Урок "Вибухонебезпечні предмети"

Про матеріал
Запропонований матеріал можна використати для проведення інструктажу з техніки безпеки щодо поведінки при знаходженні вибухонебезпечних предметів.
Перегляд файлу

ТЕМА. НЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ ТА ДІЇ ПІД ЧАС ЇХ ВИЯВЛЕННЯ

    Мета: ознайомити з небезпечними предметами, пояснити правила поведінки при знаходженні вибухонебезпечних  предметів, формувати відповідальність за власні вчинки, бережне ставлення до власного здоров’я.

Хід інструктажу

  1.           Інформаційне повідомлення вчителя про небезпечні предмети та дії під час їх виявлення.

        За часів другої світової війни німецько-фашистські і радянські війська мінували дороги, будівлі, ділянки місцевості, закопували склади боєприпасів.               Наприкінці війни, після звільнення тимчасово окупованих населених пунктів проводилося їх розмінування. Проте, частина вибухонебезпечних предметів ще залишилася в землі. І часто у періоди сніготанення і дощів, під час польових і будівельних робіт їх знаходять на берегах водойм, в ярах, лісах та інших місцях.

  Відомі види ВНП.

  1.         Артилерійські снаряди складаються з металевого корпуса, вибухового заряду й детонатора.
  2.         Артилерійські міни за будовою схожі на артилерійські снаряди. З усіх боєприпасів артилерійські міни найнебезпечніші, бо їх детонатори  надзвичайно чутливі до механічного впливу й нагрівання.
  3.         Авіаційні бомби зовнішньо схожі на артилерійські міни, їх зазвичай знаходять  під час земельних робіт на великій глибині.
  4.         Ручні гранати мають яйцеподібну чи циліндричну форму. Їхні запали  переважно непомітні.

       Усі боєприпаси (артилерійські міни й снаряди, авіабомби, ручні гранати тощо) заряджені вибуховими речовинами і можуть вибухнути від удару, тертя, струсу та іншого механічного чи теплового впливу.

      Гази, що утворюються при вибуху, з величезною силою розривають металевий корпус вибухового пристрою на велику кількість осколків, які, розлітаючись у всі боки, уражають на значній відстані від місця вибуху.

 Випадково знайшовши вибухонебезпечні предмети деякі люди, й особливо діти, чіпають їх, а інколи намагаються розібрати, палять на вогнищах, роблять спроби розбити, кидають, у результаті чого від вибухів трапляються нещасні випадки.

       Вибухові речовини, що застосовують в боєприпасах, є хімічними сполуками різного кольору – від світло-жовтого до темно-коричневого. Навіть після тривалого перебування у воді чи землі вони не втрачають здібності вибухати, а в деяких випадках, хімічно взаємодіючи з металевим корпусом боєприпаси, утворюють нові види дуже чутливих вибухових сполук.

  1.     Дії при виявленні вибухонебезпечних предметів    

Для запобігання нещасних випадків необхідно чітко пам'ятати наступні правила:

  1. не можна торкатися ВНП, бо це загрожує життю;
  2. при знаходженні ВНП вдалині від населених пунктів потрібно поставити біля них помітну позначку і добре запам’ятати дорогу до того місця, де їх знайдено;
  3. не підходьте до виявленого предмета й не підпускайте до нього інших;
  4. вимкніть засоби радіозв'язку, мобільні телефони, інші засоби радіозв'язку, здатні викликати спрацьовування радіо детонатора;
  5. негайно повідомте про виявлений підозрілий предмет у чергові служби органів внутрішніх справ, МНС, оперативному черговому адміністрації населеного пункту.
  1. Перегляд відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=-EjWjJm9Y74
  2. Вправа «Назви правила»

Дітям пропонуються назвати правила за малюнками, представленими на презентації.

 

  1. Рефлексія «Продовжи речення»

   На занятті я дізнався ... .

  • Тепер я знаю … .

Використані джерела

  1. https://naurok.com.ua/besida-vidi-boepripasiv-ta-metodi-h-rozpiznannya-39496.html
  2. https://www.youtube.com/watch?v=-EjWjJm9Y74
docx
Додано
14 жовтня 2021
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку