Виготовлення новорічних іграшок. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення виробу. Виготовлення шаблонів. Розкрій виробу

Про матеріал
Розробка стане в нагоді вчителям технологій. Розробка розрахована на два урока.Перша частина - це теоритичний матеріал, друга - практична робота. До розробки уроку додаю мультимедійну презентацію.
Перегляд файлу

 

ОНЗ «Золотівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5»

 

 

Відкритий урок з технологій

 

6 клас

 

 

Тема:

Виготовлення новорічних іграшок.

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення виробу. Виготовлення шаблонів. Розкрій виробу.

 

 

Розробка

вчителя технологій

І. Ю. Ковальчук

 

 

2019 р

 

Тема: Виготовлення новорічних іграшок. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення виробу. Виготовлення шаблонів. Розкрій виробу.

 

Мета уроку.

  • Знаннєвий компонент:  ознайомити учнів з історією виникнення ялинкових прикрас; навчити виготовляти оригінальні ялинкові прикраси, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами; закріпити навички правильної й безпечної роботи;
  • діяльнісний компонент:  розвивати здібності, просторову уяву, точність у роботі, дрібну моторику пальців рук, пізнавальний інтерес до створення іграшки;

        -     ціннісний компонент: виховувати художній та естетичний смак, творче

ставлення до праці, охайність у роботі, поважати народні різдвяні традиції, формувати позитивну мотивацію до навчання.

Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок.

Обладнання уроку: мультімедійна презентація, відеоролик, проектор, ноутбук, зразки новорічних іграшок, роздатковий матеріал, кольоровий фетр , паєтки, бісер, ножиці, нитки, голка, наповнювач для іграшки, інструкційні картки, алгоритм виконання практичної роботи.

 

«Джерела здатностей і дарувань дітей на кінчиках їх пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші нитки-струмочки, які живлять джерело творчої думки.»

«Сили розуму міцніють в міру того, як удосконалюється майстерність, але і майстерність черпає свої сили в розумі».(Слайд 1)

В. А. Сухомлинський

Хід уроку

І. Організаційний момент

     1. Підготовка учнів до уроку. Перевірка наявності обладнання.

     2. Привітання гостей.

 Продзвенів уже дзвінок,

                                                            Починається урок.

Він зимовий та цікавий,

    Тож гостей зібрав чимало.

                Повернімося обличчям до гостей,

                                Усміхнімось і промовимо: «Добрий день!»

 Кожен з вас приготувався.

На перерві постарався.

Зараз сядьте всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

     1.  Бесіда. Слайд 2

- Коли святкують Новий рік?    (В ніч з 31 грудня на 1 січня)

- Яка головна прикраса цього свята?                    ( ялинка)

- Чим можна прикрасити ялинку?

2 .              Перегляд мультфільму.

- Діти, підготуйтеся до перегляду мультфільму.

Будьте уважні, запам’ятайте все, що побачите!

Вам потрібно буде дати відповідь на питання “Про яке свято йде мова в мультфільмі?”

(Перегляд мультфільму «Новорічна подорож») (Слайд 3)

3.  Бесіда

- Про яке веселе, чарівне свято йшлося у мультфільмі?

- Який подарунок вирішив зробити хлопчик своєму татусеві?

- Які прикраси ви побачили на новорічній ялинці?

-        В нас теж є лісова красуня. А чому ялиночка без прикрас?

  •                                           Це тому що ми ще не встигли їх виготовити.
    1.     Повідомлення теми і мети уроку.

А щоб дізнатись тему нашого уроку , виконаємо інтерактивну вправу Розєднай речення              Виготовлення ялинкових прикрас Слайд 4-5

 

Учитель. Як ви вже, любі діти, здогадались, темою нашого уроку буде  виготовлення ялинкових прикрас. Мета нашого уроку - навчитися виготовляти оригінальні ялинкові прикраси, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами. Для досягнення мети ми познайомимося з  історією виникнення ялинкових прикрас, здійснимо відео-подорож на фабрику ялинкових прикрас, навчимося виготовляти оригінальні ялинкові прикраси.

      

  1.           Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель. Діти, для того, щоб зробити оселю гарною перед новорічними святами, зовсім не обов’язково витрачати багато грошей на придбання новорічних прикрас. Чимало іграшок можна виготовити і власноруч. Такі прикраси несуть заряд позитиву, радість, тепло і святковий настрій.

Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємось багато цікавого про ялинкові прикраси, вдосконалимо навички з техніки пошиття, вишивки, аплікації.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

- До нашого уроку учні класу створили довідникове бюро. І зараз ви дізнаєтесь про святкування Нового року в минулому.

 

Повідомлення учнів.

  1. Традиція наряджати ялинку на Різдво з’явилася приблизно в сімнадцятому столітті в Європі. Спочатку в якості прикрас використовувалися яблука, фрукти, солодощі, свічки. Поступово їстівні прикраси були замінені на вироби з фольги, паперу, вати.
  2. Колись, дуже давно, Новий рік починали святкувати восени з вишнею.
  3. А з 1700 року російський цар Петро I призначив святкування Нового року взимку з чудовим деревом – вічнозеленою ялинкою.
  4. Усім відомі кульки з’явилися пізніше: вони вперше були створені в 1848 році у Німеччині. Їх виробляли зі зі скла, яке було усередині покрите шаром свинцю .
  5. Зараз без красуні-ялинки не обходиться жодне новорічне свято.
  6. Люди вірили , що прикрашаючи ялинку вони відганяють від оселі злі сили.
  7. Один з найвідоміших творців новорічних прикрас — Кристофер Радко. Його іграшки завжди виготовляються вручну, із застосуванням техніки початку ХІХ століття.
  8. Прикраси для святкових красунь робили навіть під час війни. Адже так важливо було незважаючи ні на що зберегти віру у свято, у чудо.
  9.               Мода на новорічні іграшки змінюється з року в рік, з’являються нові кольори, форми матеріали. Ці предмети можуть бути будь-якими: скляними, пластиковими, паперовими, головне – щоб вони радували вас і вашу родину, приносили в будинок свято.
  1.          Учитель. А зараз я пропоную вам здійснити відео-екскурсію на фабрику ялинкових прикрас і подивитись як створюють новорічні іграшки. (Слайд-відео 6)
  2.          Бесіда (Слайд 7)

 

  • Діти, а чи не жаль зрубувати в лісі таку красуню?  (Звичайно жаль)
  • І це заборонено робити. Існують спеціальні розсадники, де вирощують ялинки для новорічних свят.

У лісах  відводять спеціальні території для вирубування ялинок. А незаконне знищення дерев карається штрафом.

Ось уже і учні нашої школи проводять новорічні ранки біля штучної ялинки, яка виготовляється з пластмаси. Таким чином, ми беремо участь в акції Збережемо ялинку

  1.         Формування практичних умінь та навичок
  1. Значення уміння самостійно створювати прикраси. (подвійна мотивація).

Учитель. Нині особливо популярні авторські іграшки, зроблені власноруч. І ми на уроці також зробимо свої авторські іграшки на ялинку. Сьогодні ви працівники фабрики ялинкових прикрас, працюєте в цеху з виготовлення новорічних іграшок.

Виготовленими іграшками ви будете прикрашати нашу ялинку. Я буду стежити за тим, чи старанно, швидко та якісно ви працюєте і в кінці уроку ми  визначимо, яка команда працювала найкраще.

Але , перш ніж ми почнемо, давайте згадаємо види швів, які можна використовувати при пошитті та оздоблені іграшки.(Слайд –види швів 8-9)

  1. Фізкульхвилинка (ялинка) (слайд 10)

Учитель.У нас є  4 команди. Кожна з команд буде шити свою іграшку, яку вона вибере. ( діти обирають один з 4-х конвертів)

3. Перегляд демонстраційного матеріалу.

Діти розглядають зразки виробів. (Слайд 11)

- Найголовніше в будь-якій справі – руки людини. Недаремно є прислів’я: (Слайд 12)

 

  Руки твої найкращий клад,

  Коли зумієш їм дати лад.

 

- Нехай це прислів’я буде девізом нашого уроку.

Повторімо його.

4. Практична робота. Виготовлення новорічної іграшки.

 Завдання для учнів: Дібрати матеріали ,інструменти та виготовити новорічну іграшку із тканини, використовуючи техніку аплікація.

 а) Гра

Учитель.  А зараз пограємо у гру «Дешифратор» і дізнаємось, які інструменти нам потрібні для роботи. (Слайд 13-16)

б) Вступний інструктаж

Повторення правил безпечної роботи з ножицями та голкою, та санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи. (Слайд  17-19)

в) Самостійна робота учнів (Поточний інструктаж)

Практична робота виконується за інструкційною карткою (додаток 1). Слайд 20

 (Учитель за потреби надає учням практичну допомогу, консультує, контролює правильність виконання роботи на дотримання учнями правил безпечної праці))

г) Фізкульхвилинка  (Слайд 21)

(Діти виконують вправи з пандою)

д) Продовження самостійної роботи учнів.

  е) заключний інструктаж

  ж) аналіз виконання учнями самостійної роботи.

   з) демонстрація найкращих робіт.

VІІ. Підведення підсумків уроку

  1.               Рефлексія

Учитель. Сьогодні у нас відбулося справжнє свято новорічної іграшки, і створили ми його власноруч.

Кожен із вас сьогодні створив свою неповторну авторську новорічну іграшку, яка обов'язково подарує гарний настрій вам і вашим близьким.

        – А чи цікаво було вам робити ці іграшки? Зараз ми дізнаємось про це!

        Перед вами – ялинка, ми її прикрасимо вашими враженнями від уроку – кульками різного кольору (Додаток 2) Слайд 22

 

  1. Заключна промова учителя

Учитель. Бачу, наша ялинка виблискує червоними кульками, а це означає, що вдома ви спробуєте зробити ще одну іграшку. Сподіваюся, що ми започаткуємо нову традицію – створення в родинному колі новорічних ялинкових прикрас власноруч. Нехай вони стануть родинними оберегами і передаватимуться від покоління до покоління, бо за кожною такою іграшкою стоятиме сімейна історія.

 

- Дякую вам за урок!

Прийміть на прощання

Мої найкращі побажання.

Хай вам сонечко привітно сміється.

І наука легко дається.

З наступаючим Новим роком! Слайд 23

 

  1. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.

 

  1. Оголошення домашнього завдання.

Підготувати матеріали та інструменти для  виготовлення та оздоблення шитих ялинкових прикрас.

 

VІІІ. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Інструкційна карта

Технологія виготовлення новорічної іграшки .

 

  1. Матеріали та інструменти:

 кольоровий фетр,

 шаблони ялинкових прикрас,

 ножиці,

 олівець,

 додатковий декор (мереживо, атласні стрічки, бісер, бусини, ґудзики і т.д.),

 голки,

 нитки,

 синтепон, вата.

 

  1. Алгоритм виготовлення новорічної іграшки.

 

а) покласти шаблон на тканину та обвести

б) вирізати викрійку та деталі іграшки

в) пришити деталі іграшки (очі, ніс, додатковий декор тощо)

г) сметати деталі іграшки швом вперед голкою

д) сшити частини іграшки петельним швом

г) наповнити іграшку наповнювачем та дошити до кінця

д) пришити петельку .

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Червона кулька

  •                   усе сподобалося;
  •                   усе вийшло;
  •                   вдома ще буду робити іграшки

 

 

Жовта кулька

 

  •                   усе вийшло, але було складно;
  •                   більше робити не хочу

 

 

Синя кулька

 

  •                   нічого не вийшло;
  •                   більше робити не буду

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Денисенко Яна Іванівна
    Дякую! Урок дуже змістовний.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лойко Лариса Євгеніївна
    Дякую, за гарний урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
4095
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку