Христу (Слава навіки);
- Перед тим, як розпочати нашу роботу, ми промовимо Господню молитву. Кожен з нас візьме собі намір за кого б ви хотіли помолитися?
- за здоровя однокласників, рідних;
- за добру науку;
- за просвітлення розуму;
- за те, щоб ми чинили добрі діла.
(Молитва «Отче Наш»)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Скажіть, яка може бути найбільша подія в житті кожного з вас?.. нашої родини?..
- Сьогодні ми будемо говорити про найбільшу подію християнства:
Воскресіння Ісуса Христа.
- Я хотіла б, щоб ви глибше відчули і пережили радість Великодня, згадали обряди і звичаї цього свята, щоб ми відчули потребу нашого безнастанного воскресіння до життя в благодаті.
1. Читання Святого Письма МТ.28:1-7.
2. Опис образу «Зустріч жінок-мироносиць із ангелом»
– А що ви знаєте із Старого Завіту про історію цього свята?
(…Пасхою ізраїльтяни називали також ягня, яке заколювали на свято. Потім цю назву отримало і саме свято, яким єврейський народ відзначав своє звільнення з єгипетської неволі.)
- Чому ж радісну подію Воскресіння ми також називаємо Пасхою?
Як для ізраїльтянина Пасха означала звільнення, вихід з єгипетської неволі, так і для християнина Воскресіння Христове – це визволення від смерті і від гріха. Пасхальне ягнятко євреїв стало для нас праобразом Ісуса Христа, який, наче невинне ягня, приніс себе у жертву за гріхи цілого світу. Тому Христа ще іноді називають Агнцем Божим, Агнцем Пасхальним.
3.Робота з зошитом.
Христове Воскресіння – це твій перехід до нового життя з Богом.
4.Бесіда
- Діти, а де сьогодні Ісус?
У Пресвятій Тайні Євхаристії під видом хліба і вина.
Ісус залишив землю. Він зараз на небесах разом з Богом Отцем. Він чує наші молитви, усіх, хто вірить у Нього і відповідає на них. Тож подякуймо Богові за воскреслого Ісуса, за те, що дає дам квіти, ясне сонечко, за всі ласки.
5. Пісня «Дякуєм Тобі,Боже»
- А як ви розумієте слова пасхального тропа «Христос воскрес із мертвих, смертю смерть подолав...?»
( Історія Адама і Єви)
6. Огляд ікони «Зшестя Ісуса в ад» і її аналіз.
7. Робота з підручником «Християнська етика в 4 класі». Читання і аналіз вірша на ст.28.
- У піснях,віршах український народ возвеличив це свято.
8. Розучування пісні «Христос Воскрес!».
9. Бесіда про Великодні обряди і звичаї.
- Які Великодні обряди і звичаї ви знаєте?
- святити паску;
- співати гаївки;
- дзвонити в дзвони;
- гарним звичаєм є на другий або третій день іти процесією на кладовище, щоб там служити Воскресні панахиди;
- співати ягілки.
10. Творче завдання.
- Скласти асоціативний кущ до слова «Пасха».
(Які асоціації виникають у вас до слова «Пасха»?)
ІІІ. Формування етичних умінь і навичок.
1. Словникова робота.
2. Вивчення напам’ять ключового вірша.
3. Закріплення матеріалу
1) Які побажання могли би ви сказати воскреслому Ісусу?
- дякую, Ісусе, що ти даруєш нам життя вічне;
- я щаслива, Ісусе, коли приймаю Твоє Тіло і Кров у святій Тайні Причастя;
- Господи, будь завжди зі мною;
- Дай, Ісусе, нам своє благословення, щоб ми були здорові, щасливі;
- Ісусе, бережи Україну;
- Мій милий Ісусе, прийди до хворих і оздоров їх.
2) Робота в парах.
Продовжіть речення:
Якщо хочу бути в Царстві Небеснім,треба…
Якщо хочу, щоб Бог любив мене,…
3) Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжіть фразу:
Великдень для мене…
Мені хотілося б…
Мені подобається…
Я тішуся, що також воскресну, як Ісус Христос…
Після сьогоднішнього уроку я зрозумів (ла) , що воскресіння Ісуса Христа є фундаментом нашої віри, що апостоли – свідки воскресіння – голосили правду і за неї віддали своє життя.
IV. Домашнє завдання
Як я стараюся заслужити собі вічне життя, щоб навіки радуватися з Христом?
Молитва:
Помолімося разом, щоб радісне сяйво благодаті Христового Воскресіння зійшло на українську землю, на наші домівки, щоб ми жили в мирі і любові.