Урок має мету забезпечити:
а) засвоєння учнями знань про маркування деталей аплікації, ознайомити із технологією виготовлення деталей;
б) формування вмінь виготовлення деталей за шаблоном, планування й виконання технологічні операції;
в) дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці й організації робочого місця під час виконання завдань практичної роботи.
Урок. 5 клас
Тема. Виготовлення деталей аплікації та їх маркування.
Практична робота.
Виготовлення деталей аплікації.
Мета уроку.
Навчальна: забезпечити а) засвоєння учнями знань про маркування деталей аплікації, ознайомити із технологією виготовлення деталей;
б) формування вмінь виготовлення деталей за шаблоном, планування й виконання технологічні операції;
в) дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці й організації робочого місця під час виконання завдань практичної роботи.
Розвивальна: розвивати образне й просторове мислення, окомір.
Виховна: виховувати посидючість, охайність, терпіння та старанність під час виконання роботи, бережливе ставлення до матеріалів та обладнання.
Обладнання, матеріали та наочність: зразки аплікацій, ескіз, шаблони, текстильні матеріали, ручні інструменти.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, креслення.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.
II. Виявлення знань та вмінь учнів.
Бліцопитування.
З чого виготовляють шаблони аплікації?
Які бувають електричні праски?
Для чого на терморегуляторі праски зроблено позначення?
Чому треба знати і виконувати правила безпечної роботи з електричною праскою?
III. Актуалізація опорних знань учнів
Як називаються матеріали, які використовуються для виготовлення виробу?
Від чого залежить вибір конструкційних матеріалів?
Який інструмент ми використаємо для вирізання деталей?
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів .
На попередніх уроках ми виконували деякі роботи для виготовлення аплікації і сьогодні їх продовжимо. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання. А я бажаю вам отримати насолоду від виконаної роботи.
V. Повідомлення теми уроку.
Вчитель проговорює тему уроку: Виготовлення деталей аплікації та їх маркування.
VI.Визначення завдань для учнів на урок.
Учні повинні виготовляти деталі аплікації та відповідно їх маркувати; пояснити значення економного використання матеріалів.
VII. Вивчення нового матеріалу.
1. Виготовлення деталей аплікації.
Деталі аплікації можна виготовити за допомогою шаблонів або копіювального паперу.
2. Маркування деталей.
Якщо для виготовлення аплікації ви використовуєте багато деталей їх необхідно маркувати, як це зробити. Поставити однакові цифри або букви на деталях ескізу і на шаблонах.
3. Економне використання матеріалів.
Під час виконання практичних завдань необхідно бережно та економно використовувати матеріали. Шаблони під час розкрою розкладати ближче до краю матеріалу, щоб було як найменше відходів. Для виготовлення деталей можна використовувати відходи тканин, частини від старих речей та інших матеріалів.
VIII. Осмислення учнями вивченого матеріалу.
Бліц-опитування
Для чого виконують маркування деталей?
Як можна виготовити деталі аплікації?
Як правильно користуватись ножицями?
IX. Формування умінь та навичок учнів.
Практична робота.
Виготовлення деталей аплікаці.
Інструменти й матеріали:
Ескіз, шаблони, волокнисті матеріали для виготовлення аплікації, олівець, копіювальний папір, шпильки, ножиці, праска.
Вступний інструктаж
Учитель звертає увагу учнів на організацію робочого місця. Правильне розташування інструментів та матеріалів забезпечує зручність та безпечність виконання завдань, скорочує витрати часу. Показує як правильно виконуються завдання практичної роботи. Повторюю з учнями правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи з праскою та ножицями.
ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ З НОЖИЦЯМИ.
Не класти ножиці на підготовлені до роботи матеріали.
їх на безпечній відстані від лез ножиць.
ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ ПРАСКОЮ
Послідовність виконання роботи
Поточний інструктаж
Під час практичної роботи учитель звертає увагу учнів на:
- послідовність виконуваних операцій;
- необхідність дотримання правил безпечної роботи;
- надає допомогу учням.
Підбиття підсумків практичної роботи
Учитель аналізує виконані роботи, демонструє кращі. Оцінює результати практичної роботи.
X.Рефлексія.
XI. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.
XII. Завдання додому.
Підготувати деталі аплікації та інструменти для її виготовлення.
XIII. Прибирання робочого місця