Урок "Відмінювання іменників"

Про матеріал
Даний конспект уроку призначений для 4 класу. Урок містить цікави ігрові вправи.
Перегляд файлу

Тема: « Відмінювання іменників»

Мета: ознайомити з поняттям відмінювання як зміною форми слова за питаннями, з системою відмінків іменників; вчити визначати відмінки іменників у реченнях, змінювати слова за іменниками, правильно використовувати їх у тексті; розвивати мовлення учнів, увагу, вміння аналізувати, творче мислення; виховувати інтерес до навчальної праці, старанність, наполегливість, ціннісне ставлення до краси навколишньої природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма проведення: інтерактивний урок

Методи і прийоми: «Криголам», пошук відповідностей, виключення зайвого, метод рефлексії, метод помилок, метод емпатії, «інтерв’ю», ігрові прийоми.

Обладнання: підручник «Рідна мова» ( частина І) М. С. Вашуленко…, К. «Освіта» 2004; презентація до уроку, проектор, картки для роботи в парі, картки із словами на дошку, надувні кульки, хмарка, сонечко.

     Хід уроку

 

  1. Організація класу.

Знайомство.  А щоб він пройшов не марно і змістовно, ми повинні гарно попрацювати. Які ми маємо бути?

Вправа “Криголам”.     У – уважні

    Р – розумні

    О – організовані

    К – кмітливі

  1. Актуалізація опорних знань.
    1. Яку частину мови ви зараз вивчаєте? ( Іменник)
  • Іменник означає … ( назву предмета.)
  • Іменники відповідають на запитання ( Хто? Що?)
  • Ми не можемо визначити рід у іменників ( множини).

Гра  «Що зайве? Чому?»

Голова, дорога, гвинтик, мавпочка, книга.

Матуся, море, подружка, котик, їжак.

  1.  Розподіли на дві групи. Чому так розподілили?

Дніпро, орел, осінь, Херсон, школа, Гола Пристань, листя. ( власні – загальні)

Друзі, масло, учні, пташки, дощ, золото. ( однина – множина)

  1. З’єднай пари синонімів

Зав’юга  цвірінчання

Будинок  шлях

Дорога  заметіль

Щебет  хата

  1. З’єднай пари антонімів.

День   літо

Сльози  війна

Зима   сміх

Мир   ніч

  1. Визначте рід іменників.

Ведмедик, іграшка, вікно, лялька, хустина, олівець, перо, зошит, серце.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Тема нашого уроку «Відмінювання іменника. Початкова форма іменника». Завданнями уроку є:  познайомитися з відмінками, будемо змінювати іменники за відмінками, дізнаємося про початкову форму іменника.

Каліграфічна хвилинка

— Закресліть літери, що найчастіше повторюються, та утворіть слово.

П, б, з, е, р, е, б, з, а, з, б, е, ц, б, е, з, я (Праця)

— Виконайте звукову модель  цього слова.

— Доберіть спільнокореневі слова до слова праця.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Колективне виконання вправи 100 (с. 51)

Учні читають прислів’я і приказки та пояснюють їх зміст.

— Яке слово повторюється в кожному реченні?

— Випишіть ці слова в зошити.

— Яка частина слова змінилася? Виділіть її.

— Як ви вважаєте, чому змінилися закінчення іменників? (Тому що вони відповідають на різні питання.)

— Таку зміну іменників за питаннями називають відмінюванням.

— Чи змінилося значення цього слова? (Ні. Змінилася лише його форма.)

2. Робота в парах. Вправа 101 (с. 51)

Опрацювання правил, які необхідно запам’ятати.

— Поставте одне одному запитання за змістом правил та дайте на них від­повідь.

3. Колективне виконання вправи 102 (с. 51–52)

Ознайомлення з таблицею відмінювання іменників.

  • Колективне заучування назв відмінків по порядку і питань, на які вони від­повідають.

— Що цікавого ви помітили у питаннях називного і знахідного відмінків? Давального і місцевого?

5. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Тренувальна вправа 104 (с. 53)

  • Виразне читання вірша Н. Голуб.
  • Визначення початкової форми іменників (усно)

Підказочка. Форма називного відмінка однини є початковою формою імен­ника.

  • Вибіркове списування з граматичним завданням.

Смереки (смерека), ясени (ясен), тополі (тополя), квіти (квітка), трави (трава), сади (сад), вірші (вірш).

  • Визначення кличної форми виділених іменників.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що цікавого ви дізналися на уроці?

— За якими відмінками змінюються іменники?

— Що є початковою формою іменника?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 106, с. 54.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку