Урок трудового навчання у 7-А класі (індивідуальна форма навчання) |
Тема: |
Виготовлення тарілки з пап’є-маше .( 1 заняття - обклеювання форм шматочками паперу декількома шарами) |
Мета: |
Формувати уявлення про техніку пап’є-маше, збагачувати уявлення про використання паперу, розвивати пам'ять на основі пригадування властивостей та використання паперу. Збагачувати словниковий запас назвами трудових операцій та об’єктів виготовлення. Розвивати координацію та точність рухів рук, дрібної моторики рук на основі виготовлення з пап’є-маше. Формувати охайность, розвивати емоційно-естетичне сприймання. Відпрацювувати вміння аналізувати художньо-образотворчі засоби декоративно-ужиткового мистецтва та відтворювати їх у власних роботах, розвивати пам'ять, фантазію, самостійність виконання практичних художньо-творчих завдань.
|
Тип уроку : практична робота |
Обладнання |
Для педагога - комп'ютер, слайди, вироби з пап'є-маше; Для учнів - газетний папір, білий папір, клейонка, суха ганчірка для витирання рук, вазелін, пензлик, клей (клейстер) невелика тарілка або блюдце. |
Хід уроку: |
І Вступна частина |
1. Нервово-психологічна підготовка учня до уроку (привітання, перекличка). Максе, бажаю тобі гарного настрою та бажання отримати нові знання і навички
|
2.Нервово-дидактична підготовка учнів до уроку (активізація уваги, сприймання, мислення). Вчитель пропонує зіграти у Гру «Мозаїка» Учень отримує конверт, у якому знаходяться геометричні фігури різного кольору (чорного, білого, червоного, зеленого тощо). За визначений час треба скласти орнамент, використовуючи щонайменше три кольори.
|
ІІ Основна частина |
Сьогодні ми з тобою проведемо дуже цікавий урок Але спочатку відгадай загадку:
Не каструля, не пательня, не чашка, не горщик, насипають в неї кашу, наливають борщик. (Тарілка)
|
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
( демонстрація тарілки).
|
ІVАктуалізація опорних знань |
1.Розповідь вчителя. Трохи з історії ... Що таке пап'є-маше? Пап'є-маше (франц.) Слово, буквально-жування папір або рвана папір. Пап'є-маше - легко піддається формуванню маса, що отримується з суміші волокнистих матеріалів (паперу, картону) з речовинами, що клеять, крохмалем, гіпсом та т. д. Пап'є-маше винайшли на початку 16 століття у Франції і використовували спочатку для виготовлення ляльок. З пап'є-маше роблять муляжі, шкатулки, іграшки (показ виробів з пап'є-маше). |
2. Інструктаж з техніки безпеки Працюй на клейонкі; -З клеєм працюй обережно, стеж за чистотою рук. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирай ганчіркою. Після завершення роботи вимий їх ретельно з милом і витри рушничком.
|
3.Фізкультхвилинка. Музична пальчикова гімнастика « Дощик накрапає» |
4. Робота з інструкційною картою Послідовність виготовлення виробу Що вам знадобитися: • Невелика тарілка або блюдце; • Клейстер; • Газети; • Білий папір; • Вазелін; • Пензлик; 1 крок Вибрати предмет, який буде виконаний в техніці пап'є-маше. У нашому випадку це тарілочка або блюдце. 2 крок Намажемо тарілку вазеліном, щоб перший шар паперу не прилипав до тарілки. 3 крок Кладемо блюдце на газету денцем вгору, відриваємо, від білого паперу клаптики неправильної форми і, змочивши кожен з них клеєм, прикладаємо до денця страви так, щоб папірці лежали без зазорів рівним шаром по всій поверхні блюдця. Процес обклеювання моделі шматочками паперу називається машірованіем, або формуванням. 4 крок На перший шар наклеюємо другий шар, тепер уже з газети. 5 крок І третій шар і четвертий ... таким чином, обклеюємо форму декількома шарами паперу (5-7). Останній шар робимо з білого паперу. Наклавши на заготовку останній шар паперу, виріб потрібно промазати клейстером і потім залишити сушити на один-два дні. На наступному уроці ми закінчимо виготовляти свій виріб. Під час роботи руки будуть бруднитися в клеї, тому їх треба частіше протирати сухою ганчіркою. Обов'язково застилати стіл клейонкою.
|
V. Практична робота. 1. Під час виготовлення звучить легка музика. Педагог надає дитині допомогу, звертає увагу на те, щоб шматочки паперу перекривалися й щільно прилягали до поверхні моделі.
|
2. Закреплення нового матеріалу. Питання. -З якою технікою ти сьогодні познайомилися? (Відповідь) -Які вироби можна зробити в техніці пап'є-маше?( Відповідь) В кінці заняття дитина ставить тарілку на підставку. |
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. - Максе, подивись ,яка цікава тарілка у тебе вийшла. Молодць! Ти добре попрацював сьогодні, на наступному занятті ти зможеш розмалювати тарілку. |
VІІ. Прибирання робочих місць.
|
Послідовність виготовлення виробу
Що вам знадобитися:
• Невелика тарілка або блюдце;
• Клейстер;
• Газети;
• Білий папір;
• Вазелін;
• Пензлик;
1 крок
Вибрати предмет, який буде виконаний в техніці пап'є-маше. У нашому випадку це тарілочка або блюдце.
2 крок
Намажемо тарілку вазеліном, щоб перший шар паперу не прилипав до тарілки.
3 крок
Кладемо блюдце на газету денцем вгору, відриваємо, від білого паперу клаптики неправильної форми і, змочивши кожен з них клеєм, прикладаємо до денця страви так, щоб папірці лежали без зазорів рівним шаром по всій поверхні блюдця. Процес обклеювання моделі шматочками паперу називається машірованіем, або формуванням.
4 крок
На перший шар наклеюємо другий шар, тепер уже з газети.
5 крок
І третій шар і четвертий ... таким чином, обклеюємо форму декількома шарами паперу (5-7).
Останній шар робимо з білого паперу.
Наклавши на заготовку останній шар паперу, виріб потрібно промазати клейстером і потім залишити сушити на один-два дні. Сушилку для виробів з пап'є-маше бажано влаштувати на відкритому повітрі, в тіні. Потім, з готового виробу потрібно видалити основу. Для цього потрібно з одного боку обережно розрізати пап'є-маше, вийняти і склеїти розріз. Далі виріб можна розфарбувати гуашшю або олійними фарбами. Коли пофарбована поверхня висохне, її можна буде покрити безбарвним лаком.
Під час роботи руки будуть бруднитися в клеї, тому їх треба частіше протирати сухою ганчіркою.
Обов'язково застилає стіл клейонкою.
Поточний інструктаж
Виготовлення нашої тарілочки
Матеріали:
-При роботі з клеєм користуйся пензликом, якщо це потрібно.
-Бери ту кількість клею, яку потрібно для виконання роботи на цьому етапі.
-Надлишки клею прибирай м'якою ганчірочкою або серветкою, обережно притискуючи її.
-Пензлик і руки після роботи добре вимий з милом та витри рушничком