Урок № 26. УРОК ВЕСНЯНИЙ (підсумковий)
Мета:
• навчальна: допомогти учням продемонструвати свої виконавські досягнення, повніше засвоїти емоційну сферу, самовиразитися;
• розвивальна: поглибити розуміння учнями зв'язків музики (мистецтва) з навколишнім середовищем; допомогти усвідомити, що музика є необхідною складовою життя людини;
• виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.
Музичний матеріал: Я. Степовий «Сніжинки»; Б. Фільц «Морозець»; О. Янушкевич «Мама і я»; українські народні пісні «Щебетала пташечка», «Вийди, вийди, сонечко»; В. Сокальський «Пташка»; П. Чайковський «Баба-Яга», «Танець феї Драже»; ігри «Телевізор», «Композитор», «Оркестр»; творча гра «Упізнай музичний портрет».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: музичні інструменти; комп’ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок-узагальнення.
Хід уроку
Учні входять до класу під музичний супровід («Сніжинки» Я. Степового ).
Перевірка готовності до уроку
Музичне вітання
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. На уроках музичного мистецтва ви дізналися, що музика може зображувати різні рухи, картини природи, передавати настрій та почуття людини. Музика іноді буває навіть звукозображальною. Настав час перевірити, як ви засвоїли ці знання.
Учитель (декламує вірш)
Ми у ігри різні грали,
Танцювали і співали,
А тепер пора згадати Все, що треба пам’ятати.
Хто і як малює музичні картини?
Чому їх не розглядають, а слухають?
Хто і як слухає музику?
Хто і як виконує музику?
Допишіть пропущені літери у словах:
К |
|
м |
|
0 |
3 |
|
|
0 |
р |
|
С |
|
|
X |
|
ч |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
В |
|
|
0 |
н |
|
в |
Б |
|
ь |
|
||||||
Що потрібно знати виконавцеві, щоб прочитати музику? Звісно, ноти та ритм — тривалість звуків. А чи пам’ятаєте ви, які тривалості звуків існують?
Гра «Телевізор»
Учитель. Уявіть, ви повернулися додому, увімкнули телевізор, а на екрані — знаки. Уважно розгляньте їх та запам’ятайте.
♦ Що це за знаки? Назвіть їх та проплескайте.
Гра «Композитор»
1. Простукати пульс віршика: сильна доля — плескати, слабка — тупати ногою.
Тепер, діти, будем грати,
Віршики ритмізувати,
Плескати, стукати,
І ногою тупати.
2. Скласти власну мелодію на цей текст.
Любе сонце в небі сяє,
В хоровод усіх збирає.
Розучування кращого варіанта мелодіїзі словами Гра «Оркестр»
Учитель. Як шанувальники музики, об’єднайтеся в оркестр дитячих інструментів і виконайте супровід до цієї поспівки:
Мелодія яскраво сяє,
А супровід допомагає.
Розучування та виконання на бубоні та брязкальцях ритмічного супроводу до поспівки зі співом
Творча гра «Концерт»
Виконання раніше вивчених пісень: Я. Степовий «Сніжинки», Б. Фільц «Морозець»,
О. Янушкевич «Мама і я», українські народні пісні «Щебетала пташечка» і «Вийди, вийди, сонечко»
Творча гра «Упізнай музичний портрет»
Учитель. Коли ми мандрували країною Музики, то впізнали в ній різні настрої, почули невеличкі музичні історії, побачили картини природи. Мандруючи цією країною, ми залюбки співали, крокували та танцювали, у ній ми навіть бачили різні портрети. Чи не так? Тож вирушаймо до галереї музичних портретів. (На дошці — ілюстрації до музичних творів: В. Сокальський «Пташка»; П. Чайковський «Баба-Яга», «Танець феї Драже». Завдання: обрати малюнок-ілюстрацію до твору, що звучить, та пригадати його назву.)
Відкрийте нам один секрет:
Так чий музичний цей портрет?
Якщо хтось зміг його впізнати —
Попросимо нам показати.
Учитель. Сьогодні на уроці ви побували в ролі композиторів, виконавців і слухачів. Об’єднала всіх вас у цьому музика.
♦ Що вам найбільше сподобалося на уроці?
♦ Що вам більше подобається: виконувати, слухати або самим складати музику?
Ви добре працювали сьогодні на уроці, були дуже активними. Я вважаю, що ви справжні шанувальники музичного мистецтва!
Учні виходять із класу під музичний супровід («Сніжинки» Я. Степового ).