Тема уроку: Великий мандрівник
Завдання 18 тижня:
1. Ознайомити учнів з відомими мандрівниками світу та їх дослідженнями.
2. Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.
3. Виробляти навички дбайливого ставлення до природи.
4. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Очікувані результати вісімнадцятого тижня.
На кінець тижня учні знатимуть:
● хто такий мандрівник;
● найважливіші географічні об’єкти та пам’ятки культури світу, рідного краю;
та вмітимуть:
● пояснювати, які речі необхідно взяти із собою в мандрівку;
● описувати місцевість, у якій проживають;
● планувати власну мандрівку;
● висловлюватись про свої емоції, почуття, переживання;
● проводити найпростіші дослідження за інструкцією, робити узагальнюючі висновки за результатами дослідження;
● дотримуватися безпечних прийомів праці;
● описувати негативні наслідки засмічення природи.
І. Вступна частина
Ранкова зустріч.
1. ХТО ТАКИЙ МАНДРІВНИК?
Привіт, друже! Кивок одному сусіду
Привіт, друже! Кивок одному сусіду
Руку мені дай і я тобі дам!
І буде весело нам.
Крикнемо ми дружно
На весь білий світ.
Сонце, привіт!
Друже , привіт!
Доброго дня!
Сьогодні: (день, число, місяць).
Погода… Настрій…
3. Тема дня «Хто такий мандрівник?»
— Ви любите подорожувати?
— А навіщо людям узагалі подорожувати?
— А як ви вважаєте, хто такий мандрівник? (Мандрівник — людина, яка здійснює подорож.)
— Подорож — це коли йдеш, їдеш або летиш у якесь нове місце, щоб побачити нашу землю. Це моря, річки, гори, рівнини, поля, ліси, де мешкають різні тварини і велике різноманіття рослин. Ми можемо побачити різні народи, які населяють нашу планету.
— Якими є мандрівники? (Розумними, сміливими, спритними, хоробрими, відважними, сильними.)
— Але є найголовніша їхня якість — це дружба. Отже, побудуймо коло дружби та вирушаймо в дорогу!
— Молодці! Як приємно відчувати одне одного!
- А тепер раз, два, три – в подорож поспішай!
ІІ. Основна частина
Збираючись у похід, потрібно взяти дуже багато речей, що знадобляться в дорозі, для того, щоб не замерзнути, не залишитися голодним, не загубитися.
Пропонуємо всім зібрати свої рюкзаки.
Потрібно взяти тільки необхідне, що знадобиться під час мандрівки.
(викресліть на картці непотрібні речі)
— Отже, рюкзак зібраний. А тепер перевіримо, чи знаєте ви, як поводитися під час подорожі.
Метод «Прес»
- А тепер перевіримо, чи знаєте ви, як поводитися під час подорожі.
1.1.купивши білет, ми повинні сісти на своє місце і здати свій багаж, не запізниться.
2.2. Без дозволу вчителя не залишати місця перебування.
3.3. В разі поганого самопочуття повідомити вчителя.
Політ триватиме 35 хвилин, подивіться який план нашої подорожі.
(показую виставку на текстильній дошці)
ВИВЧАЄМО КРАЇНИ
Австралія
Масові пожежі можуть виникати в спеку та при посухах від ударів блискавки, необережного поводження з вогнем, очищення поверхні землі випалюванням сухої трави та з інших причин.
Завдання Правила
2.Японія
Завдання Судоку – логічне мислення. Назву придумали японці, а гру ще китайці. 1979 рік, Говард Гарнс в віці 74 роки.
Завдання Дослідницька робота
Порівняти властивості солоної та прісної води.
Для проведення досліду необхідно мати: 2 склянки з водою, 2 шматочки морквини, ложку та сіль.
Інструктаж щодо проведення досліду
Солона вода щільніше, ніж звичайна водопровідна, а чим щільніше рідина, тим легше предмету плавати в ній. Коли ви занурюєте яйце в першу склянку зі звичайною водою, воно опускається на дно, оскільки щільність води низька. Коли ви опускаєте яйце у третю склянку, в якій знаходиться тільки соляний розчин, яйце залишається на поверхні, оскільки щільність солоної води висока.
У морі трохи легше плавати, ніж у річці чи озері, оскільки морська вода солона і її щільність вище. Виходить, що морська вода виштовхує ваше тіло точно так саме, як солона вода у склянці виштовхує на поверхню морквину.
Правила поведінки на воді.
Завдання Гра «Мандрівник»
Завдання Фізхвитлинка «А ти лети…»
Завдання Піраміди з 6 цеглинок (робота в парі)
Завдання Привал «Частування рахат-лукумом»
Завдання Лего-Челендж (Я – крути)
Склади з деталей LEGO своє ім”я
Завдання
Завдання «Шнурування взуття»
Фізхвилинка Черепаха -Аха
У Бразилії через невідомий виток нафти масово помирають черепахи
КИЇВ. 12 жовтня. УНН. У Бразилії більше десяти морських черепах померли через розлив нафти невідомого походження. Про це повідомляє УНН з посиланням на Time.
"Минув понад місяць відтоді, як на пляжах Бразилії почали з’являтись чорні плями, які проникали в пісок, вбиваючи морських черепах і відлякуючи рибалок. Походження нафти досі залишається невідомим. Масовий розлив вже поширився на узбережжя всіх дев’ятьох штатів на північному сході Бразилії. Понад десять морських черепах були знайдені мертві, покриті нафтою. Близько 800 маленьких черепашок, які тільки вилупились, не змогли потрапити до моря", - йдеться у повідомлені.
Завдання «Складання пазлів»
Розповідь вірша РІДНА ХАТА
Різні в світі є країни,
Різні люди є у світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.
Тут шумлять степи безкраї,
Наче вміють говорити,
Різні в світі є країни,
Гарні є і є багаті,
Та найкраще в Україні,
Бо найкраще в рідній хаті
Тут ясніше сонце сяє,
Тут солодше пахнуть квіт
А з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім,
То — прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
— Як же називається наша країна?
— А люди, які живуть у ній?
— Якою мовою розмовляють українці?
— Наша країна дуже гарна, мальовнича, дружна.
Слухання легенди про Україну
Колись, дуже-дуже давно, роздавав Господь землі державам.
Багато зібралося їх біля Божого порогу. Кожна держава сподівалася
отримати свою, найкращу часточку на планеті. А потім усі вони,
отримавши, що хотіли, розходилися господарювати на своїх, Богом
даних, землях.
Але до загальної черги не встигла Україна. Важко працювала,
стомилася, ледве прийшла до Бога. Стала осторонь і не сміє очей
підвести. Господь побачив заквітчану красуню, покликав до Себе
і запитав:
— Ти спізнилася, Україно, поглянь: усі розійшлися зі своїми наділами.
Де ти була?
— Працювала,— опустила очі, із яких рясно посипалися сльозиперли,—
прости мені, Господи, піду я...
Поглянув Господь на дівчину-Україну, на її натруджені руки, на її
втомлене, але таке гарне обличчя й відповів:
— Знаю тебе, Україно, знаю. Знаю серце твоє вразливе та ніжне,
знаю душу твою співучу, просту. Знаю, як ти спиш і прокидаєшся,
як плачеш і радієш, як працюєш важко, як співаєш щиро. Знаю, як
любиш простір і небо, волю й життя. Знаю, бо Сам сотворив тебе
такою. Не йди, зачекай...
А Україна йому відповідає:
— Якщо немає в Тебе, Господи, землі для мене, піду я. Не забирай
ні в кого, щоб мені дати. Мені чужого не потрібно...
Господь погладив схилену голову заплаканої дівчини-України
й відповів:
— Не журися, Україно! Посміхнися, радій і співай пісню гарну!
Нову пісню. Тому що вподобав я тебе і не дам тобі сумувати!
Є у Мене земля! Моя земля. Залишив її Собі, щоб тішитися, але
з радістю віддаю тобі! Пануй, господарюй, працюй і радій! Це земля,
де перегукуються степи з небом, а зоряний простір вкриває собою
тишу дерев, де гори шепочуться з ріками, а у небі співає жайвір.
І сонце там особливе, і люди надзвичайні. Твої люди, Україно!
Живи і радій! Але пам’ятай: якщо берегтимете цю землю, то
вона буде ваша, а якщо ні — то ворога,— сказав Бог. — А Я з цього
часу буду з тобою назавжди. Бо ти — та земля, той край, що в Моєму
серці...
— Що заповів Бог робити з землею, що подарував дівчині?
— Які символи нашої держави ви знаєте?
— Що означають кольори на прапорі?
— Що ви можете сказати про Герб України?
— Як слід поводитися під час виконання Гімну України?
— Яке місто є нашим обласним центром?
ІІІ. Підсумок уроку
1. Інтерактивна гра «Мікрофон»
Чи вважаєте Ви себе мандрівником?
Куди ви здійснювали мандрівки?
Як потрібно поводитись в незнайомому країні?
Куди ми здійснювали мандрівку протягом уроку?
Що Вам запам’яталося?
Що необхідно брати з собою коли вирушаєш у подорож?
Яка країна вам більше сподобалась, відзначте її своїм іменем.
2. Теми для щоденника вражень
□ Світ, який би я хотів(ла) відкрити для себе.
□ Ми мандруємо з сім’єю...
□ Я мрію побачити...