Урок "Відродження українських козацьких традицій в іграх і забавах"

Про матеріал
Піднесення козацького духу і волі до перемоги, виховання морально - вольових і фізичних якостей в учнів, підняти інтерес до козацького руху, формувати почуття національної гідності і патріотизму.
Перегляд файлу

Урок - змагання.

Мета: Піднесення козацького духу і волі до перемоги , виховання морально-вольових і фізичних якостей в учнів, підняти інтерес до козацького руху, формувати почуття національної гідності і патріотизму.

План уроку:

1. Вступне слово учителя,

2. Оголошення порядку змагань.

3. Звернення ведучого до присутніх.

  1.     Види змагань.
  2.     Підведення підсумків (заключне слово учителя).

 

Українське козацтво - визначне явище в європейській історії.

Слово „козак” тюркського походження і означає „вільна людина”. Головна історична умова виникнення українського козацтва як суспільного стану і збройної сили - підневільне становище України. Перші письмові згадки про українських козаків містять джерела кінця XV- початку XVI століття. У1989 році виповнилося 500 років від першої згадки у „Хроніці” польського історика Мартина Бєльського про козаків на Поділлі 1489 року.

Українські козаки виробили своєрідне військове мистецтво і славилися в усьому світі як кмітливі і відважні воїни. Козаки мали на озброєнні шаблі, мушкети , пістолі, гармати, списи , луки і стріли до них тощо , якими вони вправно володіли. Українські козаки боролись за свої вільні зем/іі і хотіли бути вільними, сте коли в них була перерва між війнами, то вони влаштовували маж собою своєрідні ігри та забави. І ми сьогодні з вами спробуємо відтворити козацькі традиції в забавах та іграх.

Клас ділимо на дві команди, в яких також приймають участь і дівчата. Командам присвоюємо назви „Швидкий орел” і^Китрий лис”. Змагання складається з 8-ю - ти видів вправ, та подається команда про їх початок. По ходу змагань дітям пояснюються умови ігор та їх виконання. Команді яка перемогла у виді присуджується два бали, а переможеній - один бал.

До учнів звертається ведучий з такими словами:

Гей, ви козаченьки,

Вітер в чистім полі - Научіть нащадків

Так любити волю.

Крутобока наша доля

Не вода в ній кров тече Козаку найперше – воля  Козаку найкраще – честь

 Гей ви козаченьки

 Спомин з мити – рути  Научіть минулу славу Повернути.

 

             Види змагань:

1.Захист фортеці.

У центрі кола - „фортеця’ - м’ячі і кеглі. Біля „фортеці” -захисник. Учні, які стоять у колі передають м’яч один одному і кидають його намагаючись влучити в „фортецю”. Захисник намагається відбити м’яч руками чи ногами. Гравець якому вдалося влучити у „фортецю” - стає захисником.

  1.  Сильна рука.

Змагаються щонайсильніші. Взаємно захопити кистями великі пальці, силою нахилити руку суперника, не відриваючись ліктем від столу. Суперники перебувають один проти одного. Перемагає команда, гравці якої здолали більше суперників.

3. Перетягування канату.

Перетягування канату команда на команду. Канат посередині помічений стрічкою, яка перебуває над лінією. Команда якій вдалося перетягнути стрічку від лінії на два метри перемагає.

4.3атягти в коло.

Учні стоять перед накресленим колом і беруться за руки. Вони розташовуються через одного з різних команд. За сигналом намагаються втягнути один одного в коло. Перемагає команда, учням якої вдалося втягти з коло більше суперників.

5.Кидання кілець на стовпчик.

Перед лінією стоять у колонах по одному гравцю з кожної команди. На відстані 5-6м.від них - стовпчики, на які вони почергово накидають кільця. Кожен виконує по три спроби. Першою стає команда, яка зробила більше влучних кидків.

  1.     Кращий і спритніший учень.

З положення лежачи на спині під гімнастичним конем учень підтягується і вилазить на коня „верхи”. Потім те саме роблять інші. Перемагає команда, більшість учнів якої виконають завдання.

  1.     Підтягування у висі.

Перемагає команда сума підтягувань якої найбільша.

  1.      Щонайсильніший козак.

Піднімання булави-10 кг. (по три учні виборюють першість).

Змагання закінчуються підведенням підсумків та подякою команд за змагання. Визначити переможців за окремими видами змагань. Нагородити команди пам’ятними дипломами та подарунками.

docx
Додано
16 березня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку