КВМ
( 6 клас)
Серед усіх наук,
що відкривають людству шляхи
до пізнання законів природи,
наймогутніша,
найвеличніша наука – математика.
С. Ковалевська
Мета. Зацікавити учнів математикою, поглибити і розширити знання з предмета; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення; виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.
Хід заходу
Ведучий. Ми раді вітати вас на святі Математики. Сьогодні зустрічаються дві команди веселих і кмітливих знавців математики – учні шостих класів. Вітаємо їх.
Ведучий.
Тепер на нас чекає гра.
Хай буде весела й без зла.
А щоб змагання було чесним,
Слід вибрати журі почесне
Нам разом з вами, друзі.
Хто ж буде в цім почеснім крузі?
Представляється журі.
Ведучий.
Отож, журі, місця займайте
І нас по правді розсудіть.
А ви, команди, поспішайте,
Усе про себе розкажіть.
І. Представлення команд
Максимальна оцінка – 3 бали.
Команда …
Вас вітає команда …
Наш девіз: «Будемо активно мислити»
Капітан …
Привіт, друзі! Сьогодні в школі
Веселий і цікавий день.
Ми підготували веселий
Наш шкільний КВМ.
КВМ – це змагання
В кмітливості й знаннях.
Щоб цей турнір
Вам до душі припав усім,
Треба мати міцні знання,
А не відповідати навмання.
Команда …
Вас вітає команда …
Нас девіз: «Нехай розум переможе силу».
Капітан …
Ми веселі школярі
І не любимо сумувати,
Із задоволенням ми з вами
У КВМ будемо грати.
Ширше двері відчиняйте
Розуму й кмітливості,
І старанність виявляйте,
Й максимум сміливості.
Святковий цей зал нас усіх об’єднав,
У змаганнях він нині ареною став.
Хай будуть веселі обличчя у всіх,
Девіз КВМ – це кмітливість і сміх.
ІІ. Розминка
Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Завдання І команді
1.Які живі істоти першими побували в космосі?
(собаки)
2.Як позначають натуральний ряд?
(N)
3. Буквений вираз складається з …
(чисел, букв, знаків дій, дужок)
4. На яке число ділиться будь-яке без остачі?
(на 1)
5. Площа квадрата зі стороною 5?
(25)
6. Яку частину години становить урок?
(3/4)
7. Найбільше натуральне число.
(не існує)
8. Сума х+х+х у вигляді добутку.
(3х)
9. Скільки ніг у двох павуків, трьох жуків, двох вужів і трьох чижів?
(2*8+3*6+0+3*2=16+18+6=40)
10. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожний?
(2год.)
Запитання ІІ команді
1.Чиїм ім’ям називається шкала, за якою вимірюється температура?
(шкала Цельсія)
2. Натуральне число, яке передує числу 1?
(немає)
3. Рівняння – це …
(рівність із змінною)
4. Яке число без остачі ділиться на всі числа?
(0)
5. 1/12 року є …
(місяць)
6. У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?
(5)
7. Трійка коней пробігла 40 км. Яку відстань пробіг кожний кінь?
(40км.)
8. Скільки нулів у кінці добутку чисел від 1 до 10?
(два)
9. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки?
(40десяткі)
10. Штучний супутник Землі робить один оберт за 1год.40хв, а другий оберт за – 100 хв. Як це пояснити?
(1год.40хв = 100 хв)
ІІІ. Штурм вершин
Команди повинні вписати в порожні клітинки слова так, щоб збігалися перша та остання літери.
Максимальна оцінка – 3 бали.
Запитання для І команди
с |
|
м |
|
|
|
|
|
|
п |
|
|
с |
|
|
|
|
|
п |
|
|
|
а |
|
|
|
|
г |
|
|
|
|
р |
|
|
|
в |
|
|
|
|
|
а |
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
к |
|
з |
|
|
|
|
|
|
|
к |
Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.
Запитання для ІІ команди
п |
|
д |
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
г |
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
й |
|
|
|
|
л |
|
|
|
|
а |
|
|
|
д |
|
|
|
|
|
к |
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
к |
|
ш |
|
|
|
|
|
|
|
т |
Відповідь. Пуд, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят.
IV. Зашифровані слова
Виконати дії, усі відповіді записати в один рядок, замість цифр поставити букви або знаки пунктуації, користуючись кодом.
Максимальна оцінка – 5 балів.
І команда
1. 298 + ( 240 – 198 );
2. ( 562 + 798 ) – 1298;
3. ( 125 * 3* 8 – 1380 ) : 2 – 800;
4. ( 25*0 + 75 ) : 15 + 2;
5. ( 802 *15 + 802*15 ) : 30 – 294.
Код: 0 – а; 1 – п; 2 – .; 3 – к; 4 – л; 5 – т; 6 – с; 7 – р; 8 – . .
Відповідь. Клас. Парта.
ІІ команда
1. 82110 : 102;
2. 239 – ( 235 – 15 * 9);
3. 357 + ( 177 + 143 ) – 616;
4. ( 15 + 185 * 0 ) *12 + 24;
5. ( 6798 + 18424 – 5798) : 32.
Код: 0 – а; 1 – і; 2 – п; 3 – н; 4 – р; 5 – б; 6 – т; 7 – .; 8 – к; 9 – е.
Відповідь. Кабінет і парта.
V. «Слова»
Ведучий.
У слові «Мільярд» аж сім
Літер веселих, відомих усім.
Придумати математичний термін.
За кожний термін 1 бал.
VI. Конкурс капітанів
Ведучий.
А зараз нас чекає конкурс наших славних капітанів. Капітани, вперед! Запрошуємо вас на сцену.
Кожне завдання – 1 бал.
Завдання капітанам.
1. Капітани отримують розгорнуті книжки. За 1хв. Їм потрібно ознайомитися з тим, що написано на сторінках розгорнутих книжок. Через 1хв. Книжки закриваються, і капітани відповідають, на якій сторінці вони читали.
2. Знайти суму чисел:
1000 + 40 + 1000 + 30 + 1000 + 20 + 1000 + 10.
Відповідь. 4100
3. Використовуючи знаки арифметичних дій, дужки, отримати задане число:
7 7 7 7 7 = 17
Відповідь. (77 – 7 ) : 7 + 7) = 17
VII. Цікава геометрія
Правильна відповідь 5 балів. За швидкість ще 1 бал.
Завдання
Скільки квадратів на малюнку:
1)
|
|
|
|
|
|
|
|
2)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь. На першому 11, на другому 14.
VIII. Щаслива кулька
Команди отримують по 3 кульки. Всередині кожної кульки знаходиться завдання. Команда повинна надути кульки, щоб вони лопнули, і відгадати завдання. Перемагає та команда, яка швидше виконає завдання.
Завдання
1. У сім’ї 6 братів. У кожного по сестрі. Скільки дітей у сім’ї?
( 7 )
2. Одне яйце варять 4 хвилин. Скільки часу треба варити 6 яєць?
( 4 )
3. Горіло 5 свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилося?
( 2 )
4. Об 11 годині вечора йде дощ. Чи можливо, що через добу буде сонячна погода?
( ні )
5. Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні чисел місяця, ні днів тижня.
( позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра )
6. Скільки пальців на 10 руках?
( 50 )
7. Скільки букв у числі 354367?
( жодної )
Ведучий.
За хвилиною – хвилина,
Ось і грі прийшов кінець.
Просимо журі підвести підсумки.