Урок. "Яке значення має природа для життя?"

Про матеріал
Розкриває значення природи в житті людини; розширює світогляд; збагачує словниковий запас; формує дбайливе ставлення до природи. Розвиває вміння бачити красу природи, порівнювати, робити висновки, доводити свою думку. Виховувати спостережливість, бажання пізнавати навколишній світ, любов до природи.
Перегляд файлу

                                       

 

Тема. Яке значення має природа для життя?

Мета: розкрити значення природи в житті людини; розширювати світогляд; збагачувати словниковий запас; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.                                                                                                     Розвивати вміння бачити красу природи, порівнювати, робити висновки; доводити свою думку.                                                                                              Виховувати спостережливість, бажання пізнавати навколишній світ, любов до природи.    

Обладнання: відеоролик «Яке значення має природа для життя?», малюнки із зображенням різних предметів, цеглинки LEGO, зошити з друкованою основою.

Тип  уроку: урок застосування  знань, умінь і навичок.   

Освітні  галузі: природнича, мовно-літературна, інформативна.                                   I.   Організація    класу.

  • Доброго ранку! – травам росистим.
  • Доброго ранку! – квітам барвистим.
  • Доброго ранку! -  сонечку ясному,
  • Людям усім і всьому прекрасному!
  • Доброго ранку, любі мої діти!

II. Вправа  «Синоптик».

- Яка зараз пора року?

- Які ознаки весни ви спостерігали, коли йшли до школи?

- Який зараз місяць весни? Чому він має таку назву?

- Опишіть стан неба.

- Які дерева квітнуть?

- Спів яких пташок можна почути на вулиці?

- Яких комах ви бачили біля квітів?

Робота з календарем погоди.

III.Актуалізація  опорних  знань.

1.Вправа «Входження в картину»

C:\Users\Vita\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\природа.jpg

  • Що ви бачите на картині?
  • Які обєкти належать до природи?
  • Чому ви так вирішили?
  • Назвіть обєкти неживої природи.
  • Які обєкти живої природи ви побачили?
  • Чим жива природа відрізняється від неживої?
  • Чи може людина існувати без природи?
  • Чому ви так думаєте?

2.Слухання  казки.

- Послухайте казку про чарівників.

- Дуже давно, коли ще не було людей, на нашій планеті жили чарівники, яких звали Повітря, Вода і Земля. Вода наповнювала океани, моря, річки і давала життя всім живим організмам. Повітря підіймало крапельки води та надувало хмарки, які давали дощик землі. Земля дякувала за таку щедрість воді та повітрю і давала життя рослинам. Сонечко милувалося роботою чарівників та допомагало їм творити добро та красу.

                                                                          (І. В. Дехтяренко)

- Кому допомагали чарівники?

- А чи можуть вони допомогти людині?

- Що ще потрібно людині для життя?

- Як можна одним словом назвати ці об’єкти?

- Чи залежить життя людини від природи?

- Що дає природа людині?

IV.Повідомлення теми і мети уроку.                                                                            

  • На ці питання ми дамо відповідь на сьогоднішньому уроці. Вище раз переконаєтесь, що життя людини залежить від природи.

V.     Робота над темою уроку .

1. Перегляд  відео «Яке значення має природа для життя?»

https://www.youtube.com/watch?v=lDixisoCx8w

2. Бесіда за змістом відео.

3. Складання асоціативного куща.( Природа дає нам: світло, тепло, повітря, воду, домівку, їжу, одяг, ліки, здоров’я, радість).

4. Фізкультхвилинка.

Стало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали- сіли,

Бачте, як розвеселили?

Нумо, разом, нумо, всі,-

Потанцюймо по росі!

4. Бесіда про значення природи для людини.                                                                               

  Нас оточує багато різних предметів і речей. Більшість з них людина виготовила з природних матеріалів.

  • Подивіться навколо.
  • Які предмети є в нашому класі?
  • Звідки вони взялися?
  • З чого виготовили парти і стільці?
  • З чого зробили книжки і зошити?
  • З чого побудована наша школа?
  • А цеглу зробили з яких матеріалів?
  • Давайте згадаємо, як деякі предмети прийшли до нас.

       Чим, наприклад, була булочка на початку свого шляху? (Зерном)

       Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина)

       Чи могло б зернятко вирости без допомоги природи?

       Чим був альбом і звідки він прийшов до нас? (Був деревом, прийшов з лісу.)

       Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости?

       Завдяки кому і чому ми маємо всі ці і багато інших предметів? (Завдяки людині і природі, завдяки природним багатствам.)

       Природа створює всі умови, щоб людина могла жити.

       Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами?

5. Робота в групах.

Кожна група отримує малюнок (светр, олівець, макарони, йогурт).

      Спробуйте визначити багатство природи, яке брало участь у виготовленні цього предмета і складіть розповідь про те, як цей предмет потрапив до нас.

6.Розповіді учнів.   

7. Відгадування загадки.

Навесні веселить,

Влітку холодить,                                                                                                                     

Восени засинає,

Навесні знову оживає. (Ліс)

  • Уявіть, що ви у лісі. Заплющить оченята і спробуйте глибоко вдихнути.
  • Яке повітря у лісі?
  • Чому повітря у лісі чисте?
  • Крокуємо лісом. Що ми бачимо навкруги?
  • Кого ми можемо почути?
  • А кому посміхнутися?

       Яке значення лісу для людини?

VI.        Узагальнення й систематизація знань.

  1. Робота з зошитом (О. В. Коршунова, Н. І. Гущина; с. 37)                                           *Роздивіться малюнки. Встановіть відповідність. З’єднайте стрілочками за зразком. 
  2. *  Установіть послідовність дій. Доведіть свою думку. 
  3. Розшифрувати, прочитати і пояснити прислів’я:

роПрида – ашн мід і ашан  дуговальцяни  .                                                                                                                                                                                          

— Природа — це Сонце, вода, повітря, Земля, рослини, тварини. Людина тісно пов’язана з природою і сама є її частиною. Житло, їжу та всі предмети вжитку можна отримати тільки із природних матеріалів.

Природа нашої планети дарує нам життя! 

- А чи треба берегти природу? Чому? Як? 

4. Гра «Можна не можна». (Використання цеглинок LEGO).   

* Милуватися красою природи .

*Забруднювати річки і моря.

* Саджати дерева і квіти.

*Підгодовувати пташок.

*Голосно кричати в лісі.

* Брати до рук пташині яйця.

*Прибирати за собою місце відпочинку.

*Ламати гілки дерев.

* Ловити метеликів.

* Охороняти рідкісні рослини.

*Рвати багато квітів.                                                                               

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Піца».

На дошці коло, розділене на  чотири частини. Зверху кожного «шматочка» - твердження: «Мені зрозуміло все», «Мені було цікаво на уроці», «Інформація мені сподобалась», «Я очікую наступних занять». ( Кожен учень ставить цятки біля твердження, з яким він згоден).

 

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
3680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку