Стеценко С.В.
Навчання грамоти
УРОК-ГРА
«Веселі мандри»
Мета :закріплювати вміння ділити слова на склади, складати звукові схеми, правильно з’єднувати букви в слова, збагачувати словниковий запас, розвивати уявлення дітей, увагу, пам’ять і мислення.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Декілька днів тому ми з вами познайомилися з особливою людиною,добрим солдатом і надзвичайно цікавим оповідачем,бароном Мюнхаузеном.
Ми переглядали мультиплікаційні фільми,де спостерігали які незвичайні пригоди чекали на барона. Сьогодні сам барон Мюнхаузен запрошує нас подорожувати.
ІІ. Актуалізація і закріплення знань
Діти,ви готові вирушити з бароном Мюнхаузеном в одну із останніх його подорожей? Барон приготував для вас багато цікавих завдань,які він помістив у пляшку і відправив її по воді . (Дістаю завдання і читаю)
Під час шторму зламався прилад,який показує напрямок руху корабля.
Перше запитання Барона. Який предмет був зламаний?
Знайти відповідь вам допоможуть картки з літерами . Біля кожної літери стоїть цифра.
Розташуйте цифри по порядку і прочитайте слово,яке буде назвою зламаного приладу. (Компас)
Друге запитання Барона. Як саме називався острів,на який прибув корабель?
Відповідь зашифрована у звуковій схемі. (показую схему) Перед вами три малюнки. Складіть звукові схеми цих слів і та схема,яка співпаде з зашифрованою і буде назвою острова.
(На малюнках зображені сир, пень і муха)
Жителі острова дуже любили спостерігати за природою і складати загадки про природні явища і для барона Мюнхаузена теж приготували 2 загадки.
Допоможіть барону їх відгадати.
Насупилось небо,
І плаче хмаринка,
А поле сміється щасливо і дзвінко,
Бо сльози хмаринки несуть урожай.
Як сльози ті звуться?
Скоріш відгадай. (Дощ)
Як багато білих мух,
Всі летять, неначе пух,
Холоди їх не лякають.
Як цих «мушок» називають? (Сніжинки)
Барон Мюнхаузен запитує з яким саме звіром він боровся? Вам пропонують малюнки 3 звірів.
(Підказка від барона.) Якщо поділити назву звіра на склади, то в цій назві 2 склади. (малюнок ведмедя,слона і носорога)
Так мені вдалося повернутися додому.
Підсумок уроку.
Діти,цікава була подорож у барона Мюнхаузена? Зараз ми пригадаємо розповідь барона Мюнхаузена. Перше запитання.
Давайте запишемо ці слова в зошиті і запам’ятаємо їх написання.
Сьогодні ви показали себе як справжні друзі,співчутливі і розумні,не покинули товариша у біді, вирішили всі завдання. І саме тому барон приготував вам ще один маленький ,солодкий подарунок . У пляшці на дні лежать цукерки для кмітливих і веселих малят. (Вчитель пригощає дітей цукерками.)