Урок «Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 530-80»

Про матеріал
Розробка інноваційного уроку з використанням електронних освітніх ігрових ресурсів. Мета: формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; оцінювати власну діяльність і діяльність однокласників; соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; інформаційної: розширити знання учнів про традиції святкування Нового року в різних країнах; показати можливості використання в навчальному процесі QR-кодів. формування предметних компетентностей: -учитись віднімати трицифрові числа виду 530-80; -актуалізувати знання учнів з теми «Віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд»; -сформувати розуміння школярами понять «розклад від’ємника (зменшуваного )на зручні доданки»; -повторити назви компонентів дії відніманні; -вдосконалювати навички розв’язування задач на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків; - розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне. Тип уроку: комбінований. Основні терміни і поняття: назви чисел при відніманні , розклад від’ємника (зменшуваного) на зручні доданки . Міжпредметні зв’язки: Я у світі, природознавство. Інноваційні технології : SmartKids, QR-коди. Форми роботи: індивідуальна ,фронтальна, робота в групах, робота в парах. Етап використання ЕОІР: перевірка домашнього завдання; закріплення і систематизація знань Мета використання ЕОІР: ефективна організація та супровід освітнього процесу; мотивація учнів до навчальної діяльності; раціональне використання навчального часу; формування ІК-компетентності: розвиток стійкості уваги. Обладнання: обчислювальні таблиці, картки для групової роботи, картки контролю, мультимедійне обладнання, підручник для 3 класу «Математика» (автори Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька- К.- Видавничий дім «Освіта»- 2013,с.58-61). Форма проведення: урок-подорож.
Перегляд файлу

Тема. «Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 530-80».

Мета:

  формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; оцінювати власну діяльність і діяльність однокласників;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про традиції святкування Нового року в різних країнах; показати можливості використання в навчальному процесі QR-кодів. 

формування предметних компетентностей:

-учитись віднімати трицифрові числа виду 530-80;

-актуалізувати знання учнів з теми «Віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд»;

-сформувати розуміння школярами понять «розклад від’ємника (зменшуваного )на зручні доданки»; 

-повторити  назви компонентів дії відніманні;

-вдосконалювати навички розв’язування задач на знаходження  трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків;

- розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: назви чисел при відніманні , розклад від’ємника (зменшуваного) на зручні доданки .

Міжпредметні зв’язки: Я у світі, природознавство.

Інноваційні технології : SmartKids, QR-коди.

Форми роботи: індивідуальна ,фронтальна, робота в групах, робота в  парах.

Етап використання ЕОІР: перевірка домашнього завдання; закріплення і систематизація знань

Мета використання ЕОІР: ефективна організація та супровід освітнього процесу; мотивація учнів до навчальної діяльності; раціональне використання навчального часу; формування ІК-компетентності: розвиток стійкості уваги.

Обладнання: обчислювальні таблиці,  картки для групової роботи, картки контролю, мультимедійне обладнання, підручник для 3 класу «Математика» (автори Ф.М. Рівкінд, Л.В. Оляницька- К.- Видавничий дім «Освіта»- 2013,с.58-61).

Форма проведення: урок-подорож.

 

ХІД УРОКУ

 

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

Якщо посміхнутись перехожому – він посміхнеться у відповідь.

 Якщо посміхнутись небу і сонцю – розійдуться хмари.

 Якщо посміхнутись Всесвіту – трапиться щось казкове.

 Давайте посміхнемось губами, долонями, очима, серцем  один одному і з гарним настроєм розпочнемо урок.

             Бажаю усім, щоб до кожного з вас

             Завітало натхнення сьогодні у клас,

             І збудило бажання здобути знання,

             Щоб потім життям ви не йшли навмання.

             Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

             Самим научитись та інших навчати.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

   -До новорічних свят залишилося зовсім мало часу і всі ми живемо в очікуванні новорічних див, подарунків. А дива хто творить? Ну, звичайно , Дід Мороз. А чи знаєте ви, що у різних країнах цей зимовий чарівник називається по-різному і має інший вигляд? Тому я пропоную сьогоднішній урок математики провести у формі передноворічного марафону. Ми будемо подорожувати у просторі і часі, побуваємо у різних країнах на різних материках і дізнаємося, як називають там зимових чарівників. Подорож буде загадковою, цікавою і захоплюючою. Після кожного виконаного завдання ви отримаєте кульку з QR-кодом (додаток 1), який допоможе розкрити таємницю імені чарівника кожної країни, до якої ми потрапимо (додаток 2). Відповідальними за розкодування слів призначаються учні…. Зверніть увагу на мапу подорожі (додаток 3).  А допоможе  розгадати всілякі таємниці- математика.

       Hам тільки необхідно зібратися в одну дружну команду і

ПРАЦЮВАТИ ТВОРЧО

МІРКУВАТИ ПРАВИЛЬНО

ВІДПОВІДАТИ ШВИДКО

2.Вправа« Очікування».

    -Якого результату ви очікуєте від нашого уроку?

   РУЗУЛЬТАТ-НОВІ ЗНАННЯ І ЧУДОВИЙ НАСТРІЙ

 

ІІІ.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

 1.Робота з ЕОІР: частина 3, модуль 8 ,завдання 1-2.

( час виконання 4 хвилини)

Завдання 8.1.

Встанови послідовність та добери відповідні числа. І ти побачиш, хто сховався в рукавичці.

Завдання 8.2.

Склади короткий запис та розв’яжи задачу.

(2 сцени)

 

2.Перевірка виконаної роботи.

- Яким чином ви встановлювали послідовність чисел?

- Встановіть, до якого виду відноситься розв’язана вами задача?

(Задача на знаходження суми трьох доданків)

ПРИМІТКА.  Учні, які раніше виділеного часу справилися із завданням виконують завдання на індивідуальних картках (додаток 4) або 14-16 завдання цього ж модуля( це завдання на розвиток логічного мислення).

ІV.УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ.

1.Гра « Вірно-невірно» (додаток 4).  

2.Математичний диктант

-Запишіть значення виразів:

*запишіть число, якe на 10 більшe ніж 390;

*запишіть число, яке на 100 менше ніж 140;

*запишіть число в якому 5 сотень 5 одиниць;

*знайдіть суму чисел 100 і 30;

* знайдіть різницю чисел 370 і 60;

*до числа 620 додайте 2 сотні;

*220 більше від задуманого числа на 3. Яке отримали число?

*число 700 менше від задуманого на 3. Яке це число?

-Перевірте: 400, 40, 505, 130, 310, 820, 217, 703.

-Запишіть числа в порядку зростання:

  40, 130,217, 310, 400, 505, 703, 820.

-На які групи їх можна розбити?

     По сумі цифр 4 і 10: 40, 130,217, 310, 400, 505, 703, 820.

 

     Парні і непарні:  40, 130,217, 310, 400, 505, 703, 820.

 

    Двоцифрові і трицифрові: 40, 130,217, 310, 400, 505, 703, 820..

 

     Круглі і некруглі : 40, 130,217, 310, 400, 505, 703, 820

-Знайдіть різницю найбільшого і найменшого круглого числа.

2. Хвилинка чистопису (ці ж самі числа).

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

- Сьогодні на уроці ми навчимося віднімати круглі трицифрові числа виду 530-80, вправлятимемося в обчисленні виразів на вивчені випадки додавання і віднімання, вдосконалимо навички розв’язування задaч на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох чисел. Розвиватимемо логічне мислення, спостережливість.

VI.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1.Розкласти на зручні доданки від’ємник ( зменшуване ) та зручним способом виконати обчислення:

66-7=66-(6+1)=(66-6)-1=60-1=59

66-7=(50+16)-7=50+(16-7)=50+9=59

VII. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Пояснення нового матеріалу вчителем.

-Розглянь  вираз: 530-80.

Для того, щоб виконати обчислення, потрібно число 80 розкласти на зручні доданки – 30 і 50..

-Розглянь вираз:530-80.

Для того, щоб виконати обчислення, потрібно число 530 розкласти на зручні доданки –  400 і 130.

Спочатку від ста тридцяти віднімаємо 80, отримаємо 50.

Тепер до чотирьохсот додаємо 50, отримаємо 450. Отже, від п’ятисот тридцяти відняти 80, буде 450.

-Який спосіб віднімання є для вас більш зручним?

2.Первинне закріплення з коментуванням виразів ,рівнянь.

а) 610-40=

    560-90=

 б) x+50=440

VIII. Фізкультхвилинка для профілактики загальної втоми (2 хвилини).

ІX. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

1.Робота з ЕОІР: частина 3, модуль 8 ,завдання 10-12 .

( час виконання 8 хвилин)

1.Самостійна робота.

Завдання 8.10.

Обчисли, добери відповідні числа та прочитай зашифроване слово.

(2 сцени)

Завдання 8.11.

Порівняй вирази та добери відповідні знаки. І ти допоможеш казковим героям дістатись до варення.

(2 сцени)

 

Завдання 8.12.

Склади короткий запис та розв’яжи задачу.

(2 сцени)

2.  Гімнастика для очей для профілактики зорової втоми (2 хвилини).

3. Робота в групах. ( додаток 6)

-Об’єднайтесь в групи за зображенням на прищепках,які ви отримали перед початком уроку (сніговики-ялинки-Діди Морози). Виконайте завдання і презентуйте роботу групи.

X.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Запис домашнього завдання у щоденники (№ 388, №389  на с. 61)

або

ЕОІР: частина 3, модуль 8, завдання 13-16.

XI.   ПІДСУМОК УРОКУ.

1.  Які знання, отримані на уроці, є головними? Якими способами ми віднімали круглі числа виду 530-80?

-Поміркуйте, чи існують інші способи віднімання круглих чисел цього виду?

2.Рефлексія.

« Незакінчене речення»


Я сьогодні дізнався…

Було цікаво…

Було важко…

Я виконував завдання…

Я зрозумів, що…

Тепер я можу…

Я відчув, що…

Я навчився…

У мене вийшло …

Я зміг…

Я спробую…

Мене здивувало…

Урок дав мені для життя…

Мені захотілося…


3.Оцінювання учнів.

- Оскільки сьогодні ми використовували для роботи QR–коди, то я оцінила рівень ваших знань і  також зашифрувала кодами. ( додаток 1).

-Ось і підійшов до кінця перший  день передноворічного марафону. До нових  зустрічей.


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку