Урок "Відмінювання іменників у множині"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з відмінюванням іменників у множині; учити правильно ставити питання і визначити відмінок; звернути увагу на відмінність у закінченнях іменників деяких відмінків; вдосконалювати вміння і навички правопису відмінкових закінчень іменників; розвивати мовне чуття, спостережливість, інтерес до вивчення мови; виховувати культуру писемного мовлення, старанність.

Обладнання: картки поточного контролю знань, таблиця відмінювання іменників у множині, кубик Блума.

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА 4 КЛАС

 

   Тема уроку:  ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ У МНОЖИНІ

   Мета: ознайомити учнів з відмінюванням іменників у множині; учити правильно ставити питання і визначити відмінок; звернути увагу на відмінність у закінченнях іменників деяких відмінків; вдосконалювати вміння і навички правопису відмінкових закінчень іменників; розвивати мовне чуття, спостережливість, інтерес до вивчення мови; виховувати культуру писемного мовлення, старанність.

   Обладнання: картки поточного контролю знань, таблиця відмінювання іменників у множині, кубик Блума.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.  ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА УРОК.

— Яким ви хочете бачити наш урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, пошуковим, загадковим проблемним)

— А ви на уроці якими повинні бути? ( Дисциплінованими, уважними , активними, зібраними, наполегливими)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо, цікавий, творчий продуктивний урок. А в якій формі ми будемо працювати, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте ребус.

003.jpg

Подорожувати ми з вами будемо потягом, а зупинятися на станціях.

Перевірка домашнього завдання, станція «Самостійна», «Ігрова», «Вивчення нового», «Каліграфічна», «Колективна», «Відпочинку», «Загублених слів», «Кубування», «Мовленнєва».

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання (вправа 161, с. 72).
  2. Самостійна робота

Завдання:   добери іменник, визнач відмінок.

     1 варіант                                                       2 варіант

Сидить (на чому?)  М.в.                                    Їде (на чому?)     М.в.

Побачив (що?)         Зн.в.                                   Грався (чим?)     О.в.

Малює (чим?)          О.в.                                    Несе (кому?)       Д.в.

Багато ( чого?)         Р.в.                                     Кличе (кого?)      Р.в

Подарував (кому?)  Д.в.                                     Знайшов ( що?)   Зн.в.

Прийшов (хто?)       Н.в.                                     Співав (хто?)       Н.в.

  1. Гра «Я — тобі, ти — мені»

Учитель називає іменники в однині, а учні ставлять їх у множину. Автомобіль, черговий, сіль, школа, квітка, молоко, річка, читання.

     Що ви помітили? (Є іменники, які вживаються тільки в однині.) Учитель називає іменники в множині, а учні ставлять їх в однину.

Гори, ворота, міста, села, штани, океани, хлопці, гроші.

  Що ви помітили? (Є іменники, які вживаються тільки в множині.)

  Чи змінюються за відмінками іменники у множині?

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми про це дізнаємося, будемо вчитися відмінювати іменники в множині, правильно писати закінчення цих іменників.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Спостереження над мовним матеріалом (вправа 162, с. 73)

Ознайомлення з таблицею відмінювання іменників у множині

— За якою ознакою здійснено розподіл іменників? (За родами)

— Які закінчення мають іменники кожного роду в множині?

— У яких відмінках іменники у множині мають однакові закінчення? (Іменники, що означають назви неістот,— у називному і знахідному відмінках; іменники, що означають назви істот, — у родовому і знахідному відмінках.)

— У яких відмінках іменники вживаються з прийменниками, а у яких — без них?

— Звірте свої висновки із правилом на с. 73.

  1. Каліграфічна хвилинка

Розкрийте зошити, каліграфічно запишіть число, класну роботу,  склади і слова.

C:\Users\Наташа\Desktop\2 (1).jpgC:\Users\Наташа\Desktop\original.jpgОс    сі    ос  ін  нь осінь  восени

C:\Users\Наташа\Desktop\2 (1).jpg 

C:\Users\Наташа\Desktop\след-ноги-17177417.jpgC:\Users\Наташа\Desktop\след-ноги-17177417.jpg

C:\Users\Наташа\Desktop\след-ноги-17177417.jpg

 

Осінь іде – дощі за собою веде.

Запишіть приказку в зошити.

  1. Колективне виконання вправи 163 (с. 74)

— Прочитайте подані слова.

— Які іменники вжиті в однині, а які — у множині?

  Поставте іменники, вжиті в однині, у форму множини.

  Іменники, подані у множині, провідміняйте за рядами:

1-й ряд — будинки; 2-й ряд — канали, 3-й ряд — поля.

4.Списування з коментуванням (вправа 164, с. 74)

  • Ознайомлення з текстом.

  Чого не вистачає у цьому тексті? (Слів)

  Звідки можна взяти слова, що відповідають змісту тесту? (З довідки)

  Відредагуйте поданий текст.

  Про що ви дізналися з тексту?

  • Списування тексту, виконання завдання на с. 74.
  • Перевірка виконаної роботи.

5. Фізкультхвилинка.

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1.Робота в парах

— Запишіть повні відповіді на запитання, використовуючи іменники, подані в дужках, і потрібні прийменники. Визначте відмінок цих іменників у реченнях.

Наприклад:        Де знаходить знання людина? (Книги)

                            Людина знаходить знання у книгах (М.в.)

 

  • Де росте велика верба? (Річки)
  • Де пташка звила гніздо? (Кущі)
  • Звідки діти приносять гриби? (Ліси)
  • Що росте на яблунях? (Яблука)
  • Без чого не намалюєш малюнок? (Олівці)

2.Творча робота в групах

Прочитайте текст, змінюючи форму однини іменників на форму множини.

1 група.

Восени у (білка) особливо багато клопоту . Треба на зиму ( гриб) насушити. Запастися (горіх), (жолудь), (шишка). (Дупло) вимостити, втеплити . А пізніше їм треба поміняти (шубка) .

2група.

У похід за (гриб) треба вирушати вранці. Вони ростуть під (дерево), (кущ), (пеньок). У росі блищать (шапка) грибів і їх добре видно. Коли нападає багато (лист), гриби ховаються. Треба  розгрібати листя (паличка).

 

3.Стратегія «Кубування» (Білки, гриби)

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

Вправа «Незакінчене речення»

  • Я навчився (лась) ...
  • Я запам’ятав (ла) ...
  • Я вмію...

VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 165 (с. 74-75).

 

Резерв. Кінезіологія

Подивися вгору, вниз,

Подивись очима скрізь.

І праворуч, і ліворуч.

Перевір, чи вуха поруч?

Знову вгору – знову вниз.

Лапою помацай ніс.

Ось і вправу закінчили,

Діти наші відпочили.

 

docx
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
6735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку