ТЕМА. НЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ ТА ДІЇ ПІД ЧАС ЇХ ВИЯВЛЕННЯ
Мета: ознайомити з небезпечними предметами, пояснити правила поведінки при знаходженні вибухонебезпечних предметів, формувати відповідальність за власні вчинки, бережне ставлення до власного здоров’я.
Хід інструктажу
За часів другої світової війни німецько-фашистські і радянські війська мінували дороги, будівлі, ділянки місцевості, закопували склади боєприпасів. Наприкінці війни, після звільнення тимчасово окупованих населених пунктів проводилося їх розмінування. Проте, частина вибухонебезпечних предметів ще залишилася в землі. І часто у періоди сніготанення і дощів, під час польових і будівельних робіт їх знаходять на берегах водойм, в ярах, лісах та інших місцях.
Відомі види ВНП.
Усі боєприпаси (артилерійські міни й снаряди, авіабомби, ручні гранати тощо) заряджені вибуховими речовинами і можуть вибухнути від удару, тертя, струсу та іншого механічного чи теплового впливу.
Гази, що утворюються при вибуху, з величезною силою розривають металевий корпус вибухового пристрою на велику кількість осколків, які, розлітаючись у всі боки, уражають на значній відстані від місця вибуху.
Випадково знайшовши вибухонебезпечні предмети деякі люди, й особливо діти, чіпають їх, а інколи намагаються розібрати, палять на вогнищах, роблять спроби розбити, кидають, у результаті чого від вибухів трапляються нещасні випадки.
Вибухові речовини, що застосовують в боєприпасах, є хімічними сполуками різного кольору – від світло-жовтого до темно-коричневого. Навіть після тривалого перебування у воді чи землі вони не втрачають здібності вибухати, а в деяких випадках, хімічно взаємодіючи з металевим корпусом боєприпаси, утворюють нові види дуже чутливих вибухових сполук.
Для запобігання нещасних випадків необхідно чітко пам'ятати наступні правила:
Дітям пропонуються назвати правила за малюнками, представленими на презентації.
– На занятті я дізнався ... .
Використані джерела