Урок «Види інструментів для ручного пиляння. Особливості процесу пиляння лобзиком»

Про матеріал

На цьому уроці необхідно сформувати в учнів знання та вміння дотримуватися технології обробки матеріалів різанням. Саме тому доцільно розпочати урок з актуалізації знань учнів щодо процесу розмічання заготовок з фанери, а також процесу різання та різальних інструментів, набутих на уроках трудового навчання в початковій школі. Можна запитати, чи підходять ці інструменти для обробки деревини, та підвести учнів до висновку про необхідність використання інших різальних інструментів.

Враховуючи, що абстрактне мислення у п'ятикласників розвинуте недостатньо, для формування поняття про різання матеріалів доцільно використати прийом порівняння з використанням наочних засобів. Порівнюючи зображення різальних частин інструментів для роботи з деревиною, учні легко можуть зробити висновок, що хоча інструменти мають різне призначення і будову, їхні різальні частини мають схожу форму, яка нагадує клин. Доцільно продемонструвати плакат із збільшеним зображенням різальних частин інших інструментів: ножівки, лобзика.

Важливо, щоб учні зрозуміли, чому ножівки, які застосовуються для різних видів пиляння, мають неоднакові зубці.

Учителеві необхідно розповісти про будову лобзика, показати його частини та звернути особливу увагу на те, як правильно заправляти пилку лобзика. Акцентувати увагу учнів на напрямі зубців лобзика та продемонструвати необхідні пристрої, що застосовуються під час випилювання лобзиком, зокрема на струбцину і спеціальну підставку, якими заготовка кріпиться до столу.

Спочатку доцільно показати, як виконується процес різання ножівками, який має бути нахил пилки до поверхні різання. Потім показати, як виконується випилювання лобзиком прямолінійних контурів а потім криволінійних. Це полегшить засвоєння навичок пиляння лобзиком.

Потім треба показати прийоми випилювання внутрішніх контурів і процес випилювання кутів.

Перед виконанням практичної роботи доцільно об'єднати учнів у пари, поставивши завдання: почергово допомагати напарникові навчитися правильно пиляти лобзиком, підказуючи, коли під час пиляння пилка відхилятиметься від вертикального положення чи допускатимуться інші порушення. Втрата учнями самоконтролю під час навчання випилюванню лобзиком є найтиповішою помилкою. Учні не помічають, коли пилка відхиляється від вертикального положення, тому запропонований спосіб взаємоконтролю є досить ефективним. За допомогою такого прийому учні швидше навчаються пиляти лобзиком, ламають менше пилок і виконують завдання якісніше.

Під час виконання практичної роботи вчитель повинен слідкувати, щоб учні сиділи прямо, не нагинаючись, лівою ( для правші ) рукою притримували заготовку, а правою тримали лобзик таким чином, щоб пилка плавно, рівномірно переміщувалася точно по лінії розмітки вертикально вгору і вниз.

Особливу увагу слід приділити питанням безпеки під час пиляння. Для цього треба постійно спостерігати за роботою учнів, надавати їм індивідуальну допомогу. У разі виникнення порушень правил безпечної праці необхідно зупинити роботу учнів і проводити повторний інструктаж.

Наприкінці заняття необхідно проаналізувати типові помилки, які допускали учні під час пиляння, порадити як уникати таких помилок у подальшій роботі, та підвести підсумки заняття. Достатньо часу треба передбачити для упорядкування та прибирання робочих мість.

Перегляд файлу

      Урок «Види інструментів для ручного пиляння. Особливості процесу пиляння лобзиком»

Автор, розробник (Паламарчук Володимир Васильович, «учитель-методист»,  учитель трудового навчання  Старокостянтинівського навчально-виховного

 комплексу  «Спеціалізована школа І ступеня, гімназія» Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області імені Героя України Сергія Михайловича Бондарчука )

Предмет трудове навчання

Клас:5

Тривалість уроку: 90 хв.

Тип уроку:(комбінований,)

Вид уроку: вивчення нового матеріалу

Технологія уроку: (ІКТ, технологія критичного мислення, розвиваюче навчання)

Мета:Навчальна:Забезпечити засвоєння знань: про прийоми випилювання; кріплення пилочки лобзика з використанням пристосувань; способи випилювання. Забезпечити формування умінь налаштовувати лобзик до роботи, виконувати нескладні елементи ажурного випилювання. Сприяти формуванню і розвитку знань, умінь і навичок випилювати лобзиком застосовуючи різні способи та прийоми, закріплювати пилочку використовуючи наявні пристосування.

Розвивальна:Сприяти розвитку рухової сфери (оволодіння моторикою дрібних м’язів рук, розвивати рухову спритність, точність і координацію рухів рук); сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості та інших вольових якостей учнів; формування технологічних компетентностей.

Виховна:Виховувати в учнів культуру праці, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність.

 

 

 

 

Задачі :

учень:

  •                                                   розрізняє види інструментів для ручного пиляння;
  •                                                   характеризує процес різання фанери й ДВП;
  •                                                   вибирає способи різання фанери й ДВП;
  •                                                   використовує пристосування для випилювання;
  •                                                   випилює деталі виробу лобзиком, з урахуванням припуску на подальшу обробку.

 

Обладнання:( мультимедійний проектор, електронні презентації: «Види інструментів для ручного пиляння» та « Прийоми пиляння лобзиком», столярний верстат, заготовки з фанери та ДВП, плакати із зобра­женням різальних частин інструментів, столярні ножівки, столики  для пиляння, копіювальний папір, олівці, кнопки або скріпки, лобзики, запасні лобзикові пилки, шліфувальний папір, шило, струбцина.)

Рекомендації до підготовки і проведенню уроку:

 На цьому уроці необхідно сформувати в учнів знання та вміння дотримуватися технології обробки матеріалів різанням. Саме тому доцільно розпочати урок з актуалізації знань учнів щодо процесу розмічання заготовок з фанери, а також процесу різання  та різальних інструментів, набутих на уроках трудового навчання в початковій школі. Можна запитати, чи підходять ці інструменти для обробки деревини, та підвести учнів до висновку про необхідність використання інших різальних інструментів.

Враховуючи, що абстрактне мислення у п’ятикласників розвинуте недостатньо, для формування поняття про різання матеріалів доцільно використати прийом порівняння з використанням наочних засобів. Порівнюючи зображення різальних частин інструментів для роботи з деревиною, учні легко можуть зробити висновок, що хоча інструменти мають різне призначення і будову, їхні різальні частини мають схожу форму, яка нагадує клин. Доцільно продемонструвати плакат із збільшеним зображенням різальних частин інших інструментів: ножівки, лобзика.

Важливо, щоб учні зрозуміли, чому ножівки, які застосовуються для різних видів пиляння, мають неоднакові зубці. 

Учителеві необхідно розповісти про будову лобзика, показати його частини та звернути особливу увагу на те, як правильно заправляти пилку лобзика. Акцентувати увагу учнів на напрямі зубців лобзика та продемонструвати необхідні пристрої, що застосовуються під час випилювання лобзиком, зокрема на струбцину і спеціальну підставку, якими заготовка кріпиться до столу.

Спочатку доцільно показати, як виконується процес різання ножівками, який має бути нахил пилки до поверхні різання.  Потім показати, як виконується випилювання лобзиком прямолінійних контурів  а потім криволінійних. Це полегшить засвоєння навичок пиляння лобзиком.

Потім треба показати прийоми випилювання внутрішніх контурів і процес випилювання кутів.

Перед виконанням практичної роботи доцільно обєднати  учнів у пари, поставивши завдання: почергово допомагати напарникові навчитися правильно пиляти лобзиком, підказуючи, коли під час пиляння пилка відхилятиметься від вертикального положення чи допускатимуться інші порушення. Втрата учнями самоконтролю під час навчання випилюванню лобзиком є найтиповішою помилкою. Учні не помічають, коли пилка відхиляється від вертикального положення, тому запропонований спосіб взаємоконтролю є досить ефективним. За допомогою такого прийому учні швидше навчаються пиляти лобзиком, ламають менше пилок і виконують завдання якісніше.

Під час виконання практичної роботи вчитель повинен слідкувати, щоб учні сиділи прямо, не нагинаючись, лівою ( для правші ) рукою притримували заготовку, а правою тримали лобзик таким чином, щоб пилка плавно, рівномірно переміщувалася точно по лінії розмітки вертикально вгору і вниз.

Особливу увагу слід приділити питанням безпеки під час пиляння. Для цього треба постійно спостерігати за роботою учнів, надавати їм індивідуальну допомогу. У разі виникнення порушень правил безпечної праці необхідно зупинити роботу учнів і проводити повторний інструктаж.

Наприкінці заняття необхідно проаналізувати типові помилки, які допускали учні під час пиляння, порадити як уникати таких помилок у подальшій роботі, та підвести підсумки заняття. Достатньо часу треба передбачити для упорядкування та прибирання робочих мість.

Як домашнє завдання можна запропонувати учням опрацювати матеріал теми за параграфами  §11, §12 підручника Сидоренко В.К. Трудове навчання (для хлопців) : підр. для 5 класу загальноосвіт. навч. закл. / В.К. Сидоренко, Д.В. Лебедєв. – Харків : Сиция, 2013. – 256с.: іл. 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина (2хв)

Привітання з учнями, перевірка присутніх і їх готовність  до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація знань учнів.  (5 хв)

  1.         Назвіть інструменти для розмічання?
  2.         Які є способи перенесення малюнка на основу?
  3.         Які матеріали ви різали?
  4.         Які інструменти для різання паперу, картону, тканини ви використовували в початкових класах?
  5.         Чи підходять ці інструменти для обробки деревини?
  6.         Які вироби виготовляють з деревини?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Нас оточує безліч потрібних речей. Усі вони не виникають самі по собі або за помахом чарівної палички, їх виготовили з певних матеріалів люди. Всі вони необхідні нам при виконанні певної роботи, щоб полегшити працю людини або просто прикрасити нашу домівку.

Презентація виставки кращих творчих робіт учнів минулих років.

 На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з інструментами для пиляння фанери і ДВП, видами пиляння, правилами техніки безпеки,  будете оволодівати уміннями працювати з ручним інструментом для обробки фанери – лобзиком. Завдяки цьому ви зможете виготовляти багато виробів з фанери. Отож записуємо сьогоднішню дату, класна робота, тему уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу (23 хв)

  1.         Процес різання.( Під час пояснення нового матеріалу доцільно використати електронну презентацію «Види інструментів для ручного пиляння»).

Ділову деревину обробляють за допомогою різноманітних інстру­ментів: ножа, пилки, стамески, долота тощо. Усі ці інструменти ма­ють важливу особливість — їхні різці мають форму клина. Під дією прикладеної до інструмента сили різець заглиблюється в деревину, розколюючи або розриваючи її. Цей процес називають різанням.

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-91.pngРозрізняють два види різання: без зняття шару матеріалу та із зняттям. Найпоширенішим є другий вид. Унаслідок заглиблення ву­зенького клина в деревину від неї відокремлюються дрібненькі частин­ки у вигляді тирси. Цей процес називають пилянням. Здійснюють його багаторізцевими різальними інструментами — пилками.

 

 

 

 

                                                            Дія клина

   (пиляння із зняттям шару деревини)     (пиляння зі зняттям шару матеріалу)

2.  Інструменти для пиляння фанери і ДВП. Їх будова.

Столярна пилка — це металева стрічка з нарізаними на ній з од­ного боку зубцями. Кожен зубець має форму клина. Між зубцями є проміжки — пазухи. Місце різання, яке утворилося в де­ревині, називають пропилом, а початок пиляння — запилом.Під час різання тирса попадає в пазухи, а під час виходу зубців з деревини - висипається назовні. Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-93.png

Щоб пиляння і виготовлення виробів були якісними, зубці пилки добре

загострюють. А щоб полегшити процес пиляння та зменшити витрати сил на його виконання, зубці пилки почергово, один за одним відгинають на певну відстань у протилежні сторони. Цей процес називають розведенням зубців. Виконують його розводкою.

 

Описание: 003Описание: 004

 

 

Розводка                           Утворення пропилу

Пиляння заготовок із ДСП або ДВП, що мають прямолінійні контури, виконують лучковою пилкою із дрібними зубця­ми.

Під час пиляння нахил пилки до поверхні

різання має складати 15...200. Для зменшення

тертя полотна пилки користуються дерев'яним клинком, а для перевірки перпендикулярності — кутником.

Описание: клин пила

 

 

 

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-95.pngПиляння заготовок, що мають криволінійні контури використовують ручний лобзик.

 

 

 

 

Пиляння лобзиком здійснюється за допомогою так званого столика, який кріпиться до столярного верстака. Столик для випилювання - це спеціальна підставка, яка кріпиться до стола або кришки верстака для зручності випилювання лобзиком. Він може кріпитися до кришки за допомогою струбцини або шурупами. Якщо до столика прикріпити поздовжню пластину, то його кріплення можна здійснити в затискачах верстака.

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-97.png

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-92.png3. Ручне пиляння фанери і ДВП.

Людську працю полегшують інструменти, що покращують якість роботи. Отож для ручного пиляння фанери та  ДВП використовують такі інструменти: ручний лобзик, столярна ножівка, лучкова пилка.

4. Прийоми пиляння лобзиком.(Під час пояснення нового матеріалу використовуємо електронну презентацію Прийоми пиляння лобзиком»).

 Під час випилювання лобзиком стежать, щоб пилочка рухалась рівномірно і перпендикулярно до площини заготовки зі швидкістю приблизно 60...80 подвійних рухів на хвилину. Пиляти лобзиком необхідно повільно та рівномірно. При випилюванні кутів (особливо гострих) зручніше пиляти у двох напрямках.

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-105.pngВнутрішні кути випилюють уздовж сторони кута до його вершини, а зовнішні - уздовж сторони кута від його вершини.

У цьому випадку не потрібно змінювати напрямок пиляння, а кут буде випиляний досить чітко.

 Зовнішні контури слід випилювати із зовнішнього боку від лінії розмічання, а внутрішні - з внутрішнього. Це означає, що лінія розмітки повинна залишатися на заготовці для орієнтації під час подальшої обробки.

Зазор між лінією розмітки і пропилом не повинен перевищувати 0,5 мм. Лінії розмітки після випилювання слугуватимуть межами обробки деталі напилком.

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-106.pngЗа наявності у заготовки зовнішніх і внутрішніх контурів насамперед випилюють внутрішні контури.

При випилюванні в заготовці внутрішніх контурів у ній необхідно зробити отвори для встановлення в них пилочки. Їх роблять поблизу лінії розмітки, але так, щоб не пошкодити її. Отвори можна просвердлити або зробити за допомогою шила. В обох випадках під заготовку слід підкласти шматок непотрібної деревини або фанери, щоб запобігти можливому сколюванню нижніх шарів деревини.

 Для роботи краще використовувати шило з тригранним заточуванням. Отвір роблять майже наскрізним доти, доки на зворотному боці не з’явиться слід від інструмента. Заготовку перевертають і продовжують свердлити отвір з протилежного боку: така послідовність зменшує ризик розколювання шпону з нижнього боку заготовки під час виготовлення отвору. Після цього рамку лобзика слід стиснути в спеціальному пристосуванні і відкрутити гайку верхнього затискача.

 Звільнений кінець пилочки вставляють у виготовлений отвір і знову закріплюють у верхньому затискачі. Знявши затискний пристрій, заготовку разом з лобзиком обережно кладуть на столик для випилювання і починають працювати.

Дрібні роботи здійснюють у круглому отворі столика, а випилювання великих та середніх контурів виконують у вирізі столика.

Найчастіше користуються лобзиком, який має натяжну металеву рамку з ручкою та двома затискачами з баранцевими гайками на кінцях рамки для кріплення пилочки.

 Пилочка для лобзика являє собою вузьку сталеву смужку із зубчиками, які спрямовані в один бік. Пилочки розрізняються за шириною полотна та насічкою зубчиків.

Для роботи з товстою фанерою та деревиною використовують широке полотно з крупними зубчиками, а для пиляння тонкої фанери - вузеньке полотно з дрібними зубчиками. Чим дрібніші зубчики, тим довший процес пиляння, але водночас тим краща якість отриманої поверхні.

 Щоб підготувати лобзик до роботи, пилочку закріплюють у нижньому затискачі так, щоб зубчики були спрямовані в бік ручки.

Після цього натяжну рамку стискають за допомогою спеціального пристосування і закріплюють другий кінець пилочки у верхньому затискачі.

Якщо відпустити стиснуті кінці рамки, вона займе своє попереднє положення, що призведе до натягу пилочки.

5. Правила техніки безпеки при пилянні лобзиком.

 Працюючи лобзиком, необхідно дотримуватися таких правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

1.    Працювати в халаті або фартуху в береті або косинці.

2.    На робочому місці мають знаходитися лише ті інструменти й предмети, які безпосередньо потрібні для виконання практичного завдання.

3.    Користуватися слід лише справним, добре налагодженим інструментом.

4.    Інструменти й пристосування слід розташовувати на верстаку таким чином, щоб вони не виступали за межі верстака й не падали додолу.

5.    Випилювальний столик має бути надійно закріплений.

6.    У процесі роботи слід сидіти прямо.

7.    Пилочку лобзика слід тримати перпендикулярно до заготовки.

8.    Пиляти потрібно рівномірно, виконуючи рухи вгору-вниз, не натискаючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалася.

9.    Пальці рук не можна розміщувати близько та навпроти руху пилочки.

10.    Працюючи інструментом, не можна відволікатися і заважати працювати іншим.

11.    Забороняється здмухувати тирсу, яка утворилася в результаті пиляння. Прибирати її необхідно щіткою.

12.    Після завершення роботи інструменти потрібно покласти у відповідне місце, а робоче місце прибрати.

6. Розв'язання тестів. (Додаток 1).

 

V. Практична робота (55 хв)

Перед тим, як розпочати практичну роботу, можна провести дидактичну гру.

Гра «Виправ помилку»

Учитель зачитує правила і прийоми випилювання, у яких є хибні й неточні твердження, учні виправляють помилки.

- У процесі роботи необхідно стояти (сидіти) прямо.

- Лобзик тримати під певним кутом (перпендикулярно) до фанери.

- Пиляти рівномірно, сильно (не сильно) натискаючи на пилочку.

- Пиляючи, лобзик пересувають дуже швидкими (повільними) рухами.

· На згинах контуру лобзик (фанеру) повільно повертають, не припиняючи руху в пропилі.

Завдання на практичну роботу.

Випиляти лобзиком по контуру розмітки моделі гелікоптера. (Додаток 2).

Чергові учні роздають інструменти, матеріал, завдання для виконання роботи, картки жовтого і червоного кольору.

Учитель наголошує: якщо в учнів виникнуть запитання, то вони мають підняти вгору жовту картку, якщо потрібна термінова допомога вчителя, піднімають червону картку.

Послідовність виконання роботи

1. За завданням учителя ознайомся з орієнтовними об’єктами праці.

2. Підбери заготовку потрібних розмірів.

3. Перенеси зображення за допомогою копіювального паперу.

4. Випиляй виріб.

5. Здійсни контроль якості виконаної роботи.

6. Кінцеву обробку та оздоблення виробу виконай після вивчення наступних тем.

 

Вступний інструктаж

До початку роботи методом розповіді ознайомити учнів з наступним матеріалом:

столярні вироби, особливо з фанери, що мають криволінійні обриси, неможливо випиляти столярною ножівкою, як це є у нашому випадку з гелікоптером. У таких випадках користуються лобзиком. Він складається з металевої рамки 3 і станка з ручкою. На станку є два затискачі – верхній  і нижній, в яких зубчиками до низу кріпиться пилочка.

У ході демонстрації звертати увагу учнів на такі моменти:

- лобзик брати за ручку правою рукою;

- пересувають лобзик повільно;

- заготовку, яку пиляють, міцно притискують лівою рукою до підставки;

- на згинах контуру фанеру повільно повертають, не припиняючи руху в пропилі;

- коли пилочка займе потрібний напрям, можна пиляти далі по лінії.

Поточний інструктаж

Під час роботи звернути увагу учнів на наступне:

- лобзик тримати перпендикулярно до заготовки;

- під час роботи сидіти прямо;

- станок лобзика повинен рухатись на рівні плеча працюючого;

- пиляти рівномірно, не натискаючи сильно на пилочку, щоб вона не зламалась;

- тиск на пилочку може бути таким, як на олівець під час малювання;

- через кожні 3-5 хв робити перерву для того, щоб пилочка охолола.

Індивідуальний інструктаж.

 Учитель спостерігає як учні виконують поставлене завдання, надає допомогу учням які цього потребують, наголошує на недоліки які учні допускають.

Заключний інструктаж:

- звернути увагу дітей на дотримання правил безпеки (повторюють учні методом «незакінчене речення» - кожен по черзі завершує речення: «Під час роботи необхідно…»);

- перевірка виконаного завдання;

- звернути увагу учнів на допущені помилки та на порушення правил техніки безпеки.

- аналіз робіт учнів і наголосити що потрібно запам’ятати у подальшому виготовленні виробу.

- прибирання робочого місця.

VІ. Рефлексія

Учні  оцінюють свою активність на уроці, корисність і цікавість форм подачі знань, колективну роботу. Вони можуть по ланцюжку висловитися про значущі для них цінності уроку:

  • Я дізнався...
  • Я навчився...
  • Я зрозумів, що можу...
  • Мені сподобалося...
  • Для мене стало новим...
  • Мене здивувало...
  • Мені було важко…

VIІ. Домашнє завдання:

Опрацювати текст §11, §12 підручника Сидоренко В.К. Трудове навчання (для хлопців) : підр. для 5 класу загальноосвіт. навч. закл. / В.К. Сидоренко, Д.В. Лебедєв. – Харків : Сиция, 2013. – 256с.: іл. 

VІІІ. Підсумок уроку.

1. Що ви робили на уроці?

2. Яку тему вивчали?

3. Які питання розглянули?

4. Що вдалося найкраще?

5. Над якими уміннями ще необхідно працювати?

6. З якими інструментами ознайомилися.

Виставлення оцінок за роботу на уроці, визначення найактивніших учнів.

 

 

 ІХ. Додатковий матеріал до уроку.

Додаток 1.

Тестові завдання

1. Пазухи (западини) між зубцями ножівки слугують для:

А) зручності розведення зубців

Б) загострення зубців ножівки

В) видалення тирси

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-113.png

2.Як називається пристрій 2, за допомогою якого закріплено підкладну дошку І?

А) ручні лещата

Б) затискач

В) струбцина

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-114.png

3. На якому зображенні правильно показано кріплення пилки в лобзику?

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-115.png

 

 

 

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-116.png4. Що зображено на малюнку?

А) організація робочого місця

Б) виконання роботи лобзиком

В)  процес кріплення заготовки

 

 

Описание: http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud-5-tereshuk/tereskuk-trudove-5-klas-91.png5. Що зображено на малюнку?

А) види пиляння

Б) інструменти для пиляння

В) правила техніки безпеки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

Модель гелікоптера

http://pandiaweb.ru/text/79/505/images/image015_0.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Модель гелікоптера

Позиція

Назва

Кількість

Матеріал

Розміри, мм

1

Флюзеляж

1

Фанера

5х75х195

2

Великий гвинт

1

Фанера

5х140х140

3

Малий гвинт

1

Фанера

5х80х80

4

Колесо переднє

1

Фанера

Ф25х5х40

5

Колесо заднє

2

Фанера

Ф25х5

6

Тримач коліс

1

Фанера

5х60х95

 

docx
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
3615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку