Урок "Вибір та обґрунтування теми проекту (нове життя старим речам). Поняття про проектування. Вимоги до проектованого виробу. Складання плану роботи з виконання проекту. "

Про матеріал
Проектування - процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація: - назва об’єкта; - функція, призначення; - габаритні розміри; - аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…) - вимоги до дизайну об’єкта; - норми витрати матеріалу; - ескізи креслення виробу;
Перегляд файлу

Тема: Вибір та обґрунтування теми проекту. Поняття про проектування.  Вимоги до проектованого виробу. Складання плану роботи з виконання проекту.

Мета: Навчити учнів робити аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури; формування вмінь та навички роботи з інформаційними джерелами; визначати вимоги до об’єкту проектування, закріпити вміння та навички у виготовленні виробу; виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці.

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь i навичок

 

Хід заняття:

І. Органiзацiйна частина . Визначення готовностi учнiв до уроку.

ІІ. Актуалiзацiя навчальної діяльності учнів.

У процесі бесіди з’ясовуються такі питання:

- Що таке проект? З яких етапів він складається?

- Що люди проектують ?

- Для чого потрібно проектувати вироби?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

ІV. Повiдомлення теми, мети i завдання уроку.

Учні записують у робочий зошит тему уроку. На цьому уроці ми розробимо завдання проекту, спробуємо спроектувати, проаналізувати майбутній виріб.

Мета проекту (обговорення з учнями, заслуховую їхні відповіді а потім підводжу підсумки)

  • Закріпити вміння по проведенню дослідницької роботи.
  • Сприяти підвищенню рівня зацікавленості, активізації творчої діяльності учнів, а також розвиткові важливих особистісних рис: комунікабельності, взаємодопомоги, здорового духу суперництва.
  • Удосконалити знання та вміння з виконання практичної роботи, додержання правил безпечної праці, санітарно – гігієнічних норм.
  • Виготовити виріб, використовуючи необхідні матеріали, обладняння та інструменти.

 

Питання для обговорення. Бесіда

  • Які вам відомі вироби інтер’єрного призначення?
  • Які матеріали використовуються для виготовлення виробів?
  • Які технології вам відомі?

 

V. Вивчення нового матеріалу. (закріплення вивченого)

Пригадайте поняття творчого проекту. (прийом «продовжіть речення»)

Проектування - процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація:

- назва об’єкта;

- функція, призначення;

- габаритні розміри;

- аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)

- вимоги до дизайну об’єкта;

- норми витрати матеріалу;

- ескізи креслення виробу;

Базова модель – форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель – аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

 

2. Можливі теми творчих проектів.

Обговорення запропонованих учителем тем проектів .

 

3. Пригадайте етапи проектування. (уточніть І етап, який ми сьогодні маємо розглянути.

І. Організаційно – підготовчий етап.

  • Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її розв’язання.
  • Призначення проектованого виробу.
  • Вимоги до виробів данного призначення.
  • Вимоги до матеріалів.
  • Вибір об’єкту проектування.
  • Аналіз зразків-аналогів.

ІІ. Конструкторськийетап.

ІІІ. Технологічнийетап.

VІ. Заключний етап.

 

1. До яких технологій відноситься ваш майбутній виріб ?

( Метод «Прес» Я вважаю…, Тому що…., Отже…..)

- бути… (гарним…)

- бути виготовлений ...(для подарунку, для себе…)

- виріб має бути… ( невелика за об’ємом….. )

- виріб маєвідповідати… (технології вишивки….)

 

2. Яківимоги до виробу ви ставите? (метод «Мікрофон»)

Необхідно визначитися, якиммає бути ваш виріб.

Підведемо підсумок ваших відповідей: Основними задачами при цьому виступатимуть наступні вимоги:

а) естетичні

б) технологічні

в) функціональні

д) економічні

 

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА №1

Перш ніж приступимо до виконання практичної роботи проведемо дослідження:

  • Якими технологіями я володію.
  • Складання плану роботи з виконання проекту.
  • Вибір теми проекту, його обґрунтування. ( учні аналізують та обговорюють вибір «робота в малих групах»)

- вибір теми творчого проекту;

- обґрунтування теми проекту;

План роботи з виконання проекту

  1. Визначити мету творчого проекту.
  2. Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.
  3. Дібрати інформацію в інформаційних джерелах.
  4. Проаналізувати моделі-аналоги виробів.
  5. Виконати ескізний малюнок свого виробу.
  6. Підготувати матеріали, дібрати обладнання та інструменти.
  7. Розробити технологічні картки послідовності виготовлення виробу, підібрати технологію його виготовлення.
  8. Вишити виріб.
  9. Розрахувати собівартість виробу.
  10. Виконатиміні-маркетинговідослідження.
  11. Захистити проект.

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2

Створення ескізу виробу

  1. Опрацювати Інтернет ресурси знайти моделі-аналоги
  2. Вибрати з кожного найкращі риси
  3. Створити ескіз майбутнього виробу

VІІ. Підсумок заняття.

Рефлексія (техніка «Запитальний ряд»)

1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці?

2. Чи справились ви з цим завданням?

3. Чи актуально виготовлення традиційних українських вишивок сьогодні?

4.Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

5.Які орієнтовні матерiальнi затрати?

Учні висловлюють свою думку, після чого учитель робить висновок - узагальнення.

Учитель відзначає найкращі роботи; вказує на помилки які учні допустили під час роботи, та шляхи їх виправлення.

Виставлення оцінок (обґрунтування)

VІІІ. Оголошення домашнього завдання.

  • Підготувати повідомлення «Вишивка як вид ДУМ, застосування вишивки, техніки вишивки, знаки та символи у вишивці, основи побудови композиції
  • Підготувати матеріали та інструменти для вишивання декоративних швів

 

docx
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
2327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку