Урок. Відділ Мохоподібні. Лабораторна робота № 12 “Будова мохоподібних”.

Про матеріал

Дана розробка дає уявлення про особливості будови та розмноження Мохоподібних, визначити риси пристосованості до умов існування, розширити знання учнів про основні місця зростання мохів на Землі та їх значення в природі і житті людини;

Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: ВІДДІЛ Мохоподібні. Лабораторна робота № 12 “Будова мохоподібних”.

Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про вищі спорові рослини; ознайомити з будовою та процесами життєдіяльності мохоподібних; охарактеризувати особливості мохів, як найменших за розмірами рослин лісу.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати рослини між собою та робити відповідні висновки; уміння логічно мислити; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища і особливо до рослин лісу – мохів, проводити екологічне виховання.

Тип уроку. Засвоєння нових знань. 
Форма уроку. Синтетична. 
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Міжпредметні зв ́язки: географія, фізика, історія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, гербарій, сухі мохи, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: бріологія, однодомна рослина, дводомна рослина, маршанція, сфагнум, зозулин льон, політрих.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Експрес – тести.

1. Клітини тіла у вищих спорових рослин:
а) диференційовані; б) не диференційовані.
2. Для запліднення вищих спорових вода:
а) потрібна; б) не потрібна.
3. Чоловічі статеві органи називаються:
а) антеридіями; б) архегоніями.
4. У циклі розмноження чергування поколінь:
а) наявне; б) відсутнє.
5. Спора є органом розмноження покоління:
а) статевого; б) нестатевого.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Сьогодні ми повинні вивчити особливості життєдіяльності і розмноження мохів. Дізнаємося, чому вчені вважають, що мохи першими з’явилися на Землі, чому їх називають “сліпою” гілкою розвитку рослинного світу.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Де краплина є води – 
Там ти можеш мох знайти:
На болоті, в горах, в лісі,
На колоді і на стрісі.
Де вологи є запас
Скрізь ростуть мохи у нас.
Наука, що вивчає мохи називається бріологією. До мохоподібних належить близько 25 тис видів.
Основна маса мохоподібних зосереджена у вологих місцях північної півкулі, у районах із помірним і холодним кліматом, особливо в тундрі, на болотах.
Рослина моху складається з єдиного нерозгалуженого стебла, густо вкритого спірально розміщеними листками. На верхній частині, на яку потрапляє світло, стебло та листки зелені, на нижній – жовто-бурі.
У мохів немає коренів, а їх функцію виконують ризоїди – ниткоподібні коренеподібні нитчасті вирости, які утримують рослину і всмоктують поживні речовини.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Виконання лабораторної роботи “Будова мохоподібних”.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Вставити пропущені слова у листі одного вченого до свого внука. Коли дідусь писав листа він був досить слабким, тому деякі слова були нерозбірливі:
“… мохоподібні є надзвичайно своєрідною групою рослин, що … пристосувалися до життя на … . Злиття … клітин можливе лише за наявності … .Вони є “сліпою” гілкою в розвитку рослин”.

VІ. Підведення підсумків уроку.

Розгаданий лист дідуся:. “ … мохоподібні є надзвичайно своєрідною групою рослин, що добре пристосувалися до життя на суходолі. Злиття статевих клітин можливе лише за наявності води. Вони є “сліпою” гілкою в розвитку рослин.”
Сліпою гілкою мохів називають, тому що у циклі розвитку переважає гамет офіт, що не сприяє їх життєдіяльності

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Параграф 41.
 

doc
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
1559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку