Тема. Віднімання однакових чисел.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- знає і дотримується режиму навчальної діяльності;
загальнопізнавальні вміння і навички:
- починає виконувати самостійну роботу після її обдумування;
контрольно – оцінні вміння:
- критично оцінює свою діяльність;
загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
інформаційно – комунікативні вміння:
- використовує ІКТ засоби для навчання;
здоров’ язбережувальна:
-розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в малих групах.
Предметні компетентності:
( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати);
Початковий рівень:
Середній рівень:
- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;
Достатній рівень:
- перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням;
Високий рівень:
- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів
План уроку
1. Обчислення значень математичних виразів. (Додаток 1).
Гра « Закрий хмарку ».
2. Удосконалення обчислювальних навичок додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; (Додаток 2).
(Додаток 3).
4. Розв’язування складених задач на 2–3 дії . (Додаток 4).
5.Узагальнюючі висновки з уроку. Вправа « Продовж ланцюжок ».
Задача з логічним навантаженням. (Додаток 5).
Додаток 1
Обчислення значень математичних виразів.
Обчисли значення виразів. Гра « Закрий хмарку ».
Додаток 2
Удосконалення обчислювальних навичок додавання і віднімання з переходом через десяток у межах.
Обчисли значення виразів.
— Яке найбільше число дістали під час обчислень?
— Назвіть число, у якому 9 десятків і 2 одиниці.
— Назвіть число, у якому число десятків дорівнює числу одиниць.
— Назвіть число, у якому число десятків на 2 менше, ніж число одиниць.
Додаток 3
Перевірка додавання відніманням, а віднімання — додаванням.
Перевір дією віднімання.
Пам’ятка
Дію додавання перевіряють дією віднімання.
Щоб перевірити, чи правильно виконано додавання, потрібно :
44 + 19 =
25 + 58 =
73 + 17 =
46 + 35 =
46 + 27 = , оскільки - 46 = 27.
Перевір дією додавання.
Пам’ятка
Дію віднімання перевіряють дією додавання.
Щоб перевірити, чи правильно виконано віднімання, потрібно :
32 – 7 =
76 – 29 =
54 – 45 =
79 –75 =
55 – 34 = , оскільки + 34 = 55.
Додаток 4
Розв’язування складених задач на 2–3 дії .
1. Розгляньте малюнок. Що відомо в задачі?
— Складіть і розв’яжіть задачу, в якій потрібно окремо знайти масу ящика винограду і масу ящика слив.
2.За допомогою якого виразу можна розв’язати задачу : « Було 9 цукерок. З'їли 2 шоколадні й 3 карамельні цукерки. Скільки цукерок залишилося?» ?
А. 9 – 3 Б. 9 – ( 2 + 3 ) В. 9 – 2 – 3 Г. 2 + 3
Додаток 5
1.Логіко-математичні завдання. Вправа « Продовж ланцюжок »
36 27 19 12 … … .
17 14 11 8 …. ... .
2.Розв'язування задачі з логічним навантаженням.
Двоє дівчаток саджали дерева, а одна — квіти. Що саджала Тетянка, якщо Світлана з Ларисою й Лариса з Тетянкою саджали різні рослини?