Розробка уроку на тему «НА БАЛУ»

Про матеріал
Мета: ♦ навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «менует»; ознайомити учнів з особливостями танцю менует; ♦ розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту музики Й. С. Баха, С. Прокоф'єва; ♦ виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розуміння почуттів і думок, що виражені в музиці.
Перегляд файлу

Урок № 29. НА БАЛУ

Мета:

 навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «мену­ет»; ознайомити учнів з особливостями танцю менует;

 розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту му­зики Й. С. Баха, С. Прокоф'єва;

 виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розумін­ня почуттів і думок, що виражені в музиці.

Музичний матеріал: С. Прокоф'єв «Вечір»; Й. С. Бах «Менует»; Н. Май «Виглядаєм со­нечко»; Т. Жупаніна «Рання бджілка»; поспівка «Бом-бім».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; А. Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі» (репродукція картини); малюнки — ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Зоре моя вечірняя...»Т. Шевченка.

 Обладнання: дитячі музичні інструменти; компютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф’єва).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Які танці вам відомі?

 Що таке вокальна музика?

 Яку музику ми називаємо інструментальною?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Після насиченого різними подіями дня — навчання у школі, спілкування з друзями, підготовки уроків, допомоги батькам удома — настає вечір. Як ви гадаєте, чи може музика зобразити цю пору?

Сьогодні ми про це дізнаємося.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1. Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Бом-бім», виконання з показом рукою руху мелодії (робота у зошитах, с. 34)

4.2. Слухання музики

 Чи були ви коли-небудь на вечірній прогулянці з батьками?

 Що ви бачили дивного?

Учитель. Як чудово виглядає природа ввечері! Діти збираються в саду або на березі ставка, вдивляються в навколишній світ, услуховуються у звуки, обмінюються думками про почуття.

Послухайте, як видатний український поет Т. Шевченко описав свої вра­ження від вечірньої зорі.

Учитель декламує уривок з поеми «Княжна» Т. Шевченка «Зоре моя ве­чірняя...».

Які чудові поетичні слова! А ось як побачив цю картину ще один геніаль­ний митець — художник А. Куїнджі. Роздивіться репродукцію його картини «Місячна ніч на Дніпрі».

Композитори також не залишилися байдужими до вечірньої пори, адже во­ни також відображають у своїх творах навколишній світ, але зображують особ­ливо — музикою.

 Що ми можемо почути у цій вечірній музиці?

Якщо послухаєте п’єсу «Вечір» Сергія Сергійовича Прокоф’єва, то зможете дати відповідь на це запитання.

Слухання п'єси «Вечір» С. Прокоф'єва

 Як музика малює вечірню пору?

 Яку картину ви змогли б намалювати?

 Який твір С. Прокоф’єва ми вже слухали?

Учитель. Музика С. Прокоф’єва змальовує дивовижну, сповнену таєм­ниць, загадкову картину вечора. Ніжна, наспівна мелодія тихого вечора, у яку втручається густий, низький дзвін вечірнього дзвона. Послухайте ще раз цю п’єсу, і нехай ваші руки намалюють у повітрі цю вечірню мелодію, а коли ви почуєте низький дзвін дзвона — заховайте руки.

Повторне прослуховування музики з пластичним інтонуванням

4.3. Засвоєння нових знань

Учитель. Діти, ми отримали листа, у якому нас запросили на бал. А щоб туди потрапити, звернімося до музики, адже це справжня чародійка, що допо­може нам потрапити до Німеччини давніх часів.

Отже, велика зала, запалені свічки, усі гості у старовинному одязі викону­ють старовинний танець — менует.

Менует — старовинний бальний танець, сповнений увічливих поклонів, ре­верансів, неспішних кроків.

4.4. Слухання музики

Слухання фрагмента «Менуету» Й. С. Баха (робота у зошитах, с. 33)

Учитель. Цю музику написав німецький композитор Йоганн Себастьян Бах. Його ім’я та його твори ви ще неодноразово почуєте на уроках музики. Прислухайтесь уважно до його музики!

 Якими словами ви розповідатимете про музику менуету? Ця музика є плав­ною та спокійною чи швидкою та енергійною?

Повторне слухання «Менуету» Й. С. Баха

4.5. Вокально-хорова робота

Учитель. Як хочеться швидше зігрітися у яскравому сонячному промін­ні! Навіть якщо йде короткий весняний дощ, ми виглядаємо сонечко. Ната- лія Май у своїй пісні «Виглядаєм сонечко» розповіла про те, як діти чекають на його теплі промінці.

Послухайте цю пісню!

Слухання пісні «Виглядаєм сонечко» Н. Май,

розучування, виконання з елементами інсценування

 Що роблять діти для того, щоб швидше визирнуло сонце?

 Які весняні пісні-веснянки ви можете згадати?

Продовження роботи над піснею «Рання бджілка» Т. Жупаніної

(з інсценуванням)

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Яку назву має старовинний німецький танець?

 У якому темпі його виконують?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф’єва).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку