ЯК НАРОДЖУЄТЬСЯ МУЗИКА?

Про матеріал
Мета: • навчальна: учити учнів визначати особливості музики, що змальовує картини природи, спів пташок; дати визначення понять «диригент», «оркестр»; • розвивальна: розвивати творчі здібності, емоційність учнів, уміння імпровізувати та пластичними рухами передавати емоційний зміст і характер музичних творів; • виховна: виховувати любов до природи, української пісні.
Перегляд файлу

Урок № 28. ЯК НАРОДЖУЄТЬСЯ МУЗИКА?

Мета:

 навчальна: учити учнів визначати особливості музики, що змальовує картини при­роди, спів пташок; дати визначення понять «диригент», «оркестр»;

 розвивальна: розвивати творчі здібності, емоційність учнів, уміння імпровізувати та пластичними рухами передавати емоційний зміст і характер музичних творів;

 виховна: виховувати любов до природи, української пісні.

Музичний матеріал: Й. Штраус вальс «Весняні голоси» (фрагмент); поспівка «Усмішка ласкава»; Т. Жупаніна «Рання бджілка»; В. Верменич «Повертайся, ластівко»; гра «Ве­селі лісові голоси».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; казка «Бджолина музика»; малюнки або ілю­страції до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного ми­стецтва. 1 клас»; вірш Г. Вієру «Весна».

Обладнання: дитячі музичні інструменти; компютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

 

 

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Весняні голоси»

Й. Штрауса).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до урок

Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Як називають людину, яка створює музику?

 Як називають людину, яка виконує музику?

 Які музичні інструменти вам відомі?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Якщо ви почуєте вірш італійською, французькою або япон­ською мовами, то чи зрозумієте ви його зміст? Мабуть, ні, якщо ви не знаєте цих мов, і вам для розуміння його потрібен буде перекладач.

А як ви гадаєте, якщо італійський, французький або японський компози­тор напише музику, то чи зможете ви відчути та зрозуміти її настрій, побачити картини природи?

Отже, музика не потребує перекладу. Сьогодні на уроці ми переконаємось у цьому.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1. Засвоєння нових знань Засвоєння понять

У чудовій музичній країні живе багато інструментів. Кожен інструмент може звучати окремо, але коли вони збираються разом, то утворюється оркестр, а керує ними музикант, якого називають диригентом.

4.2. Слухання музики

Учитель. Життя кожної людини завжди пов’язане з природою, адже до природного світу належать не лише шелест листя та вітру, дзюрчання струмків, а й тварини, птахи і власне ми. Краса навколишнього світу викликає захоплення у поетів, художників, композиторів у всіх країнах. Одного разу ав­стрійський композитор Й. Штраус подорожував. Він їхав полем, лугом, лісом.

Чудова весняна природа, дзвін весняних голосів полонили його, тому у голові зазвучала музика, яку він так і назвав — «Весняні голоси».

ВЕСНА Чути перший гуркіт грому,

Лине ластівка додому.

Ручаї туркочуть сині,

Абрикос цвіте в долині.

Перша бджілка вилітає,

Красне сонце прославляє.

Сонце тепле, як яєчко У пташиному гніздечку.

Г. Вієру

Ми вже слухали подібну музику, тому я впевнений (-на), що ви зможете ви­значити, якому музичному «киту» вона належить. А підкажуть вам ваші ру­ки, що рухатимуться разом із музикою.

Слухання вальсу «Весняні голоси» Й. Штрауса з пластичним інтонуванням

 Чи відповідає музика вашим уявленням про весняну природу?

 Які картини допомогла «побачити» вам музика вальсу «Весняні голоси»?

І справді чудова музика: захоплює, кружляє, наповнює енергією, зігріває теплом і нібито говорить: подивись навколо, який чудовий світ! (Робота у зо­шитах, с. 33.)

4.3. Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Усмішка ласкава»

Гра «Веселі лісові голоси» (звуконаслідування: «Ку-ку! Тьох-тьохі Цінь-цвірінь!

Тукі-тукі-тук! Ух-ух-ух! Дзум-дзум-дзум!»)

Учитель. Усім нам подобається весна. Ми відчуваємо її тепло, прокида­ються тварини, які впадали в сплячку, комашки та мушки, бджілки та джме­лі. До нас завітали гості, а хто саме — дізнаєтеся, відгадавши загадку.

Зимою спить, літом бринить,

Понад води, понад сади літає,

Солодку росу збирає. (Бджола)

БДЖОЛИНА МУЗИКА

З ранку до вечора на пасіці дзвенить бджолина музика.

Заплющиш очі — чуєш, немов струна бринить. Де ця струна? Може, у ву­ликах? Може, сидять там бджілки і грають на якомусь дивному інструменті? Бо бринить музика скрізь: і біля вуликів, і в саду, і в квітучій гречці. Весь світ співає. І синє небо, і сонце — все співає.

А може, тоненькі струни у квітах? Може, натягло їх сонце між пелюстка­ми? Прилетить бджола до квітки, сяде між пелюстками й грає на тих малень­ких струнах маленькими лапками.

Слухання та розучування пісні «Рання бджілка» Т. Жупаніної

 Про що йдеться в цій пісні?

 Про яку бджілку розповіла музика?

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Про що розповів у своєму вальсі австрійський композитор Йоганн Штраус?

 Яку назву має його твір?

 Який настрій весняних голосів ми почули?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Весняні голоси»

Й. Штрауса).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку