Урок "Віднімання раціональних чисел."

Про матеріал
конспект уроку в 6 класі "Віднімання раціональних чисел." за підручником А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір
Перегляд файлу

Тема:  Віднімання раціональних чисел.

Мета: сформувати уявлення учнів про дію віднімання раціональних чисел; виробити                  вміння застосовувати правило віднімання під час розв’язування вправ.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

 Привітання, фіксування відсутніх, налаштування класу на роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Учитель роздає аркуші з розв’язаннями домашніх вправ, учні звіряють з ними свої розв’язання, найбільш складні моменти коментуються з місця.
  2. Усний рахунок

Виконати додавання:

-3 + (- 7); -5 + (- 4); -14 +9;  -17 + 3; 

-8,3 + (-16,8) + 8,3 + 13,8;     -4,2 + 5,3 + (-2,8) + 0,7

ІІІ. Актуалізація опорних знань 

1. Що таке різниця чисел a і b?

2. Як перевірити, що 20−5 =15 ?

3. Як називаються числа a, b, c, якщо a b = c ?

4. Назвіть число, протилежне від’ємнику:  10−(−2);    −13−14;    5−6;   a b;  

 a −(−b).

IV. Вивчення нового матеріалу 

 План вивчення теми

  1. Встановлення зв’язку між додаванням і відніманням раціональних чисел.
  2. Правило знаходження різниці двох чисел.
  3. Рівності а – в = а + (- в),  а – (- в) = а + в.
  4. Висновок про те, що якщо а < в, то різниця а – в < 0, а якщо а > в, то різниця

 а – в > 0.

  1. Приклади знаходження різниці двох раціональних чисел.

Слід пам’ятати: якщо зменшуване більше від від’ємника, то різниця додатна; якщо зменшуване менше за від’ємник, то різниця від’ємна; якщо зменшуване дорівнює від’ємнику, то різниця  дорівнює нулю.

V. Закріплення знань. Формування вмінь

Усні вправи

1. Замініть віднімання додаванням:  

  а) 7 −(−3);       б) 8−11;            в) −2−13;      г) −5−(−8).

2. Обчисліть:     

а) 7 −(−10);         б) −3−17;        в) −20+ (−11);       г) 0−10;                    д) 19−(−0);                                 е) −4−0;                   ж) 3−(−6).

Робота з підручником    № 990(1 – 10),   992(1,2,4,6),   994(1,2,4),   1008.

VІ. Підбиття підсумків уроку

Запитання до класу

1. Якою дією заміняється віднімання?

2. Як виконати дію віднімання?

3. Коли різниця двох чисел є додатною?

4. Коли різниця двох чисел є від’ємною?

5. Коли різниця двох чисел дорівнює нулю?

VІI. Домашнє завдання

§4 п.36,    П -  № 991,   

     С - №1002(1,2,4,5),     

     Д - №1009(1 – 4),    

     В -  1012(1)   

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку