Урок "Відмінки іменників"

Про матеріал
Урок з української мови для 6 класу з теми "Відмінки іменників" за навчальною програмою « Українська мова.5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти. ( Автори : Заболотний О.В.,Заболотний В.В., Лавринчук В.П.,Пліванчук К.В.,Попова Т.Д.).
Перегляд файлу

Урок української мови в 6 класі

Тема. Відмінки іменників (повторення).

Мета: 

- формувати предметні компетентності: повторити та поглибити знання учнів про іменник як частину мови, формувати навички визначення відмінків іменників, розрізнення їх за значенням, розвивати творчі вміння використовувати іменники у власних висловлюваннях.

- формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою - реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ; уміння вчитися впродовж життя- розвивати мовленнєво-комунікативні вміння; інформаційно-комунікативну- синтезувати соціокультурну інформацію з різних джерел, опановувати способи збору, узагальнення, систематизації, оперувати інформацією, отриманою на уроці, розвивати вміння учнів обирати потрібні джерела інформації; загальнокультурну - формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності; соціальну - співпрацювати з однокласниками та вчителем; громадянську – усвідомлювати відповідальність за охорону довкілля, бути активними в прийнятті рішень, у суспільному житті.

Очікувані результати:

Учні вмітимуть:

розпізнавати відмінки іменника, відмінювати слова за відмінками, правильно утворювати  і вживати форму кличного відмінка.

Тип уроку: формування компетентностей

Методи, прийоми, види, форми роботи: слово вчителя, робота в групах, робота в парах, робота з картками, вправа ‘Музична скринька’.                                                                

 

ХІД УРОКУ

І. Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

- Вправа “Мій настрій”. Використання вебінструмента дошка Flinga.                                                                                                                    

 

II. Актуалізація та корекція опорних знань.

 Учитель читає поезію Д. Білоуса. Діти називають відмінки.

              Є ще люди сонні, наче сови,

              А глухі до слова – це найгірше,

              Ти до рідної прислухайсь мови,

              Прокажи відмінки – це ж як вірш!

               Хто питає: хто ти? що ти?

               Хоче він про наслідки робити

               І про себе чути лиш похвали,

               Щоб тебе як приклад називали.

                                             (Називний)

 

              А оцей досвідчує свого –

              Хоче знати він: кого? чого?

               І про тебе знать, якого роду,

               Що немає роду переводу.

                                             (Родовий)

 

               Все він дасть – не жаль йому,

               Але хоче знать: кому? чому?

               Знать про тебе, гожого на вроду

               Що даєш і ти своєму народу.

                                              (Давальний)

 

               А ось в цього є свої потреби,

               Він – кого? і що? Питає в тебе.

               І кого всі ми за друзів маєм,

               І що друзі роблять нам навзаєм?

                                              (Знахідний)

 

               Це й же хоче знать: ким? чим?

               У труді орудуй з ним.

               Хоче знать, що здатний ти утнути?

               Чим ти станеш? Ким ти хочеш бути?

                                               (Орудний)

 

               Де? В якому місці?

               Хоче знати – у селі чи в місті?

                                                  (Місцевий)

               Кличе всіх навколо:

               Гей Іване, Петре чи Миколо!.

                                                ( Кличний)

III. Етап цілевизначення і планування.

1.Визначення разом з учнями мети уроку.

Учитель: Отож ви пригадали назви відмінків іменників. Подумайте та дайте відповідь на питання:

-Які ваші сподівання від уроку?

- А ви на уроці якими маєте бути?

-  Чого ви очікуєте від уроку?

IV.Етап  цілереалізації (опрацювання навчального матеріалу)

 1.Опрацювання теоретичного матеріалу.

Відеоурок «Відмінки іменників. Відмінювання іменників»              

Відео «Відмінки іменників,їх відмінювання. Кличний відмінок

Відеопояснення «Відмінки іменників, їхнє значення»    

 

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D_KPL1bPmfi0%26ab_channel%3D%25D0%2592%25D0%25A8%25D0%259A%25D0%259E%25D0%259B%25D0%2595&2&0 http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DVnpRidD4c-0%26ab_channel%3D%25D0%25AF%25D1%2580%25D0%25BE%25D1%2581%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B2%25D0%25B0%25D0%2595%25D0%25B4%25D0%25BD%25D0%25B5%25D0%25B2%25D0%25B0&2&0  C:\Users\кв\Desktop\qr-code (2).gif

   2.   Робота в групах.

Вправа «Розумники»

Перепишіть речення. Подані в дужках іменники поставте у формі кличного відмінка. 1. Багато в світі є стежок для тебе, мій (герой)! (М. Познанська). 2. Виростеш ти, (син), вирушиш в дорогу (В. Симоненко). 3. Шипшина важко віддає плоди. Вона людей хапає за рукава, вона кричить: «(Людина), підожди! Ти підожди, (людина), будь ласкава»! (Ліна Костенко). 4. Чи не тому в барвінку, (ненька), і взимку листя зелененьке, що від землі бере тепло? (В. Василашко).

Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww&t=8s

3.Вправа 2.   Подані іменники поставити у формі кличного відмінка. Два-три з      них увести до самостійно складених речень у ролі звертання.

Мама, матуся, мати, батько, татусь, брат, братик, сестра, сестриця, товариш, приятель, читач, слухач, лікар, учитель, громада, товариство, панство, пани.

4.Вправа ‘Хто швидше?’

Утворіть від поданих слів і словосполучень форму кличного відмінка. З одним записаним іменником (у формі кличного відмінка) складіть речення. Андрій, Наталія, Олег, Катруся, Галина Дмитрівна, Любов Петрівна, пан Мельничук, Ігор Олександрович, добродій, добродійка, друг Сергій, подруга Тетяна, Валерій Петрович.

 5.Вправа ‘Музична скринька’

Прослухати пісню. Виписати слова у кличному відмінку.

https://www.youtube.com/watch?v=-D9PFdiNDfo&t=21s

6. Робота з картками.

7.Інтерактивні вправи:

https://learningapps.org/5956523

https://learningapps.org/8130885

https://wordwall.net/uk/resource

8.Виконання тестових завдань:

https://naurok.com.ua/test/vidminyuvannya-imennikiv-klichniy-vidminok-752233.html

 

VII.  Рефлексійно-оцінювальний етап.

1. Аналіз результатів.

2. Стимулювання позитивної навчальної мотивації.

3. Самооцінювання.

  •         

VIII. Домашнє завдання, його інструкція.

Для всіх учнів

Складіть плейлист улюблених пісень, у текстах яких є іменники у кличному відмінку. Запишіть речення з іменниками у кличному відмінку, підкресліть головні члени речення.

Індивідуальні завдання

Напишіть есе «Українська пісня – це бездонна душа українського народу, це її слова» або «Пісенні скарби сучасних українців»

               Використані джерела :

1.Електронний ресурс. Код доступу:

https://learningapps.org/5956523

https://learningapps.org/8130885 

https://learningapps.org/17865565

2.https://wordwall.net/uk/resource/39346586

3. Електронний ресурс. Код доступу:

https://vseosvita.ua/library/rid-imennikiv-interaktivni-vpravi-288514.html

4.Книга для вчителя «Українська мова. 6 клас»: навчально-методичний посібник у двох частинах. Друга частина / За заг. ред. Н.В. Химери. 2023. 185 с.  

5. Електронний ресурс. Код доступу:  https://www.facebook.com/photo/?fbid=3665980906987372&set=pcb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку