Тема. Яке значення має природа для життя?
Мета: розкрити значення природи в житті людини; розширювати світогляд; збагачувати словниковий запас; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу. Розвивати вміння бачити красу природи, порівнювати, робити висновки; доводити свою думку. Виховувати спостережливість, бажання пізнавати навколишній світ, любов до природи.
Обладнання: відеоролик «Яке значення має природа для життя?», малюнки із зображенням різних предметів, цеглинки LEGO, зошити з друкованою основою.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Освітні галузі: природнича, мовно-літературна, інформативна. I. Організація класу.
II. Вправа «Синоптик».
- Яка зараз пора року?
- Які ознаки весни ви спостерігали, коли йшли до школи?
- Який зараз місяць весни? Чому він має таку назву?
- Опишіть стан неба.
- Які дерева квітнуть?
- Спів яких пташок можна почути на вулиці?
- Яких комах ви бачили біля квітів?
Робота з календарем погоди.
III.Актуалізація опорних знань.
1.Вправа «Входження в картину»
2.Слухання казки.
- Послухайте казку про чарівників.
- Дуже давно, коли ще не було людей, на нашій планеті жили чарівники, яких звали Повітря, Вода і Земля. Вода наповнювала океани, моря, річки і давала життя всім живим організмам. Повітря підіймало крапельки води та надувало хмарки, які давали дощик землі. Земля дякувала за таку щедрість воді та повітрю і давала життя рослинам. Сонечко милувалося роботою чарівників та допомагало їм творити добро та красу.
(І. В. Дехтяренко)
- Кому допомагали чарівники?
- А чи можуть вони допомогти людині?
- Що ще потрібно людині для життя?
- Як можна одним словом назвати ці об’єкти?
- Чи залежить життя людини від природи?
- Що дає природа людині?
IV.Повідомлення теми і мети уроку.
V. Робота над темою уроку .
1. Перегляд відео «Яке значення має природа для життя?»
https://www.youtube.com/watch?v=lDixisoCx8w
2. Бесіда за змістом відео.
3. Складання асоціативного куща.( Природа дає нам: світло, тепло, повітря, воду, домівку, їжу, одяг, ліки, здоров’я, радість).
4. Фізкультхвилинка.
Стало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце,
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали – сіли, встали- сіли,
Бачте, як розвеселили?
Нумо, разом, нумо, всі,-
Потанцюймо по росі!
4. Бесіда про значення природи для людини.
— Нас оточує багато різних предметів і речей. Більшість з них людина виготовила з природних матеріалів.
— Чим, наприклад, була булочка на початку свого шляху? (Зерном)
— Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина)
— Чи могло б зернятко вирости без допомоги природи?
— Чим був альбом і звідки він прийшов до нас? (Був деревом, прийшов з лісу.)
— Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости?
— Завдяки кому і чому ми маємо всі ці і багато інших предметів? (Завдяки людині і природі, завдяки природним багатствам.)
— Природа створює всі умови, щоб людина могла жити.
— Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами?
5. Робота в групах.
Кожна група отримує малюнок (светр, олівець, макарони, йогурт).
— Спробуйте визначити багатство природи, яке брало участь у виготовленні цього предмета і складіть розповідь про те, як цей предмет потрапив до нас.
6.Розповіді учнів.
7. Відгадування загадки.
Навесні веселить,
Влітку холодить,
Восени засинає,
Навесні знову оживає. (Ліс)
— Яке значення лісу для людини?
VI. Узагальнення й систематизація знань.
роПрида – ашн мід і ашан дуговальцяни .
— Природа — це Сонце, вода, повітря, Земля, рослини, тварини. Людина тісно пов’язана з природою і сама є її частиною. Житло, їжу та всі предмети вжитку можна отримати тільки із природних матеріалів.
Природа нашої планети дарує нам життя!
- А чи треба берегти природу? Чому? Як?
4. Гра «Можна не можна». (Використання цеглинок LEGO).
* Милуватися красою природи .
*Забруднювати річки і моря.
* Саджати дерева і квіти.
*Підгодовувати пташок.
*Голосно кричати в лісі.
* Брати до рук пташині яйця.
*Прибирати за собою місце відпочинку.
*Ламати гілки дерев.
* Ловити метеликів.
* Охороняти рідкісні рослини.
*Рвати багато квітів.
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Піца».
На дошці коло, розділене на чотири частини. Зверху кожного «шматочка» - твердження: «Мені зрозуміло все», «Мені було цікаво на уроці», «Інформація мені сподобалась», «Я очікую наступних занять». ( Кожен учень ставить цятки біля твердження, з яким він згоден).