Урок "Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту"

Про матеріал
"Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту" Прикраса з бісеру
Перегляд файлу

Об’єкт проєктно – технологічної діяльності №  5: Прикраса з бісеру

Основна технологія: технологія виготовлення виробів з бісеру

 

Клас                                                                                       Дата   

 

Тема уроку: Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту.

Мета уроку:

  • навчальна: ознайомити учнів зі шляхами розв’язання проблем у ході проектної діяльності;
  • формування вмінь учнів проектно-технологічної культури і мислення, графічної,узагальнення знань учнів про застосування методів проектування;
  • розвиваюча- розвивати увагу, спостережливість, естетичний смак, мислення; формувати компетентності продуктивної творчої праці;
  • виховуюча- виховувати організованість у роботі та відповідальність

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Створення позитивного емоційного настрою учнів

Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

Рефлексія «Запитальний ряд»

  • Над яким проектом ми працювали на попередніх уроках?
  • Що нового дізналися під час вивчення теми?

Учитель проводить із учнями евристичну бесіду, під час якої вони відповідають на запитання, пов’язані з вивченим раніше матеріалом.

Бесіда. Як ви розумієте поняття «об’єкт технологічної діяльності»?

Що означає слово прикраса?

Який виріб ви б хотіли створити власними руками?

 «Незакінчене речення» (інтерактивна частина заняття)

Створити щось нове та цікаве  людям допомагає… (фантазія)

Метод фантазування потрібний людям для того, щоб… (створити нові форми на основі вже відомого, баченого)

III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

Головна умова – відсутність обмежень і правил.

Створення будь-якого нового об’єкта (виробу) розпочинається із творчого задуму. Суть методу полягає в тому, що конструктор уявляє образ виробу, який будуть виготовляти. Цей образ переносять на папір у вигляді рисунка.

IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Завдання уроку

Засвоїти знання про об’єкти технологічної діяльності, використовуючи метод фантазування; обрати об'єкт проектування, сконструювати прикраси методом фантазу­вання, виконати малюнок виробу.

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя.

 Історія виникнення  бісероплетіння 

     Історично давно люди використовували різноманітні природні матеріали для виготовлення прикрас. На початку це було яскраво забарвлені «насіння» рослин, квіти та їх бутони, морські та річкові мушлі, різноманітні морські камінчики незвичної форми, також — коштовні і напівкоштовні камені, і нарешті, металеві і скляні намиста.

Найдавніші намистини, вік яких перевищує 40 000 років, були знайдені американськими археологами при розкопках у Кенії (Африка).

Стародавня Русь вважається царством скляних намист та браслетів, скроневих кілець: доля їх серед найдених при розкопках перевищує дві третини. Потім ідуть намиста бурштинові, із сердолікукришталюаметисту, а також із кістки, глини, бронзисрібла і золота.

Починаючи з ХІ ст. на Русі одним з найулюбленіших матеріалів для ремесла бісероплетіння були морські та річкові перлини. Їх використовували для оздоблення ікон, жіночого та чоловічого одягу, тіар для священиків.

Перлина була головним матеріалом для майстринь, які працювали в царських «світлицях», де шився одяг для членів царської родини, вироблялися подарунки для церкви і монастирів.

Пізніше з цією ж метою почали використовувати бісер. Спочатку ним лише підкреслювали контур малюнка перлових і золотошвейних робіт. Найбільша кількість кольорів бісеру була створена в Західній Європі в XIX ст. Особливо уславилися майстерні по виготовленню бісера та скляруса в Богемії (сучасна Чехія). При реставрації речей з бісеру і зараз часто використовують бісер з скляних майстерень Чехії через досить широкий спектр товарного бісеру. Проте найкращим вважають бісер японських виробників (Toho та Miuki)

Вироби з бісеру прикрасили закладки для книг, гаманці, сумочки, картини, підсвічники, письмове приладдя — все це робилося з індивідуальними смаком. Досить модними були бісерні панно, на яких зображали міські і сільські пейзажі. Дуже часто в таких виробах вишивальниці копіювали роботи видатних художників. Відомі унікальні речі твори декоративно-ужиткового мистецтва в техніці бісероплетіння — наприклад, скатертини.

Намистини по різному поєднують з основою — шитвом, плетінням, інкрустацією, ткацтвом, аплікацією (коли готовий невеликий твір нашивають на тканину іншого характеру. Виробами з бісеру прикрашали також меблі (камінні екрани, стільці, столики). В Російській імперії бісероплетіння мало значне поширення в добу сентименталізмуампіруеклектики. Вироби тої доби тяжіють до емблем, гірлянд, зображень квітів і рослинних орнаментів, метеликів, іноді з додатками написів і посвят.

існувала низка підручників та альбомів зразків для майстринь бісероплетіння. Ці альбоми зразків та стародавні вироби з бісеру увійшли до експозицій багатьох музеїв Європи як характерна риса доби кінця 18 — середини 19 століть.

З бісеру можна створити багато різноманітних прикрас. Але спочатку необхідно опанувати техніки цього виду рукоділля. І для того щоб виготовити прикрасу потрібно мати знання з техніки та використовувати їх на практиці.

Вибір об’єкта технологічної діяльності

Проєктування - процес, який починається з моменту отримання завдання; аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проєктна документація.

Проєкт- виріб,який виготовляє учень на уроках трудового навчання.

Проєктна документація включає:

- назва об’єкта;

- функція, призначення;

- габаритні розміри;

- аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)

- вимоги до дизайну об’єкта;

- норми витрати матеріалу;

- ескізи креслення виробу.

VI. Підбиття підсумків уроку

  1. Яким чином з’єднуються між собою деталі прикраси?
  2. Чи можливо поєднати стрічку та бісер щоб виготовити прикрасу?
  3. прикраси можна виготовити із бісеру?

Рефлексія - інтерактивний метод «Мікрофон».

Сьогодні на уроці я:

  • Дізнались…
  • Зрозуміли…
  • Навчились…
  • Сподобалось...

VII. Домашнє завдання

Підготувати інструменти і матеріали для роботи з бісером.

doc
Додав(-ла)
Pysmak Oksana Oleksandrivna
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
3154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку